دولت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 13, 2024
10:52 شنبه، 23ام دیماه 1402
کد خبر: 157903

برگزاری پنجاهمین دادگاه علنی آنلاین در استان تهران

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران از تحقق هدف گذاری صورت گرفته توسط رئیس کل دادگستری استان تهران در خصوص برگزاری دادگاه های علنی به صورت برخط ظرف یک ماه و با تلاش قضات برجسته پایتخت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان تهران، حاجی رضا شاکرمی قائم مقام دادگستری کل استان تهران با اشاره به پیگیری سیاست‌های ابلاغی معاونت راهبردی قوه قضاییه در اجرای سند تحول و تعالی و پیرو دستور رئیس کل دادگستری استان تهران با تشکیل کارگروه استانی دادگاه علنی برخط گفت: پنجاهمین دادگاه علنی به صورت برخط در استان تهران در مجتمع قضایی عدالت برگزار خواهد شد.

شاکرمی گفت: اولین دادگاه علنی برخط پس از تشکیل کارگروه استانی در اواسط آذر ماه برگزار شد که حدود یک ماه پس از برگزاری این دادگاه شاهد برگزاری پنجاهمین دادگاه علنی برخط در روز دوشنبه 18 دی ماه 1402 راس ساعت 9:30 صبح در مجتمع قضایی عدالت تهران خواهیم بود.

وی گفت: با توجه به اینکه هدف گذاری ابلاغ شده توسط رئیس کل دادگستری استان تهران همزمان با دستور تشکیل کارگروه استانی دادگاه علنی برخط برگزاری حداقل 50 دادگاه به صورت پیش گفته در سه ماهه پایانی سال بوده است لذا با تلاش و استقبال خوبی که قضات فرهیخته و توانمند استان تهران در مجتمع ها و حوزه های قضایی داشته اند هدف گذاری صورت گرفته ظرف یک ماه محقق شده است.

قائم مقام دادگستری کل استان تهران گفت: با توجه به نقش مهم و نظرمساعد روسای شعب، از 27 قاضی توانمند که تا کنون در برگزاری دادگاه ها مشارکت داشته اند از سوی رئیس کل دادگستری استان تهران تقدیر به عمل آمد.

شاکرمی گفت: در روز دوشنبه 18 دی 1402، ابتدا دو دادگاه علنی برخط که اولین دادگاه با موضوع «مطالبه وجه التزام عدم انجام تعهد» در ساعت 9:30 صبح و دادگاه دوم با موضوع «مطالبه افت قیمت خودرو» در ساعت 10 صبح در شعبه 145 با ریاست قاضی غلامرضا رضایی برگزار می شود و سپس سومین دادگاه نیز در این روز راس ساعت 11:30 با موضوع «ابطال رای داور» به ریاست قاضی سید رضا ملجا در شعبه 99 مجتمع قضایی عدالت برگزار خواهد شد.

قائم مقام دادگستری کل استان تهران گفت: دادگستری استان تهران برای برگزاری همزمان دادگاه های علنی برخط با توجه به استقبال قضات استان و درخواست های مکرر روسای حوزه های قضایی و مجتمع ها آمادگی دارد و در صورت تامین تجهیزات فن آوری و بسترهای لازم، تحقق این موضوع در پایتخت امکان پذیر خواهد بد.

وی افزود: با توجه به استقبال گسترده مخاطبین در صفحات مجازی نیز دفتر رسانه و روابط عمومی دادگستری طرح هایی برای انعکاس دادگاه های علنی با ظرفیت سکوهای رسمی داخلی در دست اجرا دارد که محدودیت ورود و مشاهده دادگاه ها توسط مخاطبان کمتر خواهد شد.

شایان ذکر است: علاقه‌مندان به مباحث حقوقی و قضایی می‌توانند به صورت برخط و از طریق تارنمای رسمی دادگستری کل استان تهران از زمان برگزاری تمامی دادگاه‌های علنی برخط با نشانی https://dadgostari-th.eadl.ir اطلاع حاصل کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.