فیبرنوری

January 25, 2024
8:25 پنجشنبه، 5ام بهمنماه 1402
کد خبر: 159037

عقد قرارداد اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در همه شهرداری های استان قم

قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور با سفر به استان قم از عقد قرارداد اجرای پروه فیبر نوری منازل و کسب و کارها با تمام شهرداری های استان قم و پوشش کامل فیبر نوری منازل و کسب و کارها در تمام شهرهای استان تا اسفندماه سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم، امیر لاجوردی قائم مقام وزیر در امور ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور در سفری به استان قم با بازدید میدانی از پیشرفت و توسعه اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها از جمله عملیات عمرانی و حفاری، فیبرکشی، تجهیزات فعال و کابینت ها، نکات لازم را به کارور و پیمانکارن مربوطه یادآور شد.
قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: با تلاش و پیگیری مجدانه و حرکت جهادی، باید پوشش منازل و کسب و کارهای استان قم تا اسفندماه امسال به پایان برسد.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از پروژه های زیربنایی و همچنین طیف گسترده زیرمجموعه اقتصاد دیجیتال نیازمند ارتباطات پرسرعت است، خاطرنشان کرد: با اجرای پروژه فیبر نوری زیرساخت های کشور برای بهره برداری تا 50 سال آینده در حوزه ارتباطات فراهم است و در این حوزه دچار مشکل نخواهیم شد.
جواد غلام‌پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم نیز از امضای قرارداد اجرای پروژه فیبرنوری شهرهای کهک، دستجرد، سلفچگان، جعفریه، قاهان و قنوات خبر داد.
وی افزود: از مزیت های بزرگ این پروژه آغاز اجرای پروژه در شهرهای کوچک بوده است که با اجرای پروژه امکان دسترسی مردم به اینترنت پرسرعت بر بستر فیبر نوری و با سرعت بیش از چندین برابر سرعت های کنونی مقدور می شود.
رئیس شورای مدیران تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان قم، افزود: تا کنون مشترکین فیبرنوری منازل و کسب و کارهای استان قم به بیش از 5500 مشترک رسیده است و بیش از 1000 کابینت نصب شده است.
در پایان مدیرکل ارتباطات استان قم با بیان اینکه توسعه ارتباطات در تحقق عدالت در جامعه نقش به سزایی دارد، گفت: امروزه در دورافتاده ترین روستاها نیز با توسعه ارتباطات کسب وکارهای محلی در حال فعالیت هستند و دسترسی به فضای مجازی اهمیت مکان کسب وکار و… را کمتر کرده و فضا را برای حضور کسب وکارهای محلی در کشور باز کرده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.