تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

January 22, 2024
17:37 دوشنبه، 2ام بهمنماه 1402
کد خبر: 158860

مسیمو از ساعت هوشمند Freedom به عنوان جایگزین اپل واچ رونمایی کرد

منبع: تسنیم

شرکت مسیمو با مدیر اجرایی ایرانی خود، از اپل به‌دلیل نقض پتنت‌هایش شکایت و از ساعت هوشمند Freedom رونمایی کرد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شرکت مسیمو به رهبری «جو کیانی» که از اپل به‌دلیل نقض پتنت سیستم اکسیژن‌سنج خون شکایت کرده است، ساعت هوشمند جدیدی به نام Freedom به‌نمایش گذاشت که سیستم پیشرفته‌ای برای نظارت بر اکسیژن خون دارد.

مسیمو (Masimo) یک شرکت تجهیزات پزشکی آمریکایی است، که در سال 1989 توسط «مسیح کیانی»، کارآفرین و مدیر اجرایی ایرانی، تأسیس شد.

مسیمو با معرفی Freedom از کسب‌وکار اصلی خود که فروش فناوری‌های پزشکی و سلامتی به‌حساب می‌آید، فاصله گرفته و در حال گسترش تمرکزش روی گجت‌های پوشیدنی است.

شرکت تحت مدیریت جو کیانی در سال 2023 ساعت هوشمند W1 را عرضه کرد؛ آن محصول بیشتر سلامت‌محور بود. Freedom با ورود به قلمرو اپل می‌تواند مشتریان بسیار بیشتری داشته باشد.

براساس گزارشات رسمی، طراحی ساعت هوشمند جدید مسیمو کاملاً از اپل واچ متمایز است. این اسمارت‌ واچ صفحه‌نمایش گرد با نوار لمسی ناوبری در سمت راست و دکمه‌ی فیزیکی برای انتخاب گزینه‌ها دارد.

مسیمو می‌گوید که Freedom برای برجسته‌ کردن دقت فناوری پایش سلامت این برند طراحی شده است.

به گفته‌ی مسیمو، پایش اکسیژن خون Freedom دقیق‌تر از رقبا است و می‌تواند عوامل مختلفی مانند پرفیوژن پایین، تغییر رنگدانه‌ی پوست یا فشار خون پایین را بررسی کند.

Freedom همچنین می‌تواند مجموعه‌ای از ویژگی‌های سلامتی پیشرفته از جمله شاخص هیدراتاسیون، تغییرات ضربان قلب و میزان تنفس را ردیابی کند و تشخیص دهد که چه زمانی کاربر در وضعیت خطرناکی قرار دارد.

انتظار می‌رود این ساعت هوشمند اواخر سال جاری به فروش برسد، اگرچه مشخصات آن ممکن است تفاوت‌هایی با نمونه اولیه داشته باشد. قیمت این مدل 999 دلار پیش‌بینی شده است، اگرچه ماسیمو هنوز مجوز FDA را برای ویژگی‌های بهداشتی دریافت نکرده است. Massimo Freedom برای رزرو از طریق وب سایت این شرکت با 100 دلار سپرده در دسترس است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.