مخابرات فضایی

January 21, 2024
8:42 یکشنبه، 1ام بهمنماه 1402
کد خبر: 158711

تحقق بخش علمی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله با پرتاب ثریا

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: قرار بود ایران در سند چشم‌انداز ۲۰ ساله به مقام اول علمی منطقه دست یابد که خوشبختانه با همت و تلاش دانشمندان ایرانی محقق شد.

روح‌الله عباسپور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درپی پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره «ثریا»، این گونه دستاوردها را استفاده مناسب از ظرفیت‌های علمی کشور دانست و گفت: تبدیل این ظرفیت‌ها به فناوری نشان‌دهنده اقتدار ایران است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم، گفت: قرار بود ایران در سند چشم‌انداز ۲۰ ساله به مقام اول علمی منطقه دست پیدا کند که خوشبختانه با همت و تلاش دانشمندان ایرانی این هدف محقق شد.

عباسپور تصریح کرد: پرتاب ماهواره ثریا نشان می‌دهد که ایران اسلامی امروز با وجود تحریم‌ها می‌تواند در حوزه‌های مختلف به ویژه علوم فضایی حرفی برای گفتن داشته باشد و برای کشور ظرفیت تولید کند.

وی یادآور شد: دولت سیزدهم برعکس دولت قبل به این حوزه فناوری توجه ویژه ای کرد و توانست اقتدار علمی و فناوری ایران را در جهان به نمایش بگذارد و دستاوردهای خوبی برای کشور به دست آورد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با عرض خسته نباشی به همه تلاشگران صنعت فضایی کشور، از سردار حاجی‌زاده و همکارانش قدردانی و ابراز امیدواری کرد که صنعت فضایی با شتاب بیشتری در مسیر پیشرفت قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، ماهواره ثریا متعلق به سازمان فضایی ایران (وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات) با ماهواره بر قائم ۱۰۰ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز شنبه با موفقیت در مدار قرار گرفت.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.