تلفن همراه

گوشی

January 16, 2024
12:28 سه شنبه، 26ام دیماه 1402
کد خبر: 158218

۱۰ تا از محبوب‌ترین و باارزش‌ترین گوشی‌های شیائومی بازار در زمستان ۱۴۰۲

منبع: پیوست

برند شیائومی با تولید گوشی‌های هوشمند باصرفه, طراحی خاص و به کار گیری سیاست‌های فروش جدید مانند ارائه مشخصاتی جذاب همچون پردازنده‌های اسنپ دراگون, نمایشگر‌های AMOLED باکیفیت, کیفیت ساخت بالا و اسپیکر‌های استریو این روز‌ها به یکی از پرفروش‌ترین برند‌های بازار ایران تبدیل شده است, به طوری که طرفداران سفت و سخت خودش را به دست آورده و جایگاه خودش را در بازار ایران تثبیت کرده است.

از دیگر سیاست‌های فروش این شرکت باید به ایجاد زیربرند‌های مختلف مانند Xiaomi Redmi و Xiaomi Poco اشاره کرد.

رده Poco در گوشی‌های شیائومی، رده‌ای از گوشی‌های هوشمند میان‌رده و پرچم‌دار است. این رده از گوشی‌ها با تمرکز بر ارائه مشخصات فنی بالا و قیمت مناسب، توانسته‌اند به محبوبیت زیادی در میان کاربران دست پیدا کنند. گوشی‌های رده Poco معمولاً از پردازنده‌های قدرتمند، نمایشگرهای باکیفیت، دوربین‌های باکیفیت و باتری‌های با ظرفیت بالا برخوردار هستند.

رده Redmi در گوشی‌های شیائومی، رده‌ای از گوشی‌های هوشمند میان‌رده و اقتصادی است. این رده از گوشی‌ها با تمرکز بر ارائه مشخصات فنی مناسب و قیمت مقرون‌به‌صرفه، توانسته‌اند به محبوبیت زیادی در میان کاربران دست پیدا کنند.

در ادامه این مطلب، به ۱۰ تا از پرفروش‌ترین، محبوب‌ترین و با ارزش‌ترین گوشی‌های شیائومی در بازار ایران خواهیم پرداخت، پس در ادامه این مطلب با پیوست همراه باشید!

۱) شیائومی Poco C40:
گوشی شیائومی Poco C40 با قیمت زیر ۴ میلیون تومان، یک گوشی زیبا، قوی و البته بزرگ و سنگین با شارژدهی طولانی است که علت محبوبیت و فروش بالای آن ارائه مشخصات قابل قبول‌تر نسبت به بقیه رقبا و قیمت پایین‌تر آن است. Poco این دستگاه را با مشخصاتی از جمله موارد زیر معرفی کرده است:

+ صفحه نمایش IPS با تراکم پیکسلی ۲۸۰ ppi و رزولوشن +HD
+ باتری غول پیکر ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۸ واتی
+ پردازنده نه چندان قدرتمند JLQ JR510 به همراه حافظه رم ۴ گیگابایتی
+ حافظه داخلی ۶۴ گیگا بایتی با پشتیبانی از کارت SD
+ دو سنسور ۱۳ و ۲ مگاپیکسلی در قاب پشتی

به طور خلاصه گوشی Poco C40، از یک نمایشگر مناسب برخوردار است که هم کیفیت بالا و هم روشنایی مناسب را باتوجه به قیمت کم در اختیار کاربران قرار می‌دهد. پردازنده آن خیلی قدرتمند نیست، ولی از پس اجرای برنامه‌های مختلف، بازی‌های سبک و اینترنت گردی و شبکه‌های اجتماعی بر می‌آید و شما را در طول روز به خوبی همراهی خواهد کرد. این پردازنده را یک باتری بسیار قدرتمند ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی همراهی می‌کند و با توجه به مصرف پایین پردازنده و ظرفیت بالای باتری، Poco C40 شما را در صورت استفاده طولانی و مداوم تا ۲ روز همراهی و از شارژ بی‌نیاز می‌کند.

این دستگاه همراه با یک شارژر ۱۸ واتی درون جعبه عرضه می‌شود، که در صورت نیاز به شارژ، از ۰ تا ۱۰۰ درصد ظرفیت باتری را در کمتر ۸۶ دقیقه شارژ می‌کند.

