فیبرنوری

January 15, 2024
21:50 دوشنبه، 25ام دیماه 1402
کد خبر: 158168

آغاز رسمی پروژه فیبر نوری منازل و کسب وکارها در کمالشهر استان البرز

با پیگیری های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز و همچنین پیگیری های استاندار البرز، قرارداد فی مابین شهرداری کمالشهر و شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل بعنوان اپراتور منتخب این پروژه در شهر کمالشهر منعقد و در مراسمی عملیات حفاری و اجرای پروژه بصورت رسمی آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز، در این مراسم که با حضور یحیی رمضانی فرماندار ویژه شهرستان کرج، امام جمعه کمالشهر، شهردار و رئیس شورای شهر کمالشهر و پدر شهید عجمیان برگزار شد، عملیات اجرایی این پروژه با براورد تقریبی اجرای 72 کیلومتر فیبر نوری جهت پوشش سراسری این شهر آغاز شد.
در این مراسم مهدی یوسف زاده مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز ضمن تقدیر از پیگیری های فرماندار شهرستان کرج جهت اجرای پروژه فیبر نوری در تمامی شهرهای شهرستان کرج، وضعیت توسعه این پروژه را در شهرستان کرج مطلوب ارزیابی کرد و از پیگیری ها جهت انعقاد قرارداد با شهرداری کرج خبر داد.
وی افزود: از مزیت های بزرگ این پروژه که برای اولین بار در کشور و به همت دولت سیزدهم اتفاق افتاده است، آغاز اجرای پروژه در شهرهای کم برخوردار و کمتر توسعه یافته بوده است که در صورت عدم اجرای این پروژه توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با توجه به عدم توجیه اقتصادی برای اپراتورها، دسترسی مردم به اینترنت پرسرعت در بستر فیبر نوری برای مردم مناطق محروم تر در این برهه زمانی امری دست نیافتنی بود.
یوسف زاده با بیان اینکه اقتصاد دیجیتال به عنوان یکی از مباحث اصلی اقتصادی در کشورها مطرح است، تصریح کرد: براساس برآوردها در آینده نزدیک مباحث اقتصادی و اقتصاد دیجیتال قابل تفکیک نیست و بخش اعظمی از مباحث اقتصادی با اقتصاد دیجیتال گره خواهد خورد.
مدیرکل ارتباطات استان البرز با اشاره به اینکه بسیاری از پروژه های زیربنایی و همچنین طیف گسترده زیرمجموعه اقتصاد دیجیتال نیازمند ارتباطات پرسرعت و تکنولوژی روز است، خاطرنشان کرد: با اجرای پروژه فیبر نوری زیرساخت های کشور جهت بهره برداری تا 50 سال آینده در حوزه ارتباطات فراهم است و در این حوزه دچار مشکل نخواهیم بود.
وی افزود: توسعه فناوری اطلاعات در آینده نزدیک سبک زندگی ها را تغییر خواهد داد، همان گونه که در زمان کرونا با استفاده از سکوهای اینترنتی برخی از مشکلات ناشی از محدودیت های این ویروس منحوس برطرف شد، بزودی با توسعه سلامت الکترونیک و آموزش آنلاین و … شاید نیازی به مراجعه حضوری به درمانگاه ها و آموزشگاه ها نباشد و تمامی این امور با ایجاد بستر مناسب جهت برخورداری از اینترنت پرسرعت محقق خواهد شد و مدیران شهرها جهت تبدیل شهرها به شهر هوشمند باید در این زمینه همکاری کنند، زیرا در دنیای امروز توسعه بدون وجود ارتباطات مطلوب و بدون استفاده از تکنولوژی روز محقق نخواهد شد.
مدیرکل ارتباطات استان البرز با بیان اینکه توسعه ارتباطات در تحقق عدالت در جامعه نقش بسزایی دارد، گفت: امروزه در دورافتاده ترین روستاها نیز با توسعه ارتباطات کسب وکارهای محلی در حال فعالیت هستند و دسترسی به فضای مجازی اهمیت مکان کسب وکار، تعداد پرسنل و… را کمتر کرده و فضا را برای حضور کسب وکارهای محلی در کشور باز کرده است.
یوسف زاده با اظهار امیدواری نسبت به اینکه در ابتدای سال آینده شاهد افتتاح این پروژه در شهر کمالشهر باشیم، اظهار کرد: با ایجاد دسترسی برای مردم و کسب وکارهای این شهر، توسعه و پیشرفت روزافزون کمالشهر محقق می شود.
در این جلسه رمضانی فرماندار ویژه شهرستان کرج نیز با اشاره به اهمیت هوشمندسازی شهرها، استفاده از تکنولوژی روز و تمسک به ابزار علمی را از ضرورت های مدیریت شهری عنوان کرد و ضرورت آموزش و بالابردن سواد اطلاعاتی مجموعه های مدیریتی شهرستان، کارکنان و همچنین شهروندان را جهت بهره گیری از این امکانات را متذکر و عدم بهره برداری از امکانات را تبدیل سرمایه به هزینه دانست.
در این جلسه شهردار کمالشهر و رئیس شورای شهر این شهر نیز ضمن ارائه گزارشی از اهداف پروژه بر ادامه تلاش ها جهت توسعه هر چه بیشتر کمالشهر سخن گفتند.
در انتهای این مراسم نیز با حضور مسئولین شهرستانی پروژه فیبر نوری شهر کمالشهر بصورت رسمی آغاز شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.