امنیت

فناوری اطلاعات

January 21, 2024
16:23 یکشنبه، 1ام بهمنماه 1402
کد خبر: 158772

مراقب فرزندان خود در فضای سایبری باشید

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان گفت:استفاده بیش از حد به فضای مجازی، یافتن دوستان نامناسب، دسترسی به اطلاعاتی که شاید هنوز دانستن آن ها برای فرزندان مناسب نباشد، مواردی هستند که والدین باید هنگام استفاده از فضای مجازی توسط فرزندان مراقب باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ احسان بهمنی، رئیس پلیس فتا استان هرمزگان‌ گفت: در سال های اخیر، خصوصا بعد از شروع بیماری کرونا دسترسی به فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان راحت تر شده است. در کنار تمام مزایایی که تکنولوژی و اینترنت به وجود می آورد یک سری نگرانی ها و مشکلات نیز برای خانواده ها می تواند به همراه داشته باشد.

وی افزود: والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برعهده دارند و براین اساس آنها باید سطح دانش و آگاهی خود را بالا ببرند.

این مقام مسئول بیان داشت: والدین باید مراقب رفتار آنلاین فرزندان خود بوده و با نظارت دقیق و کنترل‌شده و همچنین استفاده از ابزارهای کنترلی و نظارتی بر فعالیت آنها درفضای مجازی و شبکه های اجتماعی استفاده کنند.

این مقام انتظامی در خصوص استفاده فرزندان از بازی های آنلاین نیز گفت: خانواده ها باید به این نکته توجه نمایند که برخی از بازی های آنلاین نیازمند تعامل و چت با سایر بازیکنان می باشند، لذا آنها نباید اطلاعات شخصی خودرا در بازی های آنلاین گروهی بازگو نمایند.

این مقام انتظامی به والدین عزیز خصوصاً کسانی که دانش‌آموز مقطع ابتدایی دارند هشدار داد: تا ضمن بالا بردن سواد رسانه‌ای خود، حتی‌المقدور در زمان استفاده فرزندشان از اینترنت و فضای مجازی در کنار آنها باشند و همچنین به آنها آموزش دهند .

وی به خانواده ها توصیه کرد: با وجود فواید بالایی که فضای سایبری در سطح دانش و زندگی فرزندان دارد، کنترل نوجوان در این فضا یکی از مسائل مهمی است که باید به آن پرداخته شود. به نوعی جامعه ما این روزها نیاز به بهبود فرهنگ استفاده از فضای مجازی در سنین مختلف دارد.

سرهنگ بهمنی گفت: خانواده های محترم می توانند درصورت مواجهه و وقوع هرگونه مشکل در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.