پیام‌رسان

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

January 14, 2024
11:31 یکشنبه، 24ام دیماه 1402
کد خبر: 157972

واتس‌اپ امکانات جدید قالب‌بندی متن را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد

آخرین نسخه بتای واتس‌اپ در اندروید، علاوه‌ بر ایتالیک‌ و درشت‌کردن متن، گزینه‌های قالب‌بندی دیگری مانند ایجاد بلوک‌های کد و بلوک‌های نقل‌قول را اضافه کرده است. برنامه‌نویسان می‌توانند از ویژگی بلوک کد بهره‌مند شوند و با آن به‌شکل خواناتری کدهای خود را برای دیگران بفرستند.

براساس اعلام وب‌سایت WABetaInfo، کاربران در نسخه جدید بتای واتس‌اپ در اندروید و iOS می‌توانند از «>» برای برجسته‌کردن بخشی از پیام و از «-» یا «*» برای ایجاد لیست‌های مختلف استفاده کنند. لیست‌های شماره‌گذاری‌شده را می‌توان با نوشتن یک عدد قبل از پیام ایجاد کرد. اسکرین‌شات زیر نحوه عملکرد این قابلیت را نشان می‌دهد:


واتس‌اپ بتای اندروید بالاخره به قابلیت‌هایی که پیش‌تر برای iOS عرضه شد، دسترسی پیدا کرد و حالا به شما امکان می‌دهد بلوک‌های کد، نقل‌قول‌ها و فهرست‌بندی را به چت‌های خود وارد کنید. واتس‌اپ پیش‌ازاین به شما امکان می‌داد که متن‌های خود را با فرمت‌های درشت‌کردن، ایتالیک یا خط‌خورده بنویسید. این فرمت‌ها برای زمانی که نیاز دارید روی قسمتی از پیام‌ خود تأکید کنید، کاربرد دارند. اکنون آخرین نسخه بتای واتس‌اپ در اندروید (نسخه 2.24.2.9) گزینه‌های فرمت متن جدیدی دارد.

با این گزینه‌های جدید می‌توانید خوانایی پیام‌های خود را افزایش دهید یا از بلوک‌های کد برای برجسته‌کردن بخش خاصی از متن که شامل کدنویسی است، استفاده کنید؛ می‌توانید این کار را با قراردادن یک متن خاص در میان دو علامت «`» انجام دهید.

بلوک‌های نقل‌قول در پاسخ به بخش خاصی از پیام به‌کار می‌آیند؛ فهرست‌بندی نیز برای مرتب‌کردن متن شما با استفاده از ستاره، خط تیره یا اعداد استفاده می‌شود.

با وجود اینکه این ویژگی‌ها جدیداً به واتس‌اپ اضافه شده‌اند، اما متا مدتی است که با گزینه‌های قالب‌بندی پیشرفته متن دست‌وپنجه نرم می‌کند. در اوت سال 2023، WABetaInfo نکاتی مبنی بر پشتیبانی از بلوک کد و بلوک نقل‌قول در کد مخفی واتس‌اپ مشاهده کرد و اکنون متا این فرمت‌ها را منتشر کرده است؛ البته این ویژگی هنوز به نسخه پایدار نرسیده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.