گوشی شیائومی Poco C40، از یک دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و یک حسگر تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد. عکس‌های گرفته شده توسط این دوربین برخلاف تصورات عموم از کیفیت قابل قبول و مناسبی برخوردار هستند. عکس‌ها به خودی خود کیفیت قابل قبولی دارند، اما با انجام فرآیند HDR، کنتراست، کیفیت و داینامیک رنج به طرز باور نکردنی بهتر می‌شوند و نویز تصاویر تا حد زیادی کم می‌شود.

Poco C40 همچنین با حافظه ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایتی عرضه شده است. فضایی که برای ذخیره فیلم و عکس در کنار یک کارت حافظه جانبی کافی است!

۲) شیائومی Redmi Note 12 4G:
گوشی شیائومی Redmi Note ۱۲ ۴G یک گوشی میان‌رده جدید، باارزش، خوش قیمت و سریع است، دستگاهی که این روز‌ها به دلیل کیفیت مناسب، نمایشگر و دوربین خوب و صرفه اقتصادی بالا با قیمت حدودی ۸ میلیون تومان بسیار محبوب شده است.

شیائومی در تولید و انتخاب قطعات این گوشی، بسیار دقت به خرج داده است. مشخصاتی که برای این گوشی در نظر گرفته شده است شامل:

+ طراحی جدید، متفاوت و کاملاً مستقل از نسل‌های قبلی و به کار‌گیری لایه محافظ Gorilla Glass 3
+ نمایشگر AMOLED، با کیفیت FHD و تراکم پیکسلی ۳۹۵ ppi و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی
+ پردازنده Snapdragon 695 با معماری ۶ نانومتری
+ باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع ۳۳ واتی
+ حافظه ذخیره‌سازی ۲۵۶ و حافظه رم ۸ گیگابایتی
+ دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و سنسور ماکرو ۲ مگاپیکسلی

با در نظر گرفتن قیمت، Redmi Note 12 4G مشخصات فوق‌العاده‌ای را دراختیار کاربران قرار می‌دهد. صفحه نمایش AMOLED آن با کیفیت بالا، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و حداکثر درخشندگی ۱۲۰۰ نیت، بسیار عالی عمل می‌کند و چه در محیط باز و در زیر نور مستقیم خورشید، چه در محیط‌های بسته عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خود به نمایش می‌گذارد. پردازنده اسنپ دراگون Note ۱۲ ۴G، برای انجام کار‌ها و بازی‌های نیمه سنگین وهمچنین گشت و‌گذار در اینترنت بسیار مناسب است و گفتنی است که در حین انجام هرگونه بازی و اجرای برنامه، با هیچگونه لگ و کندی مواجه نخواهید شد.

پردازنده Redmi Note 12 4G را یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمر ساعتی همراهی می‌کند، که در صورت استفاده نیمه سنگین و سنگین نهایتاً ۱ روز و در صورت استفاده سبک، این باتری پر ظرفیت تا ۱ روز و نیم شارژدهی می‌کند.

دوربین اصلی این گوشی، عکس‌های با کیفیتی ثبت می‌کند. در حقیقت، رنگ‌ها کمی با اقرار ثبت می‌شوند، اما کیفیت، کنتراست، وایت بالانس و کنترل نویز به خوبی صورت می‌پذیرد.

و در نهایت برای شما، در این گوشی حداکثر حافظه ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی در نظر گرفته شده است تا عکس‌ها و فیلم‌ها و برنامه‌های خود را به راحتی و بدون مشکل ذخیره کنید.

3) شیائومی Poco X5 Pro:
سری Poco X، با عرضه گوشی شیائومی Poco X3 Pro، محبوبیت بالایی در بین گوشی‌های میانرده به دست آورد. این گوشی در تاریخ ۲۱ مارس ۲۰۲۱ معرفی و عرضه شد و آنقدر در ایران به محبوبیت رسید که فرقی نمی‌کرد کجا باشید، در مترو، دید و بازدید و یا درحال خرید، به وضوح می‌دیدید که از هر ۱۰ نفر ۴ نفر از گوشی Poco X3 Pro استفاده می‌کردند.

