اپراتورها

خبر اول

هوش مصنوعی

January 21, 2024
10:24 یکشنبه، 1ام بهمنماه 1402
کد خبر: 158588

DoCoMo روی متاورس تمرکز می‌کند

 

ICTna.ir – اپراتور ژاپنی نرم‌افزاری را توسعه داده است که از هوش مصنوعی برای تولید شخصیت‌های غیرقابل بازی (NPC) برای متاورس بر اساس پیام‌های متنی استفاده می‌کند. یکی از انتقاداتی که به متاورزها وارد می شود این است که آنها خالی و فاقد شخصیت هستند و حالا دوکومو سعی میکند بازی را عوض کند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، NPC ها می توانند با پر کردن اتاق به غلبه بر این مشکل کمک کنند. ممکن است تعامل با آن‌ها چندان سرگرم‌کننده نباشد، اما می‌توانند به اندازه کافی به افراد واقعی چیزی به اندازه کافی جالب ارائه دهند که ممکن است پایه‌های یک جامعه آنلاین نوپا را ایجاد کند.

با استفاده از هوش مصنوعی، DoCoMo راهی برای پر کردن سریع یک متاورس با شخصیت‌های بی‌نهایت متنوع پیدا کرده است. در واقع سه راه حل مولد هوش مصنوعی در کار است.

اولی یک genAI منطقی رفتاری است که نحوه حرکت NPC و تعامل با محیط و سایر کاراکترها را تعریف می کند. سپس این موضوع توسط یک هوش مصنوعی متحرک تفسیر می‌شود که چارچوبی شبیه به اسکلتی ایجاد می‌کند که می‌تواند NPC را واقعاً به حرکت درآورد. مرحله سوم دو مرحله اول – به اضافه ورودی های متن – را طی می کند و ظاهر نهایی NPC را ایجاد می کند.

DoCoMo که بر روی 150هزار اسکن مغزی MRI آموزش دیده و تحت نظارت یک متخصص زوال عقل توسعه داده شده است، امیدوار است که فناوری جدید آن بتواند در راه حل های آسان برای استفاده که به افراد غیرمتخصص امکان نظارت و حمایت از سلامت مغز بیمار را می دهد، پیاده سازی شود.

این موضوعی قابل توجه است زیرا طبق گفته DoCoMo، تا سال 2025 از هر پنج سالمند ژاپنی یک نفر با نوعی زوال عقل زندگی می کند. اگر این بیماران مجبور نباشند هر بار که به معاینه مغزی نیاز دارند با یک متخصص قرار ملاقات بگذارند، برای سیستم مراقبت های بهداشتی بسیار مفید خواهد بود.

تعهدات genAI DoCoMo بدون شک در میان بسیاری از نوآوری‌هایی خواهد بود که در غرفه آن در کنگره جهانی موبایل (MWC) در ماه آینده به نمایش گذاشته می‌شود.

این شرکت مخابراتی در اطلاعیه ای جداگانه پیش نمایشی از آنچه در سال جاری به بارسلونا خواهد رفت ارائه کرد.

یکی از این موارد شامل آخرین نمایش Feel Tech است. این دستگاه که سال گذشته در همین زمان رونمایی شد ، متشکل از دستگاه‌هایی است که از حسگرهای لمسی برای تشخیص حس و تبدیل آن به سیگنال استفاده می‌کنند، که سپس از طریق اینترنت به دستگاه گیرنده ارسال می‌شود که آن را دوباره به حس تبدیل می‌کند. به عنوان یک مورد استفاده برای شبکه های 6G آینده، کاربردهای بالقوه این فناوری به بهترین وجه به تخیل سپرده می شود.

DoCoMo همچنین در حال آماده شدن برای نمایش مفهومی از عینک واقعیت توسعه یافته (XR) خود است. این دستگاه که توسط واحد NTT QONOQ آن توسعه یافته است، تخمین می‌زند که از اواسط سال 2024 به فروش می‌رسند و احتمالاً آنها را حداقل در ژاپن در برابر هدست گران‌قیمت ویژن پرو اپل قرار می‌دهند.

DoCoMo همچنین کار خود را روی فناوری شبکه‌های غیرزمینی 6G (NTN) – از جمله سیستم‌های پلتفرم ارتفاع بالا (HAPS) – و همچنین آخرین راه‌حل‌ها و ابتکارات Open RAN خود را به نمایش خواهد گذاشت.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.