تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

January 17, 2024
16:14 چهارشنبه، 27ام دیماه 1402
کد خبر: 158348

ال‌جی با هدست اختصاصی، اپل ویژن پرو را به چالش می‌کشد

منبع: زومیت

ال‌جی قصد دارد سال آینده اولین هدست‌‌های واقعیت ترکیبی خود را برای رقابت با اپل ویژن پرو عرضه کند.
ال‌جی اعلام کرده است از فناوری تلویزیون‌ های OLED خود برای ساخت هدست واقعیت ترکیبی استفاده می‌کند و قصد دارد در سال آینده اولین مدل این دستگاه را رونمایی کند.

به گزارش خبرگزاری The Guru، مدیرعامل ال‌جی در نمایشگاه CES 2024 اعلام کرده است که در رویداد سال آینده اولین هدست واقعیت ترکیبی ال‌جی رونمایی خواهد شد.

اطلاعات بسیار کمی درباره‌ی دستگاه وجود دارد، اما گفته می‌شود که هدست ال‌جی توسط تراشه‌ی اسنپدراگون +XR2 نسل ۲ تغذیه می‌شود. شایعه‌ی مشابهی در مورد هدست واقعیت مجازی سامسونگ نیز پیش‌بینی کرده است که از همین تراشه استفاده خواهد کرد.

اگر هدست واقعیت مجازی ال‌جی واقعاً از تراشه‌ی +XR2 نسل ۲ کوالکام استفاده کند، باید انتظار داشت با دستگاه سطح‌بالایی روبه‌رو باشیم که قادر است با هدست اپل ویژن پرو که به‌زودی عرضه خواهد شد، به رقابت بپردازد. علاوه‌براین، گفته می‌شود که قیمت هدست واقعیت مجازی ال‌جی احتمالاً بیش از ۲٬۰۰۰ دلار خواهد بود.

ممکن است ال‌جی قصد داشته باشد در سال ۲۰۲۵ بیش از یک نوع هدست عرضه کند که یکی مدل سطح بالایی در حد هدست واقعیت مجازی اپل و دیگری گزینه‌ی ارزان‌تری است که رقیب هدست واقعیت مجازی متا کوئست ۳ خواهد بود.از طرفی، گفته می‌شود که ال‌جی در ساخت هدست‌های VR به متا کمک خواهد کرد. پیش از این اعلام شده بود که متا قصد دارد با ال‌جی همکاری کند تا نمایشگرهای OLED را برای هدست‌های Meta Quest Pro 2 و Meta Quest 4 فراهم آورد.

منطقی به‌نظر می‌رسد شرکت فناوری کره‌ای که در زمینه‌ی تولید انواع نمایشگرهای OLED در چنین سطحی قرار دارد، به این فکر بیفتد که هدست‌های واقعیت مجازی اختصاصی خودش را تولید کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.