علت محبوبین زیاد این دستگاه نیز، پردازنده پرچمدار و نسل هشتم از چیپست‌های کوالکام بود، اما از آنجایی که نسل چهارم یعنی Poco X4 Pro با استقبال خوبی مواجه نشد، حالا شیائومی با به کار‌گیری نهایت قدرت، با گوشی بسیار محبوب Poco X5 Pro به بازی برگشته است.

بخشی از کلیدی‌ترین مشخصات این گوشی را در بخش زیر مشاهده می‌کنید:

+ صفحه نمایش AMOLED و ۱۲۰ هرتزی با رزولوشن +FHD و حاشیه‌های بسیار باریک
+ وزن سبک ۱۸۱ گرمی و به کار‌گیری طراحی جدید در کنار مقاومت بالا‌تر
+ پردازنده Snapdragon 778 5G با معماری ۶ نانومتری
+ باتری پر ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ واتی
+ حافظه ذخیره‌سازی ۲۵۶ و حافظه رم ۸ گیگابایتی
+ ۱۰۸ مگاپیکسل سنسور اصلی، ۸ مگاپیکسل سنسور فوق عریض و ۲ مگاپیکسل سنسور ماکرو

مشخصات این گوشی بسیار مناسب است و فراتر از یک گوشی میانرده عادی ظاهر می‌شود.
صفحه نمایش با وجود ۱۲۰ هرتزی و AMOLED بودن بی‌نقص است، وزن سبک و طراحی جدیدش به همراه محافظ Gorilla Glass ۵ یک ترکیب فوق‌العاده می‌سازد و حسی لوکسی در هنگام در دست گرفتن به کاربر منتقل می‌کند.

پردازنده گوشی شیائومی Poco X5 Pro، با وجود اینکه نسبت به Poco X3 Pro پسرفت داشته است، اما عملکرد خوبی را از خود به نمایش می‌گذارد. در اجرای بازی‌های سنگین، برنامه‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی به هیچ عنوان با لگ و یا کندی برخورد نخواهید کرد و پردازنده این گوشی در هر شرایطی همراه شما است.

وظیفه تأمین انرژی نیز برعهده یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است که با توجه به مدیریت درست و کنترل مصرف اصولی توسط چیپست، Poco X5 Pro در صورت استفاده نیمه سنگین تا ۱ روز کامل شارژدهی می‌کند.

دوربین Poco X5 Pro نیز مانند همه گوشی‌های دیگر در نور مناسب روز، عکس‌های فوق‌العاده‌ای ثبت می‌کند و از لحاظ ثبت جزئیات در حد گوشی‌های پرچمدار عمل می‌کند!

دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی این گوشی نیز عکس‌هایی واضح ولی با نویز بیشتر نسبت به سنسور اصلی ثبت می‌کند.

4) شیائومی Redmi Note 12 Pro 5G:
گوشی شیائومی Redmi Note 12 Pro 5G یک گوشی زیبا، خوش دست و با وزن‌ایده‌آل است که با طراحی جدید و مشخصات بهبود یافته و قیمت مناسبش، به محبوبیت بالایی دست پیدا کرده است. یک گزینه‌ایده‌آل برای کسانی که کیفیت دوربین، صفحه نمایش و قدرت پردازشی گوشی، در اولویت خرید آن‌ها قرار می‌گیرد. این گوشی دارای مشخصات زیر است:

+ نمایشگر OLED، ۱۲۰ هرتزی با رزولوشن +FHD، تراکم پیکسلی ۳۹۵ ppi و پشتیبانی از +HDR10
+ طراحی و رنگ‌بندی زیبا و کیفیت ساخت فوق‌العاده
+ پردازنده Dimensity ۱۰۸۰ با عملکرد عالی و نهایت فرکاس تولیدی ۲. ۶ گیگاهرتز
+ باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ واتی
+ سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز به لرزشگیر اپتیکال، دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق عریض و ماکرو ۲ مگاپیکسلی

