فناوری اطلاعات

January 14, 2024
23:45 یکشنبه، 24ام دیماه 1402
کد خبر: 158046

سلطانی در دیدار با کارکنان مخابرات همدان: اولویت مدیران مخابرات، برطرف ساختن دغدغه های نیروی انسانی شرکت است

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در دیدار صمیمی با کارکنان مخابرات منطقه همدان و شهرستان ملایر با بیان اینکه اولویت مدیران مخابرات ، برطرف کردن دغدغه های نیروی انسانی شرکت در سراسر کشور است اظهارداشت : علی رغم تمام مسایل و مشکلات مالی ناشی از گذشته در حال حاضر تمام کارکنان و مدیران باید با عزم راسخ و تلاش جهادی شرکت مخابرات ایران را به جایگاه شایسته خود در کشور برسانند .

به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران ، سلطانی مدیر عامل شرکت با تاکید براینکه جمع شدن همکاران در کنار یکدیگر مایه خیر و برکت است تصریح کرد: داشتن روحیه یکپارچگی، همدلی و همکاری کارکنان مخابرات منطقه همدان بسیار ارزشمند است و از همه همکاران قدردانی می کنم .

وی با اشاره به اهمیت تبیین دیدگاه مقام معظم رهبری گفت : شرکت مخابرات ایران وخانواده های گرانقدرشان سرمایه های ارزشمند این شرکت هستند، همه کارکنان باید از حضور و انجام وظیفه در این شرکت معتبر و قدیمی افتخار کنند و شرکت شان را دوست بدارند.

سلطانی در این دیدار صمیمی اظهار داشت : از زمان قبول مسوولیت دراین شرکت و حضور در مجموعه مخابرات تیم مدیریت تنها در زمینه خدمت به کارکنان و مسوول بودن در قبال این کارکنان شریف تلاش کردیم و هدف ما رسیدن مخابرات به جایگاه واقعی و بازگرداندن عظمت آن است.

وی با اشاره به سهامدار بودن بخش حاکمیتی و اینکه شرکت مخابرات بر طبق قانون تجارت یک شرکت خصوصی محسوب می شود اضافه کرد : ۴۰ درصد سهم در ترکیب سهامداری به دولت تعلق دارد.

سلطانی با اشاره به گذشته مخابرات در سالهای پس از خصوصی سازی که به این شرکت کم لطفی شده است اظهار داشت : بر اساس نص صریح قانون اصل ۴۴ ، رفتاری که در دهه ۹۰از سمت دولت و نهادهای بالا دستی با شرکت مخابرات صورت گرفته ، نقض صریح قانون بوده و به هیچ وجه مورد تایید کارشناسان نیست.

وی افزود : شرکت مخابرات به عنوان شرکت خصوصی براساس اصل ۴۴ ، از دولت کمک نمی گیرد بلکه به دولت کمک می کند، به عنوان مثال ۲۸ درصد درآمد خالص حوزه سیار مستقیما به خزانه دولت واریز می شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود : تا زمانی که در طی سالهای اخیر ، تورم به دلایل مختلف و به صورت فزاینده افزایش نیافته بود ، این مشکلات به خاطر گستردگی شرکت مخابرات کمتر خود را نشان می داد اما در چند سال گذشته کاملا نتایج این رفتار غیر کارشناسی با مخابرات عیان شده است.

مهندس سلطانی تصریح کرد : در سال ۱۳۹۰ با ارزهای ۱۲۰۰ تومانی درآمد ۲۶۰۰ میلیارد تومانی داشته ایم اما پس از یک دهه به علت ابلاغ تکالیف خارج از توان ، درآمد شرکت مخابرات در سال ۱۴۰۰ به ۱۴۰۰ میلیارد تومان کاهش یافت.

وی با رد این نکته که مشترکان به سمت ارتباطات سیار رفته اند و فقط به این دلیل درآمد مخابرات کاهش یافته است افزود : در طول این ده سال ، ۵ میلیون مشترک اضافه شده است اما تغییر نظام پالس محوری و ایجاد همکدی در سراسر کشور زیان غیر قابل جبرانی به کل مخابرات وارد کرد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود : هدف از بیان این نکات به نوعی موشکافی مختصر مشکلات همیشگی مخابرات در سالهای اخیر است تا همکاران با علم و آگاهی از این موضوع و با اراده و عزم راسخ در بازگردانن مخابرات به جایگاه اصلی خود گام بر دارند.

وی تاخیر در ابلاغ مصوبه ۴۶۶ سازمان تنظیم مقررات را یکی دیگر از مشکلات مهم مخابرات در دو سال اخیر عنوان کرد و افزود : صورت های مالی شرکت مخابرات کاملا شفاف است و ریال به ریال هزینه و در آمد آن بر طبق مصوبات سازمان بورس در کدال منتشر شده است.

سلطانی گفت: مخابرات در رتبه شفافیت شرکت در بورس ، در سه سال اخیر از رتبه ۱۰۰ در بین تمام شرکت ها به رتبه دهم در کل کشور رسیده است.

