فیبرنوری

January 25, 2024
8:27 پنجشنبه، 5ام بهمنماه 1402
کد خبر: 159038

قرارداد اجرای پروژه فیبر منازل و کسب و کارها در شهر کوهدشت لرستان امضاء شد

قرارداد اجرای پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شهر کوهدشت با حضور ایرج روحی مجری طرح ارتباطت روستایی و مدیر معین استان در اجرای پروژه فیبرنوری، دالوند معاون هماهنگی امور عمرانی ، مجتبی صارمی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان لرستان، مدیرکل تنظیم مقررات منطقه جنوب غرب در محل معاونت عمرانی استانداری لرستان بین اپراتور آسیاتک و شهرداری کوهدشت امضاء شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان لرستان، جلسه امضاء قرارداد اجرای پروژه ملی فیبر نوری منازل وکسب و کارها موسوم به FTTH با حضور معاونت امور عمرانی استانداری لرستان، ایرج روحی مجری طرح ارتباطات روستایی و مدیر معین پروژه در استان، مجتبی صارمی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان لرستان، فرماندار و شهردار شهر کوهدشت و مدیر توسعه شرکت آسیاتک در محل معاونت عمرانی استانداری برگزار شد.
در این جلسه روحی مجری طرح ارتباطات روستایی با تأکید بر اینکه یکی از مهم ترین برنامه های اولویت دار وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم توسعه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبرنوری بوده است، گفت: در همین راستا براساس اسناد و مقررات بالادستی از جمله قانون بودجه سال 1402 و طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات طبق مصوبات شورای عالی فضای مجازی پروژه فیبرنوری منازل و کسب وکارها برای ایجاد ۲۰ میلیون پوشش تا پایان دولت از سال گذشته کلید خورده است تا سرویس هایی با سرعت های چند صد مگابیت بر ثانیه بر بستر شبکه به مردم ارائه شود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان لرستان نیز در این جلسه، با اشاره به اینکه از مجموع ۳۲ شهر استان لرستان تاکنون در ۱2 شهر، تفاهم نامه اجرای پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها بین شهرداری و اپراتور آسیاتک به امضا رسیده است، خاطرنشان کرد: امروز نیز قرارداد اجرای پروژه در شهر کوهدشت فی مابین اپراتور و شهرداری کوهدشت امضاء شد.
وی افزود: قرار است بر اساس این تفاهم نامه 35 کیلومتر شبکه فیبر نوری شهر کوهدشت توسعه یافته و امکان دسترسی مشترکین خانگی و کسب و کار در این شهر به اینترنت پرسرعت بر بستر فیبر نوری فراهم شود و تلاش می کنیم با تحقق این طرح بزرگ، مشکلات مربوط به محدودیت شبکه توزیع درون شهری برای دسترسی به اینترنت پرسرعت برطرف شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.