Redmi Note ۱۲ Pro ۵G، یک گوشی با نمایشگر کاملاً بی‌نقص است که با وجود نرخ نوسازی بسیار روان ۱۲۰ هرتزی، روشنایی ۱۲۰۰ نیتی و درخشان، پشتیبانی از قابلیت +HDR۱۰ و کیفیت فوق‌العاده، پتانسیل رقابت با گوشی‌های بالارده را دارد. این گوشی زیبا، با پردازنده قدرتمند خود در هر لحظه و در انجام هرکاری، چه انجام بازی‌های گرافیکی سنگین و چه اجرای برنامه‌های مختلف همراه شماست و کار خود را به خوبی و بدون کندی و لگ انجام می‌دهد.
در کنار این پردازنده جذاب، یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی قرار گرفته است که عملکرد آن را تکمیل می‌کند. یک باتری قدرتمند که در کنار مدیریت مصرف درست چیپست دستگاه، به راحتی تا یک روز شارژدهی می‌کند. عملکرد Redmi Note 12 Pro 5G تازه جایی جذاب می‌شود که کاربر قادر باشد در کمتر از ۵۵ دقیقه با استفاده از شارژر ۶۷ واتی درون جعبه، این باتری پر ظرفیت را شارژ کند.
و در آخر لذت استفاده از این گوشی که قبلاً به آن لقب خوش دست و سبک، قدرتمند، زیبا و جذاب را داده بودیم، جایی تکمیل می‌شود که با دوربین آن عکاسی و یا فیلم‌برداری می‌کنید. دوربین اصلی آن به کمک OIS( لرزشگیر اپتیکال) تصاویر بی‌نظیری از لحاظ دقت و جزئیات ثبت می‌کند. در توصیف دوربین اصلی باید کفت که در این قیمت عملکرد آن بی‌نقص است. در آخر باید گفت که عملکرد دوربین فوق عریض و ماکرو معمولی است و کیفیت وعکس‌هایی فوق‌العاده‌ای را ارائه نمی‌کند.

5) گوشی Xiaomi 12 Lite:
آمار‌ها گویای آن هستند که در ایران افرادی که هنوز به دنبال یک گوشی سبک و جمع و جور هستند کم نیست. گوشی Xiaomi 12 Lite ۵G یک دستگاه فوق‌العاده سبک، باریک و با طراحی نزدیک پرچمداران سال گذشته شیائومی یعنی Xiaomi 12ها است. برخلاف تصورات که می‌گوید گوشی‌های سبک و باریک مقاوم نیستند و یا از مشخصات خوبی برخوردار نیستند، این گوشی با مشخصات مناسبی عرضه شده است:

+ صفحه نمایش AMOLED با رزولوشن +FHD، قبلیت پخش ۶۸ میلیارد رنگ، پشتیبانی از +HDR10 و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی.
+ طراحی زیبا، خوش دست، باریک به همراه اسپیکر‌های استریو
+ پردازنده Snapdragon 778G 5G با معماری ۶ نانومتری
+ باتری ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعت با پشتیبانی از فست شارژ ۶۷ واتی
+ ۱۰۸ مگاپیکسل سنسور دوربین اصلی، ۸ مگاپیکسل سنسور فوق عریض و ماکرو ۲ مگاپیکسلی

Xiaomi 12 Lite یک گوشی با صفحه نمایش بی‌نظیر است. درخشندگی فوق‌العاده و دقت و رزولوشن بالا این نمایشگر در کنار تجربه صوتی استریو، تماشای فیلم و محتوا را در این گوشی به طور باورنکردنی بی‌نقص می‌سازد. پردازنده این گوشی با آن چیزی که در گوشی شیائومی Poco X5 Pro دیدیم مشترک است، پس در انجام کار‌های مختلف و در هیچ شرایطی، دچار افت عملکرد و لگ نمی‌شود.
از آنجایی که Xiaomi 12 Lite یک گوشی کامپکت و جمع و جور به حساب می‌آید، پس شیائومی نمی‌تواند یک باتری بزرگ برای آن در نظر بگیرد و در نهایت، نتیجه آن یک گوشی با ظرفیت باتری ۴۳۰۰ میلی آمپر است که از لحاظ شارژدهی عملکرد عالی را به نمایش نمی‌گذارد ولی طول عمر باتری و شارژدهی آن از خیلی از دستگاه‌ها نظیر S21fe بهتر است.

