تلفن همراه

خبر اول

گوشی

January 17, 2024
21:40 چهارشنبه، 27ام دیماه 1402
کد خبر: 158341

گوشی‌های سری گلکسی S24 معرفی شدند: هوش مصنوعی در کهکشان سامسونگ

ICTna.ir – سامسونگ سری جدید پرچمداران خود گلکسی S24 را امشب با عنوان گلکسی AI به بازار معرفی کرد.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، سامسونگ در این سری از گوشی‌های خود با کاربردهای جدیدی قابلیت‌های هوش مصنوعی را به صورت عمومی در اختیار کاربران گلکسی S24 قرار داده است تا تصورات کاربران از هوش مصنوعی را به سطح جدیدی ارتقا داده و ضمن رفع موانع ارتباطی، به شکوفایی خلاقیت آنها نیز کمک کند.
براساس اعلام سامسونگ، گلکسی AI یک ویژگی جدیدی است تا تجربه نوینی را برای کاربران ایجاد کند و ضمن گسترش این فناوری روی گوشی‌های سری S قرار است این فناوری در اختیار طیف گسترده‌ای از کاربران با شخصی‌ترین دستگاه‌ها یا گوشی‌های هوشمند قرار داده شود.
بر همین اساس هم سامسونگ ویژگی‌های جدیدی به این گوشی افزوده تا ضمن برقراری ارتباط با موانع کمتر و خلاقیت و آزادی بیشتر، بهره‌وری و عملکرد کاربران در این سری ضمن رعایت حریم خصوصی و امنیت آنان افزایش یابد.
سامسونگ تغییرات سری گلکسی S24 را به هوش مصنوعی محدود نکرده و طراحی بدنه، صفحه نمایش، دوربین و سخت‌افزار آن نیز ارتقا یافته است.
یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این گوشی امکان Barrier Free Communication است که در برنامه تماس داخلی آن، ترجمه صوتی و متن دو طرف تماس به صورت زنده همزمان ارایه می‌شود و در حال حاضر از ۱۳ زبان زنده دنیا پشتیبانی می‌کند. این قابلیت به سیستم هوش مصنوعی داخل گوشی متصل است تا حریم شخصی کاربران را نیز محافظت کند.
همچنین دستیار چت گلکسی S24 امکان انتقال پیام با چند لحن مختلف را به ۱۳ زبان دارد و لحن کاربر با استفاده از کیبورد گوشی تنظیم می‌شود و به متن درمی‌آید.
این قابلیت در خودروها نیز در طریق رابط کاربردی اندروید اتو که آپدیت شده، در دسترس است و پیام‌ها را به صورت خلاصه شده در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
ویژگی Note Assist و Transcript Assist نیز بر پایه هوش مصنوعی و قابلیت جدیدی است که گفتار را به متن تبدیل کرده و می‌تواند خلاصه نوشتاری را حتی به صورت ترجمه شده به کاربر ارایه دهد.
ویژگی دیگر این سری از گوشی‌های سامسونگ، Circle to Search with google است که برای اولین بار برای گلکسی طراحی شده است. کاربران می‌توانند با استفاده از قابلیت دور هر تصویری را که می‌خواهند دایره بکشند، سپس گوگل می‌تواند اطلاعات مکانی آن تصویر را بیابد.
تجهیز دوربین این سری از گوشی‌های چهار دوربینه به موتور پرو ویژوال برای شکوفایی خلاقیت در عکس‌ها با بزرگنمایی واضح دو، سه، پنج و ۱۰ برابری با سنسور ۵۰ مگاپیکسلی به ضبط ویدیوهای فوق‌العاده کمک می‌کند.

یکی از مهمترین ویژگی‌های گلکسی‌های سامسونگ، قابلیت Nightography است که سنسورها نسبت به نسل قبل خود ۶۰ درصد بزرگ‌تر شده‌اند.
قابلیت تجزیه و تحلیل با کمک ژیروسکوپ برای کاهش نویز، همچنین به ضبط ویدیوهای شفاف و با کیفیت در محیط تاریک کمک می‌کند. پس از ثبت عکس، هوش مصنوعی با امکان Edit Suggestion وارد عمل می‌شود تا بهترین محتوا را برای خروجی ارایه دهد و Generative Edit نیز امکان اعمال خلاقیت بیشتر روی عکس‌ها را فراهم می‌کند.
Instant Slow Motion با امکان پخش فریم به فریم ویدیوها بر برچسب متا دیتا نیز از دیگر امکانات این گوشی است که با فناوری هوش مصنوعی ارایه شده است.
سخت‌افزار گلکسی S24 سامسونگ، تلفیقی از قدرت و هوشم مصنوعی است که تجربه گیمینگ قدرتمندتر و پیشرفته‌تری را فراهم کرده تا کاربران بالاترین سطح بازی را روی این گوشی‌ها داشته باشند و بازی‌های محبوب موبایلی نیز روی این سری بیش از قبل فراهم شده است. ضمن اینکه خنک‌کننده سیستم آن ۱.۹ برابر بزرگ‌تر شده تا بتوان زمان زیادی را به گوشی فشار آورد.
همچنین نرخ به‌روزرسانی تصویر روی همه گوشی‌های خانواده گلکسی S24 بین یک تا ۱۲۰ هرتز است و حاشیه‌های صفحه نمایش آن باریک‌تر شده تا صفحه نمایش بزرگ‌تری در دسترس کاربر باشد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.