تلفن همراه

گوشی

January 17, 2024
14:32 چهارشنبه، 27ام دیماه 1402
کد خبر: 158317

عصر گوشی‌های هوش مصنوعی

منبع: زومیت

سامسونگ می‌خواهد در سری گلکسی S24 و به‌لطف هوش مصنوعی، بسیاری از کارهای روزانه‌ای را که با گوشی انجام می‌دهیم، ساده‌تر کند.
سامسونگ امشب از نسل جدید گوشی‌های هوشمند پرچمدارش یعنی سری گلکسی S24 رونمایی خواهد کرد که بهترین محصولات غول فناوری کره‌ی با هوش مصنوعی خواهند بود.

هوش مصنوعی گوشی دقیقاً به چه معنا است؟ رویداد گلکسی آنپکد ۲۰۲۴ فرصتی برای نشان‌دادن ظرفیت فناوری مذکور در گوشی‌ها خواهد بود که می‌تواند امکانات مفیدی در اختیارمان قرار دهد.

هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۳ به‌طور گسترده دراختیار عموم کاربران قرار گرفت اما تاکنون موارد استفاده‌ی زیادی از این فناوری روی گوشی‌های هوشمند ارائه نشده است.

مدل‌های زبانی بزرگ که زیربنای چت‌بات‌هایی مثل ChatGPT هستند را نمی‌توان به‌سادگی روی گوشی هوشمند اجرا کرد. می‌توان با نصب اپلیکیشن ChatGPT از مزیت‌های این هوش مصنوعی روی گوشی بهره گرفت اما دستورات کاربر برای پردازش و اجرا به فضای ابری ارسال می‌شوند و ازطرفی این ابزار نمی‌تواند به شما بگوید ایمیل مهمی دریافت کرده‌اید یا نه.

پیکسل ۸ پرو برخی مدل‌های هوش مصنوعی پایه‌ی گوگل را به‌طور مستقیم اجرا می‌کند و به‌روزرسانی‌ اخیر امکان استفاده از فناوری مذکور را برای خلاصه‌سازی رونوشت‌های برنامه‌ی ضبط صدا فراهم کرد اما همچنان توانایی پردازش فایل‌های صوتی طولانی را ندارد و به‌نظر می‌رسد هر نوع فایل بالای ۱۰ دقیقه را خلاصه نمی‌کند.

به‌علاوه، در گوشی گوگل شاهد قابلیت Night Sight بودیم که کیفیت ویدیوها را در نور کم افزایش می‌دهد. البته پردازش‌های مرتبط با این ویژگی در فضای ابری انجام می‌شوند و بنابراین برای دیدن نتیجه احتمالاً باید یک تا دو ساعت منتظر بمانید.

گوگل سال گذشته برای رقابت با ChatGPT از بارد رونمایی کرد و از آن زمان به‌طور مداوم درحال افزودن قابلیت‌های جدیدی به این هوش مصنوعی بوده است. به‌ روایت ورج، با توجه به اطلاعات فاش‌شده از رویداد سامسونگ، شاید چت‌بات بارد نقش مهمی در گوشی‌های پرچمدار جدید این شرکت داشته باشد.

آیا سری گلکسی S24 با نسخه‌ی ویژه‌ای از گوگل بارد عرضه خواهد شد؟ بیکسبی چه می‌شود؟ در نگاه اول این موضوع منطقی به‌نظر نمی‌رسد که گوگل برای نمایش توانایی‌های هوش مصنوعی خود از گوشی‌های هوشمند رقیب استفاده کند، اما سامسونگ از نظر فروش گوشی هوشمند، گوگل را با فاصله‌ی زیاد پشت‌سر می‌گذارد و شاید همین عامل باعث شود بارد را روی دستگاه‌های گلکسی ببینیم.

هوش مصنوعی می‌تواند کارهای زیادی روی گوشی هوشمند انجام دهد. در CES 2024 شاهد معرفی Rabbit R1 بودیم که به‌عنوان دستیار هوش مصنوعی برای گوشی عمل می‌کند. این ابزار با دسترسی به برنامه‌ها و حساب‌های کاربر، وظایفی مثل رزرو پرواز یا سفارش پیتزا را انجام می‌دهد. Rabbit R1 همچنین می‌تواند ضربه‌زدن به منو‌ها و آیکون‌ها را براساس عادت افراد به‌جای آن‌ها انجام دهد.

اگر مدیریت کارهای روزانه با هوش مصنوعی برای شما عجیب به‌نظر می‌رسد، بد نیست بدانید ده‌ها هزار نفر برای خرید Rabbit R1 سفارش ثبت‌ کرده‌اند.

باید دید سری گلکسی S24 از مزیت‌های هوش مصنوعی چگونه بهره خواهد گرفت و در انجام چه کارهایی به ما کمک خواهد کرد. قیمت گوشی سامسونگ گلکسی S24 هنوز تأیید نشده است اما انتظار داریم با برچسب تقریباً مشابه قیمت گوشی رده‌بالای کنونی این برند یعنی گلکسی S23 عرضه شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.