در آخر باید اشاره داشت که Xiaomi 12 Lite همانند دیگر دستگاه‌های شیائومی به همراه آداپتور درون جعبه عرضه می‌شود، یک آداپتور ۶۷ واتی که این باتری نه چندان پر ظرفیت را تنها در مدت زمان ۴۸ دقیقه به طور کامل شارژ می‌کند، پس به جرات می‌توان گفت که فناوری شارژ سریع ۶۷ واتی، نقص شارژدهی Xiaomi 12 Lite را تا حدود زیادی پوشش می‌دهد.

6) شیائومی Poco X5 5G:
گوشی شیائومی Poco X5 نسخه ارزان قیمت‌تر و برادر کوچکتر Poco X5 Pro است، یک دستگاه در رنج قیمتی حدود ۹ میلیون تومان که مشخصات با ارزشی را در کنار قیمت زیر ۱۰ میلیون تومان در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
Poco برای این دستگاه مشخصاتی نظیر موارد زیر در نظر گرفته و با Gorilla Glass ۳ مقاوم کرده است:
+ نمایشگر با فناوری AMOLED، رزولوشن +FHD، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و کم حاشیه
+ طراحی مشابه با گوشی Poco X۵ Pro ولی خوش دست‌تر و کمی سنگین‌تر
+ پردازنده Snapdragon 695 5G هشت هسته‌ای با فناوری ۶ نانومتری
+ باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با فست شارژ ۳۳ واتی و آداپتور درون جعبه
+ دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، ۸ مگاپیکسل سنسور لنز اولتراواید و سنسور ماکرو ۲ مگاپیکسلی

Poco X5 یک گوشی زیبا، خوش دست و خوش ساخت است. در پنل روبرویی این گوشی یک نمایشگر با کیفیت خوب و مورد انتظار با حاشیه‌های کم و باریک قرار گرفته است که در زیر نور مستقیم خورشید کنتراست و خوانایی خوبی را ارائه می‌کند.

پردازنده و قلب تپنده این گوشی عملکرد بالا و قدرتمندی را به نمایش نمی‌گذارد و عملکردی مشابه با گوشی شیائومی Redmi Note 12 4G دارد. نه چندان قدرتمند ولی کارآمد و بدون مشکل و کندی!

باتری استفاده شده در این دستگاه برابر با ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است و یک روز تمام شما را در انجام کار‌های شخصی، گشت و‌گذار در منوی گوشی و چند ساعتی بازی کردن همراهی می‌کند.

شیائومی Poco X5 5G حتی در زمینه شارژ شدن نیز کم نذاشته است و یک آداپتور شارژ ۳۳ واتی، برای کاربران در جعبه قرار داده است که ۰ تا ۱۰۰ باتری این دستگاه را تنها در مدت زمان کمتر یک ساعت به طور کامل شارژ می‌کند.

و در آخر باید به بخش دوربین X5 5G پرداخت، جایی که عملکردی بسیار مشابه با Redmi Note 12 4G دارد. سنسور اصلی این گوشی در نور روز و مناسب، عملکرد راضی‌کننده‌ای را از خود به نمایش می‌گذارد و عکس‌های گرفته شده از کنتراست، دقت و جزئیات خوبی برخوردار هستند.

عکس‌های گرفته شده توسط سنسور اولتراواید، عکس‌های خوبی هستند و تنها مشکل آن‌ها تارکتر شدن تصاویر نسبت به تصاویر سنسور اصلی است. سنسور ۲ مگاپیکسلی لنز ماکرو نیز عملکرد قابل قبولی دارند ولی خیلی قابل تکیه نیستند و عکس‌های گرفته شده با این سنسور کمی نویزی هستند!

7) شیائومی Poco F5 5G:
گوشی موبایل شیائومی Poco F5، یکی از نمایندگان تازه وارد Poco به ایران است که به دلیل قدرت پردازشی فوق‌العاده بالای خود و نیز طراحی جدید و رنگ‌های خاص، به محبوبیت خاصی دست پیدا کرده است. شرکت Poco این گوشی جذاب و پرفروش را با مشخصاتی مانند:
+ یک صفحه نمایش AMOLED و بسیار کم حاشیه با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و رزولوشن +FHD
+ طراحی جدید، جذاب و بسیار خوش دست
+ مجهز به پردازنده Snapdragon 7+ Gen2 با معماری ۴ ناومتری و سیستم خنک‌کننده بسیار قوی از نوع Liquid Cool 2.0
+ یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت و شارژر ۶۷ واتی
تولید و به بازار عرضه کرده است. به طور کلی گوشی شیائومی Poco F۵ ۵G پکیج کامل و بی‌نقصی از صفحه نمایش را در مقابل شما قرار می‌دهد. یک نمایشگر AMOLED که در سرعت و قدرت نمایشی بی‌رقیب است. نمایشگر این دستگاه علاوه بر حاشیه‌های باریک، درخشندگی چشمگیری دارد و با روشنایی بیش از ۱۰۰۰ نیتی، هیچ محتوایی را در زیر نور مستقیم خورشید از دست نخواهید داد.

