اپراتورها

خبر اول

هوش مصنوعی

January 21, 2024
14:25 یکشنبه، 1ام بهمنماه 1402
کد خبر: 158593

در داووس اعلام شد: همکاری مشترک سوئیس‌کام با Nvidia بر روی هوش مصنوعی

ICTna.ir – اپراتور سوئیسی Swisscom با انویدیا شریک شده است تا موقعیت خود را به عنوان یک بازیکن در حوزه هوش مصنوعی تقویت کند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، سوئیس‌کام قرارداد با انویدیا را در AI House داووس، بخشی از زمین گفتگوی سالانه مجمع جهانی اقتصاد، اعلام کرد. این توافق شامل ساخت ابررایانه های هوش مصنوعی مبتنی بر شتاب دهنده های Nvidia و نرم افزار هوش مصنوعی در سوئیس و ایتالیا خواهد بود. هدف از این کار این است که سوئیس‌کام بتواند موارد استفاده استاندارد، سفارشی و جدید هوش مصنوعی را برای مشتریان و برای استفاده داخلی توسعه دهد.

این قرارداد همچنین شامل ایجاد چیزی به نام “کارخانه هوش مصنوعی قابل اعتماد” است که به اکوسیستم جهانی انویدیا برای مشتریان سوئیسی دسترسی خواهد داشت. در مجموع، گروه سوئیس‌کام قصد دارد تا 100 میلیون فرانک سوئیس در این تلاش ها سرمایه گذاری کند.

کریستف اشلیمان، مدیرعامل سوئیسکام در این خصوص گفت: کار با انویدیا ما را قادر می‌سازد تا به عنوان پل ارتباطی بین فناوری و نیازهای مشتریان عمل کنیم. به عنوان اولین گام، ما در حال ایجاد یک زیرساخت با عملکرد بالا هستیم که بر اساس آن خدمات قابل اعتماد ایجاد خواهیم کرد. ما با بسیاری از مشتریان در تماس نزدیک بوده ایم تا در مورد نیازهای خاص خود با آنها مشورت کنیم.

کیت استریر، معاون ابتکارات هوش مصنوعی در انویدیا هم در این خصوص گفت: شرکت‌های مخابراتی به طور فزاینده‌ای به عنوان رهبران در ساخت، میزبانی و استقرار هوش مصنوعی مستقل دیده می‌شوند. داشتن یک زیرساخت قابل اعتماد و با کارایی بالا برای پیشرفت تکنولوژیکی هر کشوری حیاتی است. سوئیس‌کام با تکیه بر پلتفرم محاسباتی پرسرعت انویدیا برای ساده‌سازی توسعه و استقرار برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی در سطح تولید، می‌تواند راه‌حل‌های هوش مصنوعی پیشرو و واقعی را برای شرکت‌های سوئیسی فعال کند و تحول اقتصاد این کشور را پیش ببرد.

مدیرعامل سوئیسکام گفته: همه در مورد هوش مصنوعی مولد صحبت می کنند، اما شکاف بین انتظارات و واقعیت بسیار زیاد است. یک مشتری باید مطمئن باشد که با داده‌هایش چه اتفاقی می‌افتد، کجا اتفاق می‌افتد و چگونه اتفاق می‌افتد. سوئیس، با بسیاری از سازمان‌های چندملیتی خود، به بلوک‌های سازنده مستقل و قابل اعتماد برای هوش مصنوعی نیاز دارد. این همان جایی است که ما وارد عمل می‌شویم. ما در حال توسعه آن به شیوه‌ای مطمئن و ایمن، با طعم سوئیسی متمایز، دست در دست NVIDIA هستیم و جلو میرویم.

Swisscom همچنین به عنوان بخشی از قرارداد تبدیل به یک فروشنده محصولات Nvidia از جمله پلتفرم Nvidia DGX و پردازنده‌های گرافیکی Nvidia خواهد شد.

در دسامبر گذشته، Fastweb، زیرمجموعه ایتالیایی سوئیسکام، خرید 31 سیستم Nvidia DGX H100 را اعلام کرد، که به گفته آن، اولین ابررایانه بزرگ مقیاس بزرگ Nvidia DGX AI در ایتالیا برای توسعه یک سیستم هوش مصنوعی ملی است. این خوشه در فضای ابری به‌عنوان یک زیرساخت به‌عنوان یک سرویس در دسترس قرار می‌گیرد و «اولین مدل زبان بزرگی را که به صورت بومی به زبان ایتالیایی آموزش داده شده است» به کار خواهد گرفت.

این هفته در داووس، خوزه ماریا آلوارز-پالته رئیس و مدیر عامل تلفونیکا،، سخنرانی کرد که در آن بر نیاز به رقابت شرکت‌های اروپایی، و اتحادیه اروپا برای بازنگری در سیاست‌های رقابتی و مقرراتی برای تقویت رفاه تاکید کرد.

او گفت: اروپا باید دستور کار خود را داشته باشد، زمان آن فرا رسیده است که تسریع کنیم و مشخص کنیم که در 10 سال آینده به کجا می‌خواهیم برسیم، وی تاکید کرد: آنها ما را با قوانین آنالوگ قرن گذشته تنظیم می کنند، اما ما در یک اقتصاد دیجیتال جدید هستیم و با شرایط نابرابر بازی می کنیم.

آلوارز-پالته همچنین خاطرنشان کرد که اروپا از چین و ایالات متحده عقب است و گفت که “از 50 شرکت بزرگ فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهان بر اساس ارزش بازار، تنها پنج شرکت اروپایی هستند” و آنها کمتر از 5 درصد از ارزش کل را تشکیل می دهند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.