وی رفتار کلی دولت سیزدهم را در حوزه ارتباطات نسبت به دولت های گذشته بسیار بهتر و حرفه ای تر عنوان کرد و افزود : با هماهنگی های انجام شده در دوسال اخیر و همکاری نهادهای بالا دستی و تلاش همیشگی کارکنان در کنار اقدامات مدیران شرکت، آینده مخابرات بسیار بهتر از گذشته خواهد بود.

خبر خوش مدیرعامل شرکت برای کارکنان

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اظهارداشت : انتظار داریم این خبر خوش که مشکلات برطرف می شود برای کارکنان صبور و خدوم مخابرات انگیزه بخش شود تا شرکت مخابرات در بازار رقابتی حوزه ارتباطات به وضیعت شایسته ای دست یابد.

گفتنی است قبل از این مراسم سلطانی به همراه هیات همراه با حضور در گلزار شهدای همدان ضمن تجدید میثاق با شهدای گرانقدر استان و به ویژه شهید بزرگوار سردار حسین همدانی و دیگر شهیدان استان همدان به نیابت از ۸ هزار شهید استان با آرمان های شهدای بزرگ ایران و اسلام تجدید میثاق کردند.

 

از سوی دیگر، سلطانی در دیدار با مدیران منطقه مخابراتی همدان هم بر ایجاد تحولات ساختاری در حوزه های راهبردی شرکت تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در سفر به استان همدان با حضور در نشست مدیران بخش های مختلف منطقه مخابرات استان همدان که امروز یکشنبه ۲۴ دی ماه ۱۴۰۲ برگزار شد ، بر ایجاد تحولات ساختاری در حوزه های راهبردی شرکت تاکید کرد .

سلطانی مدیر عامل شرکت با تاکید بر لزوم اقدامات موازی و استفاده از تجربیات موفق و پذیرفته شده دیگر استان ها و مناطق مخابراتی اعلام کرد : داشتن طرح جامع و به روز منابع انسانی اهمیت زیادی دارد که بر این اساس کارها فرآیند محور می شود .
وی اظهارداشت : با توجه به ظرفیت ویژه راهبردی و جغرافیایی استان همدان برای توسعه صنعت مخابرات و ایجاد دگرگونی و تحول ساختاری همه بخش های ستادی شرکت و مدیران مرتبط با تمام توان ، آماده همکاری برای رشد و ارتقای شاخص های مخابراتی و بهره وری به ویژه در بخش های صنعتی همدان هستند .
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به برخی ضعف های مخابرات منطقه در حوزه درآمد زایی اضافه کرد : در حال حاضر حقیقتا در حوزه ارتباطات و مخابرات با یک جنگ اقتصادی مواجه هستیم . و برای ایجاد تحول ساختار برای درآمد زایی مناسبت تر ، تمام کارکنان در مجموعه شرکت مخابرات ایران باید همت و همکاری لازم را داشته باشند .
مهندس سلطانی اظهار داشت : ظرفیت های تولید مخابراتی و صنعتی کشور با تحول فعالیت ها مخابرات در استان ها نیاز به بازسازی چرخه اقتصادی کشور وحمایت حاکمیت دارد .
وی با تاکید بر ارتباط تعاملی و دو طرفه بین حوزه شبکه و حوزه تجاری گفت : احصا نیازهای تجاری و اعلام آن به شبکه و ایجاد فرآیند لازم توسط شبکه و اجرا توسط حوزه تجاری در این حوزه لازم است .
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران بیان کرد : در حال حاضر باحضور فیزیکی و آگاهی میدانی ازمشکلات استان ها در تلاش هستیم تا گپ های سیستم را شناسایی کرده و در اسرع وقت با همکاری های میان بخشی و بدون تاخیر مشکلات مناطق مخابراتی را با تلاش خودشان و هدایت حوزه ستادی بر طرف کنیم .
وی با اشاره به لزوم ایجاد و اجرای فرآیند علمی و همیشگی شایسته گزینی منابع انسانی گفت: با انجام این فعالیت ها رشد استان ها با یکدیگر به صورت متوازن صورت می گیرد که با تحقق این موضوع بخش نگری و حرکت جزیره ای کاهش می یابد که یکی از راهها ی رشد یکنواخت در مناطق مخابراتی است .
سلطانی افزود : صنعت مخابرات باید بچرخد تا هم حوزه ارتباطات در بخش های زیر ساختی توسعه یابد و هم ارزش افزوده برای مجموعه مخابرات به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های با حجم نیروی انسانی بالا محقق شود .
این نشست با حضور سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ، شکوری معاون راهبرد، و بید خام مدیرکل ارتباطات وامور بین الملل ، فیضی رییس مرکزبازرسی و نظارت ،توکلی مشاور مدیر عامل، صابری مدیر منطقه همدان و همچنین مدیران بخش های مختلف مخابرات همدان برگزار شد.
در انتهای جلسه پیش از ظهر مدیران منطقه همدان در بخش های مختلف گزارش هایی از وضیعت حوزه های تحت مدیریت خود را در جلسه اعلام کردند .
در این بخش مباحث استانی مربوط به حوزه شبک فناوری اطلاعات تجاری و مسایل موجود در عدم تحقق کامل برنامه ها شرکت مورد بحث و بررسی تخصصی قرار گرفت.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.