بهترین و هیجان انگیز‌ترین بخش ماجرا، پردازنده‌ی Poco F5 است! یک پردازنده که برای رقابت تنگاتنگ با چیپست‌های پرچمدار ساخته شده است. پردازنده این دستگاه از قدرت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، به طوری که پردازنده و قدرت پردازشی این گوشی را با مدل‌های آیفونی مقایسه می‌کنند و حالا علاوه بر قدرت بالا، مشکل داغ شدن بیش از حد نیز با سیستم خنک‌کننده‌ی پیشرفته تکمیل شده است.

این پردازنده پرچمدارکش را یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت همراهی می‌کند. یک باتری با میزان شارژدهی قابل اطمینان و کافی برای ساعت‌ها بازی کردن، فیلم تماشا کردن و اینترنت گردی. از طرفی اصلاً لازم نیست نگران شارژ شدن این باتری پر ظرفیت نباشید، چراکه یک شارژر ۶۷ واتی و بسیار پرسرعت در جعبه این گوشی برای شما قرار داده شده است که شما می‌توانید از ۰ تا ۱۰۰ درصد ظرفیت گوشی را تنها در مدت زمان کمتر ۴۵ دقیقه شارژ کنید!

8) شیائومی +Redmi Note 11 Pro:
+Redmi Note 11 Pro بالارده‌ی سال گذشته شیائومی است، دستگاهی که با ارائه ارزش خرید بسیار بالا و مشخصات وسوسه‌کننده، هنوز هم در بازار ایران خواهان دارد. این دستگاه با قیمت حودی ۸.۵ میلیون تومان با مشخصاتی نظیر:
+ پنل Super AMOLED همراه با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی تطبیقی و رزولوشن +FHD
+ پردازنده قدرتمند Dimensity 920 5G
+ طراحی نه چندان سبک ولی خوش دست و مقاوم
+ یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی به همراه یک شارژر غول پیکر ۱۲۰ واتی
+ سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی دوربین اصلی
عرضه کرده است. با بررسی مشخصات این گوشی متوجه خاص و با ارزش بودن این گوشی خواهید شد، دستگاهی که از نمایشگر گرفته تا باتری شما را شگفت‌زده خواهد کرد. برای +Redmi Note 11 Pro یک نمایشگر از نوع Super AMOLED با کیفیت و با سرعت فوق‌العاده در نظر گرفته شده است که به راحتی با دستگاه‌های گرانتر رقابت می‌کند. روشنایی ۱۲۰۰ نیتی این صفحه نمایش نیز اجازه از دست دادن هیچ محتوایی را در مستقیم‌ترین تابش‌ها نمی‌دهد.

پردازنده استفاده شده در این گوشی از قدرت مناسبی برای مولتی‌تسکینگ، بازی کردن و اینترنت گردی برخوردار است و در انجام همه فعالیت‌ها همراه شماست. انرژی این پردازنده را یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری تأمین می‌کد که از نظر شارژدهی باید گفت که از عملکرد معمولی برخوردار است و نمی‌تواند یک روز کامل را برای شما شارژدهی کند، از طرفی این باتری با آداپتور ۱۲۰ واتی که درون جعبه قرار داده شده است، تنها در مدت زمان ۳۰ دقیقه از ۰ تا ۱۰۰ درصد ظرفیت باتری را شارژ خواهد کرد.

طبق ادعای شیائومی، دوربین +Redmi Note 11 Pro با لنز اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی قابلیت رقابت با پرچمداران را دارد، اما در واقعیت چنین نیست! عملکرد پکیج دوربین این گوشی بسیار مطلوب و راضی‌کننده است، تصاویر از دقت، کنتراست و وضوح خوبی برخوردار هستند و رنگ‌ها چشم نوازاند اما به وضوح مشخص است که این دوربین قابلیت رقابت با یک دستگاه پرچمدار را ندارد.

