اپراتورها

January 23, 2024
20:10 سه شنبه، 3ام بهمنماه 1402
کد خبر: 158978

دوازدهمین سالگرد فقدان دکتر غفاریان

دوازده سال پیش جامعه مخابرات و الکترونیک کشور ، دکتر غفاریان ، یکی از بزرگ ‌ترین استراتژیست‌های عرصه مدیریت کشور را از دست داد

به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، دوازده سال پیش برابر با یکم بهمن سال ۱۳۹۰ ، سردار دکتر وفا غفاریان، مرد نام‌آشنا، مهربان ، صبور و استاد فرهیخته حوزه مخابرات و الکترونیک کشور ، مردی که مدیریت استراتژیک را به اذهان دانشجویان و مدیران حوزه علم و دانش جاری ساخت که آنرا نیز به درستی به رخ جامعه علمی کشور کشید، دار فانی را وداع گفت و حوزه ارتباطات و مخابرات کشور داغدار عزیزی شد که سال ها برای رشد و ارتقاء دانش مدیریت استراتژیک و فاوای کشور جان خود را مایه سرافرازی این حوزه کرد.

دکتر وفا غفاریان در سال ۱۳۳۸ در تهران متولد شد، وی تحصیلات متوسطه را در دبیرستان هدف گذراند و در رشته مهندسی الکترونیک در سال ۱۳۵۸ از دانشگاه علم و صنعت فارغ‌التحصیل شد.

مدت زمانی از اخذ مدرک وی نگذشته بود که با شروع جنگ تحمیلی، ادامه تحصیل را با تمام علاقه‌ای که به آن داشت، به زمان دیگری واگذار کرد و مرکز جنگ الکترونیک سپاه قرارگاه او شد .

وفا غفاریان پس از سپری کردن این دوره به وزارت سپاه رفت و بین سال‌های ۶۵ تا ۶۸ در گروه صنایع الکترونیک و مخابرات «گام» به فعالیت پرداخت. پس از این دوره به مدت شش سال ،مدیرعامل شرکت صنایع مخابرات ایران «صما» شد.

او در سال ۱۳۷۴ به شرکت صنایع الکترونیک ایران «صا ایران» آمد و مدیرعاملی این حوزه ،زیرمجموعه وزارت دفاع را بر عهده گرفت. یکی از نقاط عطف و برجسته مدیریتی وی این دوره است که به گواه همگان این مجموعه را دچار تغییرات بنیادی کرد در حالیکه مدیران کنونی آن نیز بدان اذعان دارند.

غفاریان در طول پنج‌سالی که این مسئولیت را به عهده داشت، موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد مهندسی صنایع در گرایش توسعه مدیران اجرایی از دانشگاه علم و صنعت ایران شد.

در سال ۱۳۷۹ مدیر عاملی و ریاست هیئت‌مدیره سازمان صنایع دفاع «ساصد» به او پیشنهاد شد که با موافقت وی نیز مواجه شد. در همین دوره بود که در مقطع دکترای مهندسی صنایع، گرایش مدیریت استراتژیک در دانشگاه علم و صنعت ایران پذیرفته شد و این آغاز روندی بود که در انتهایش یکی از بزرگ‌ترین استراتژیست‌های عرصه مدیریت کشور به جامعه معرفی شد؛ مدیری که همگان وی را به دوراندیشی و آینده نگری می‌شناسند.

وفا غفاریان در سال ۱۳۸۳ به وزارت دفاع رفت و معاونت امور صنعتی و تحقیقاتی این وزارتخانه را به عهده گرفت و در این حوزه نیز به‌خصوص در عرصه تحقیقات، تحولات شگرفی را به وجود آورد.

او در سال ۱۳۸۴ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را برای ارائه خدمت برگزید و به‌عنوان معاون وزیر و رئیس هیئت‌مدیره شرکت مخابرات ایران عرصه دیگری را تجربه کرد. همچنین، نشان درجه سه پژوهش در سال ۱۳۷۶، مدیر نمونه ملی در چهارمین جشنواره شهید رجایی در سال ۱۳۸۰ و جایزه دوم کتاب سال برای تألیف کتاب «استراتژی اثربخش» در نهمین دوره کتاب سال دانشجویی در سال ۱۳۸۱ را نیز از آن خود کرد. سرانجام در بامداد اول بهمن ۱۳۹۰ بعد از یک دوره بیماری چشم از جهان فروبست.

شرکت مخابرات ایران، ضمن گرامیداشت دوازدهمین سالروز درگذشت دکتر وفا غفاریان ، این روز را خدمت خانواده وی و جامعه مخابراتی کشور تسلیت عرض می کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.