تلفن همراه

گوشی

January 17, 2024
22:23 چهارشنبه، 27ام دیماه 1402
کد خبر: 158352

امکان ترجمه زنده ۱۳ زبان در گلکسی S24

Galaxy AI برای بهبود هر بخش از زندگی روزمره کاربران، هوش هدفمند و معناداری را معرفی می‌کند، به خصوص برای یکی از کاربردهای پایه‌ای و اساسی گوشی‌ها یعنی، برقراری ارتباط.
Galaxy S24 موانع برقراری ارتباط مثل محدودیت‌های زبانی و غیره را از سر راه کاربران خود بر می‌دارد تا این کار راحت‌تر از همیشه انجام شود. با این گوشی‌های هوشمند جدید به راحتی می‌توانید با همکلاسی یا همکار خارجی زبان خود چت کنید و در حالی که در کشور دیگری هستید و هتل یا موارد مورد نظرتان را رزرو کنید. همه این‌ها به کمک قابلیت «ترجمه زنده» یا Live Translate امکان‌پذیر شده که در لحظه، کار ترجمه دو طرفه صوتی و متنی را در داخل گوشی انجام می‌دهد. برای این کار به هیچ اپلیکیشن و برنامه‌ خارج از گوشی یا شخص ثالثی نیاز نیست و با هوش مصنوعی روی گوشی (on-device) تمامی مکالمات کاملا خصوصی و امن باقی می‌ماند.
در این قابلیت، مکالمات دو طرف به شکل فوری ترجمه شده و در صفحه نمایش تقسیم شده (split-screen) گوشی به نمایش در می‌آید، با خواندن متن ترجمه شده، افراد متوجه صحبت‌های یکدیگر می‌شوند. این قابلیت حتی بدون اتصال به شبکه Wi-Fi یا دیتای موبایل هم کار می‌کند.
برای پیامک‌ها و پیغام‌هایی که در سایر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان ارسال می‌کنید، قابلیت «دستیار چت» یا Chat Assist ارائه شده است. در این فناوری لحن پیام‌های ارسالی به شکلی که مدنظر کاربر است، در می‌آید. مثلا زمانی که کاربر قصد دارد پیغام مودبانه‌ای را برای همکار خود ارسال کند یا به دنبال یک عبارت کوتاه و جذاب برای حساب شبکه اجتماعی خود است، می‌تواند از دستیار چت برای تعیین لحن مناسب پیام کمک بخواهد.
هوش مصنوعی تعبیه‌شده در کیبورد سامسونگ قادر است در لحظه و بدون درنگ، پیام‌هارا به 13 زبان ترجمه کند.
هنگامی که در خودروی خود قرار دارید، Android Auto می‌تواند به طور خودکار پیام‌های دریافتی شما را خلاصه کند و اقدامات مناسب را پیشنهاد دهد. می‌توانید از برنامه بخواهید زمان تخمینی رسیدن شما را به شخص مقابل ارسال کند تا در عین حفظ تمرکز و حواس خود به رانندگی، در ارتباط بمانید.
قابلیت «دستیار یادداشت» یا Note Assist در برنامه Samsung Notes نیز به شما کمک می‌کند تا بتوانید متن‌هایی که توسط هوش مصنوعی رونویسی و خلاصه شده را به خوبی سازماندهی کنید. این فناوری یادداشت‌های نمونه‌ای را براساس قالب‌های از پیش تعیین‌شده، ایجاد می‌کند و با ساخت یک کاور برای هر نوشته و پیش نمایش آن، کار یافتن و جست‌وجو میان متن‌ها را برای کابر ساده می‌کند.

برای زمان‌هایی که قصد ضبط صدا دارید، فناوری «دستیار رونوشت» یا Transcript Assist طراحی شده است. این قابلیت که به هوش مصنوعی و فناوری تبدیل گفتار به متن مجهز است، حتی با وجود چند گوینده یا سخنران هم می‌تواند صداهای ضبط شده را به متن‌های خلاصه‌شده یا متون ترجمه شده تبدیل کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.