9) شیائومی 13T:
گوشی شیائومی ۱۳T ۵G از بالارده‌ها و قاتل پرچمدار‌های این برند محسوب می‌شود که علیرغم اینکه به تازگی وارد بازار ایران شده است اما توجه تعداد کثیری از کاربران را به خود اختصاص داده و به محبوبیت خاصی دست پیدا کرده است. بخشی از مشخصات گوشی شیائومی 13T را مشاهده می‌کنید:
+ صفحه نمایش AMOLED با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی و رزولوشن +FHD و حداکثر درخشندگی ۲۶۰۰ نیت
+ پردازنده قدرتمند Dimensity 8200 Ultra با فناوری ۴ نانومتری
+ یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت و پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ واتی
+ لنز ۵۰ مگاپیکسلی اصلی، لنز ۸ مگاپیکسلی اولتراواید و لنز ۵۰ مگاپیکسلی تله فوتو تنظیم شده توسط شرکت آلمانی لایکا!

گوشی شیاءومی 13T، با راءه یک نمایشگر بسیار با کیفیت با پشتیبانی از قابلیت نمایش ۶۸ میلیارد رنگ، حداکثر روشنایی ۲۶۰۰ نیتی و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی، کاربران را شیفته خود کرده است و نهایت ارزش خرید ممکن را اراءه می‌کند. پردازنده‌ای که برای این دستگاه در نظر گرفته شده است، ساخته شرکت مدیاتک یعنی MTK Dimensity 8200 Ultra است، پردازنده‌ای که با قدرت پردازشی بسیار عالی خود و نهایت فرکانس تولیدی ۳. ۱ گیگاهرتز، تجربه‌ی بی‌نظیری از بازی کردن، گشت و‌گذار در اینترنت، انجام پروژه‌های سنگین و رندر گرفتن در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

برای گوشی شیاءومی 13T یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت در نظر گرفته شده است. شارژدهی این باتری به لطف ظرفیت بالا، نمایشگر کم مصرف و مدیریت درست انرژی توسط پردازنده بسیار عالی است، به طوری که در صورت استفاده نیمه سنگین و حتی سنگین، تا یک روز و بیشتر شارژدهی و شما را از شارژ کردن دوباره دستگاه بی‌نیاز می‌کند. هرچند که حتی شارژر این گوشی نیز شنا را ناامید نمی‌کند و درصورت نیاز به شارژ دوباره، شما می‌توانید با استفاده از شارژر ۶۷ واتی درون جعبه، این باتری پرظرفیت را تنها در مدت زمان کمتر از ۴۵ دقیقه از ۰ تا ۱۰۰ درصد به طور کامل شارژ کنید!

دوربین، یکی از بزرگترین نقطه قوت‌های گوشی شیا‌ءومی 13T محسوب می‌شود و از آنجایی که لنز‎‌های به کار رفته در این گوشی توسط لایکا ساخته شده‌اند، پس انتظار کاربر را در زمینه عکاسی و فیلم‌برداری بسیار بالاتر می‌برد.

دوربین اصلی این گوشی با سنسور لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی خود عکس‌های فوق‌العاده دقیق و با کیفیتی ثبت می‌کند و به طور کلی همه چیز اعم از کنتراست، وایت بالانس و داینامیک رنج این عکس‌ها با توجه به قیمت، در بهترین حالت ممکن هستند. عکس‌هایی که توسط سنسور ۸ مگاپیکسلی اوتراواید ثبت می‌شوند، افت کیفیت شدیدی نسبت به لنز اصلی دارند و امری طبیعی است، به طور کلی کیفیت عکس‌ها در حد یک سنسور ۸ مگاپیکسلی خوب و متعادل هستند و بیشتر از این هم نباید از آن انتظار داشت. شرکت شیاءومی بالاخره بعد از سال‌ها تصمیم به استفاده از لنز تله فوتو به جای لنز ماکرو در گوشی‌های قاتل پرچمدار گرفت و گوشی شیاءومی 13T نیز از این قاءده مستثنی نیست. برای این گوشی یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی تله فوتو در نظر گرفته شده است که مناظر فوق‌العاده‌ای به تصویر می‌کشد و کاربران را حیرت‌زده می‌کند. کیفیت عکس‌ها در حد سنسور اصلی و حتی بالاتر است و در عکاسی پرتره، عملکرد خیلی خوبی در جدا کردن سوژه از پس زمینه، از خود به نمایش می‌گذارد.
در نهایت باید گفت که شیاءومی 13T، ظاهراً یک دستگاه قاتل پرچمدار است، ولی در باتن با یک پرچمدار تمام عیار طرف هستیم!

