تلفن همراه

گوشی

January 17, 2024
22:43 چهارشنبه، 27ام دیماه 1402
کد خبر: 158363

گلکسی S24 پلاس با تراشه اگزینوس 2400 و قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

منبع: دیجیاتو

سامسونگ سرانجام از سری گلکسی S24 رونمایی کرد که شامل سه دستگاه می‌شود. در این مطلب به گلکسی s24 Plus می‌پردازیم و مشخصات کامل این دستگاه را مرور خواهیم کرد.

مشخصات فنی سامسونگ s 24 پلاس

گلکسیs24 پلاس با شماره مدل SM-S926B عرضه خواهد شد. اکثر مشخصات آن شبیه به گلکسی S24 معمولی است اما در برخی نقاط، از جمله نمایشگر، حافظه و باتری بهتر از برادر کوچک‌تر خود عمل کرده است.

طراحی گلکسی s24 پلاس

سامسونگ در طراحی گلکسی S24 و S24 پلاس تغییر مهم ایجاد نکرده است و مانند نسل قبلی، سنسورهای دوربین روی خود ماژول قرار گرفته‌اند. اگر به یاد داشته باشید، S22 و S22 Plus روی پنل پشتی خود دارای ماژولی برای دوربین‌ها بودند.

صفحه نمایش سامسونگ اس 24 Plus

گلکسی اس ۲۴ پلاس دارای یک نمایشگر 6.7 اینچی Dynamic AMOLED 2X Display است. پنل پرچمدار جدید سامسونگ از ویژگی‌هایی مانند وضوح 1440 در 3120 پیکسل، نرخ تازه‌سازی 120 هرتز، +HDR10، لایه محافظ چشم و قابلیت همیشه روشن پشتیبانی می‌کند.

نسبت به نسل قبل، همانطور که در شایعات گفته‌شده بود، نمایشگر گلکسی s24 Plus کمی بزرگ‌تر شده است.

دوربین S۲۴ پلاس

در بخش دوربین‌ها، گلکسی اس 24 پلاس سامسونگ مانند نسخه معمولی این سری دارای سه سنسور است. اولین دوربین این دستگاه یک سنسور عریض 50 مگاپیکسلی با قابلیت‌های فوکوس خودکار دو پیکسل و OIS است. یک سنسور تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی با پشتیبانی از بزرگنمایی اپتیکال 3 برابر، فوکوس خودکار تشخیص فاز و OIS و یک سنسور فوق عریض 12 مگاپیکسلی با پشتیبانی از میدان دید 120 درجه سایر دوربین‌های دستگاه را تشکیل می‌دهند.

در بالای نمایشگر دستگاه نیز یک دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی به کار گرفته شده است.

قابلیت‌های هوش مصنوعی گلکسی S24 پلاس

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سری گلکسی اس 24 اضافه‌شدن قابلیت‌های هوش مصنوعی است. سامسونگ با سیستم خود که Galaxy AI نامیده می‌شود، امکانات زیادی را به کاربران گوشی‌های خود ارائه کرده است.

یکی از این قابلیت‌ها Live Translate یا «ترجمه زنده» نام دارد که در تماس‌های تلفنی می‌تواند تماس‌ها را به‌صورت دوطرفه ترجمه کند. قابلیت Chat Assist یا «دستیار چت» نیز یک چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی است.

باتری گوشی S24 Plus

گلکسی s24 Plus در زمینه باتری چندان از گلکسی S24 اولترا کم نمی‌آورد. این دستگاه به یک باتری 4900 میلی‌آمپر‌ساعتی مجهز شده است که از شارژ سریع 45 وات و شارژ بی‌سیم 15 وات نیز پشتیبانی می‌کند.

پردازنده سامسونگ اس ۲۴ پلاس

گوشی سامسونگ اس ۲۴ پلاس از پردازنده 4 نانومتری اگزینوس 2400 بهره می‌برد. از نظر حافظه نیز این دستگاه با 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی و 12 گیگابایت رم به فروش خواهد رسید. البته در ایالات متحده تمام دستگاه‌های این سری با چیپ اسنپدراگون 8 نسل 3 عرضه خواهد شد.

سیستم عامل قابل اجرا توسط گلکسی S24 پلاس نیز اندروید 14 است و سامسونگ اعلام کرده که برای گوشی‌های خود تا هفت سال به‌روزرسانی سیستم عامل و امنیتی منتشر خواهد کرد.

قیمت و تاریخ عرضه گوشی سامسونگ اس 24 پلاس

گوشی سامسونگ اس 24 پلاس با قیمت 999.99 دلار در رنگ‌های بنفش، زرد، مشکی و خاکستری روانه بازار خواهد شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.