اتصالات همزمان با شکوفایی نام تجاری &E به دنبال افزایش سهامش در وودافون است
ICTna.ir – اپراتور اماراتی اتصالات که مدتی است نام تجاری خود را به &E تغییر داده و به اروپا نقل مکان کرده، هنوز به دنبال افزایش سهام خود در وودافون است، مدیر اجرایی و ای یا همان اتصالات سابق، در مصاحبه ای این موضوع را فاش کرده است. اظهارات وی در حالی منتشر شد که همزمان این شرکت مخابراتی داده های جدیدی را به اشتراک گذاشت که نشان می دهد نام تجاری آن قدرتمند شده و در حال شکوفایی است.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، حاتم دویدار، مدیرعامل گروه &e، به تلویزیون بلومبرگ گفت که شرکت او همچنان برای سرمایه گذاری در بسیاری از نقاط جهان، از جمله تقویت هلدینگ Vodafone که ورود آن به بازار اروپا را آغاز کرد، آماده است.
این اپراتور مستقر در امارات متحده عربی وودافون را در سال 2022 خریداری کرد و از آن زمان تاکنون 14.6 درصد سهام خود را ایجاد کرده است، اما صحبت هایی در مورد افزایش آن به 20 درصد وجود دارد. Dowidar جزئیاتی ارائه نکرد، اما تصریح کرد که افزایش همچنان یک گزینه است، در حالی که همچنین اصرار داشت که e&در اقلیت باقی بماند.
انتقال &E به اروپا، همچنین با خرید اوپریشن مخابراتی گروه PPF در چهار بازار در اروپای شرقی در تابستان، به بازار ارتباطی و بازار ارزهای با ثبات تر و همچنین فرصتی برای گسترش برای اتصالات اماراتی منجر شد. دویدار به بلومبرگ گفت که انتظار دارد در سال های آینده با کاهش نرخ بهره شاهد بازگشت رشد در قاره اروپا باشد و در آن زمان سرمایه گذاری هایش در آنجا شروع به ثمر رساندن خواهد کرد. با این حال، در حال حاضر، تمرکز &E بر گسترش به بازارهای دیگر است و Dowidar خاورمیانه، آفریقا و غرب آسیا را به عنوان اهداف بالقوه برجسته می کند. &E از طریق واحد PTCL خود قراردادی را برای به دست آوردن عملیات Telenor در پاکستان در پایان سال گذشته انجام داد، که به آن فرصت می دهد تا در آن بازار حضور مناسبی ایجاد کند. اماراتی ها همچنین اقدامی برای افزایش سهام خود در موبیلی عربستان سعودی انجام داد، که در حال حاضر بزرگترین سهامدار آن بود، اما در پایان ماه دسامبر به دلیل شکست در دستیابی به توافق با طرف های مربوطه، آن را متوقف کردند. به گفته دویدار، هیچ برنامه ای برای بازگشایی مذاکرات در این زمینه و در حال حاضر وجود ندارد.
گسترش بین المللی بدون شک به &E کمک کرده است تا دیده شدن نام تجاری خود را افزایش دهد. شواهدی مبنی بر این موضوع در قالب دادههای جدیدی منتشر شد که توسط Brand Finance در این هفته منتشر شده است، که نشان میدهد واحد الکترونیکی و داخلی، اتصالات یا همین &E را بهعنوان یکی از قویترین برند مخابراتی در جهان و همچنین قویترین برند منطقه خاورمیانه و آفریقا معرفی کند.
Brand Finance ارزش الکترونیکی و 17 میلیارد دلاری برای &E اعلام کرد که آن را به با ارزش ترین برند مخابراتی در جهان تبدیل نمی کند، با اینکه حدودا به پای دویچه تلکام می رسد، اما با این وجود نشان دهنده رشد 15 درصدی نسبت به سال گذشته است. مشاور فوق، قدرت برند را به گونهای متفاوت اندازهگیری میکند و امتیازی از ۱۰۰ را بر اساس اثربخشی عملکرد یک برند میدهد که امسال امتیاز &E از این ارزیابی 88.4 را کسب کرد.
برند فایننس توضیح داد: عوامل کمک کننده کلیدی عبارتند از: مشارکت مداوم باشگاه فوتبال منچستر سیتی، رهبری شبکه 5G، ابتکارات نوآورانه تجربه مشتری و شرکت در رویدادهای جهانی مانند جایزه بزرگ فرمول 1 در ابوظبی و COP28 توسط &E.
داویدر که در رتبه بندی مدیران اجرایی جهانی برند فاینانس حضور دارد و به عنوان اولین شرکت مخابراتی معرفی شده است، می گوید: تأیید مجدد برند فاینانس نشانه دیگری از تبدیل موفقیت آمیز شرکت به یک گروه فناوری جهانی است.