10) شیائومی Poco F5 Pro:
گوشی شیائومی Poco F5 Pro، دستگاهی محبوب و بسیار دوست داشتنی است که با توجه به قرار‌گیری در رنج قیمتی حدودی ۲۱ میلیون تومان، یکی از رقبای جدی گوشی شیائومی 13T محسوب می‌شود.

شرکت پوکو مشخصاتی بسیار رقابتی برای این دستگاه در نظر گرفته و Poco F5 Pro را با مشخصاتی نظیر:

+ نمایشگری با پنل AMOLED و ۱۲۰ هرتزی، تراکم پیکسلی ۵۲۶ ppi و حداکثر درخشندگی ۱۴۰۰ نیت.
+ پردازنده Snaodragon 8+ Gen1 با فناوری ۴ نانومتری و نهایت فرکانس تولیدی ۳.۰ گیگاهرتز
+ باتری از جنس لیتیوم پلیمر و ظرفیت ۵۱۶۰ میلی آمپر ساعت و پشتیبانی از شلرژ سریع ۶۷ واتی و شارژ بی‌سیم ۳۰ واتی
+ سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی (OIS)، سنسور اولتراواید ۸ مگاپیکسلی اولتراواید و ۲ مگاپیکسل سنسور لنز ماکرو

مثل همیشه و مانند رقیب خود، شیائومی Poco F۵ Pro یک دستگاه فوق‌العاده در زمینه نمایشگر است. نمایشگری که با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، روشنایی باور نکردنی ۱۴۰۰ نیتی و تراکم پیکسلی فوق‌العاده زیاد ۵۲۶ppi بسیار درخشنده، باکیفیت و حیرت‌انگیز است.
در کنار این صفحه نمایش بسیار با کیفیت، Poco برای این دستگاه یک پردازنده قدرتمند Snapdragon ۸+ Gen ۱ در نظر گرفته است که عملکردی مشابه با همان پردازنده ۱۳T یعنی MTK Dimensity ۸۲۰۰ Ultra دارد و در کنار قدرت پردازشی بسیار خوب و درخور یک گوشی قاتل پرچمدار، در بحث مدیریت مصرف، بسیار هوشمند عمل می‌کند.

در بخش باتری برای Poco F5 Pro، یک باتری با ظرفیت عجیب ۵۱۶۰ میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته شده است که برای یک روز کامل استفاده سنگین و نیمه سنگین ظرفیت کافی مناسبی است. در کنار شارژدهی طولانی مدت و جذاب، Poco F5 Pro از شارژ سریع ۶۷ واتی نیز پشتیبانی می‌کند و قادر است که تنها در مدت زمان ۴۸ دقیقه، ۰ تا ۱۰۰ درصد ظرفیت گوشی را شارژ کند. بر خلاف تمام نسل‌های قبلی و رقیب سرسخت خود یعنی شیائومی 13T، این گوشی از قابلیت شارژ سریع بی‌سیم ۳۰ واتی نیز بهره می‌برد و کاربر را قادر می‌سازد تا با استفاده از شارژر بی‌سیم ۳۰ واتی، ۰ تا ۱۰۰ درصد ظرفیت باتری را در مدت زمان کمی بیشتر از ۱ ساعت به طور کامل شارژ کنند.

کلام آخر:
تمام دستگاه‌هایی که در لیست ذکر شدند, جزو بهترین و پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار و رده‌ی قیمتی خود بودند و حضور و عدم حضور دستگاهی به معنی کامل بودن یا محبوب نبودن آن نیست و باید توجه داشت که ملاک پیوست برای انتخاب و گزینش گوشی‌ها، ارزش خرید آنها با توجه عملکرد بود. به نظر شما جای چه دستگاهی در لیست خالی است؟

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.