اپراتورها

خبر اول

فیبرنوری

January 30, 2024
11:48 سه شنبه، 10ام بهمنماه 1402
کد خبر: 159195

اپراتور Yayzi آغازگر عصر پهن باند گیگابیتی انگلیس شد

ICTna.ir – آی اس پی کوچک Yayzi مستقر در بلکپول انگلیس، با راه اندازی تجاری یک سرویس پهن باند با سرعت 2.3 گیگابیت در ثانیه، رقبای بزرگتر خود را به چالش کشیده است. این پیشنهاد در شبکه XGS-PON سیتی فایبر اجرا می شود. این دستگاه که در جولای گذشته برای مشتریان عمده‌فروشی عرضه شد ، قادر به پشتیبانی از توان متقارن تا 10 گیگابیت بر ثانیه است.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این یک کودتا توسط Yayzi است، زیرا در حالی که Virgin Media O2 فروش خدمات XGS-PON را برای مشتریان منتخب خود آغاز کرده، به نظر نمی رسد که این شرکت کوچک، به این مشتریان گزینه ارائه خدمات چند گیگ را ارائه دهد. سریعترین بسته پهنای باند تبلیغ شده در وب سایت ویرجین 1.13 گیگابیت بر ثانیه است، در حالی که یاییزی سرعت 2.3 گیگابیت بر ثانیه را پیشنهاد می دهد. اما در مورد بازوی Openreach بعنوان شبکه نیمه مستقل BT، باید بگویم که در حال حاضر به هیچ وجه خدمات XGS-PON را ارائه نمی دهد. سریع‌ترین سرعت پیشنهادی از سوی اوپن ریچ، سرعت دانلود 1 گیگابیت در ثانیه و سرعت آپلود 220 مگابیت در ثانیه است. در همین حال، CityFibre وودافون که به طور گسترده ای XGS-PON را آزمایش کرده است و قصد دارد در اوایل امسال یک سرویس 2.2 گیگابیت بر ثانیه راه اندازی کند.

مارتین گاردنر، مدیر اجرایی Yayzi در این خصوص گفت: ما در مورد این حرکت نوآورانه بسیار هیجان زده هستیم و شاهد استقبال بسیار زیاد از پیش سفارشات و ابراز علاقه متقاضیان برای این محصولات هستیم. تیم Yayzi اکنون با شرکای خود در CityFibre استانداردهایی را در بازار ISP بریتانیا تعیین کرده و پهنای باند سریع دیوانه واری را برای مصرف کننده به صورت مقرون به صرفه ارائه کرده است.

البته کارشناسان میگویند 50 پوند در ماه به اضافه 99 پوند هزینه راه‌اندازی دقیقاً یک قیمت مقرون به صرفه حتی برای بازار انگلیس نیست، ولی مطمئناً پیشنهادی رقابتی است و با ضمانت قیمت ثابت که به مدت سه سال اجرا می‌شود، آفری قابل توجه است. در مقایسه، سرویس فیبر به خانه (FTTH) Gig1 VMO2 با قراردادی 18 ماهه از 45 پوند در ماه شروع می شود و پس از پایان قرارداد به 73 پوند افزایش می یابد. خدمات برتر بی تی هم با اسم Full Fiber 900-Mbps از 52.99 پوند در ماه شروع می شود و از ماه مارس به 57.99 پوند افزایش می یابد. این در حالی است که 900 مگابیت در ثانیه کندترین سرویس ارائه شده از سوی Yayzi است و هزینه آن 35 پوند در ماه است.

به هر حال، مشتریان Yayzi در ازای پولی که پرداخت میکنند ترافیک نامحدود و روتر 2.5 گیگابیتی TP-LINK با پورت های WAN 2.5 گیگابیت و LAN 2.5 گیگابیتی دریافت می کنند. همچنین حداقل ضمانت سرعت 2 گیگابیت در ثانیه را البته از طریق اتصال سیمی بدست می آوردند و خدمات چند گیگ آن در کل شبکه XGS-PON CityFibre در گستره پروژه سیتی فایبر انگلیس در دسترس است.

دن رمزی، مدیر بازاریابی CityFibre هم در این مورد گفت: ما خوشحالیم که Yayzi قرار است محصول 2.5 گیگابیتی خود را از طریق شبکه CityFibre به بازار عرضه کند. در حالی که بسیاری هنوز معتقدند که این سرعت ها برای مصرف کنندگان بسیار سریع است، داده ها از سراسر جهان نشان می دهد که خدمات چند گیگ به سرعت در حال افزایش است. اکنون سه میلیون خانه در بریتانیا به سرعت چند گیگ از طریق CityFibre دسترسی خواهند داشت و ما مطمئن هستیم که در سال‌های آینده شاهد رشد سریع علاقه و استقبال خواهیم بود.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.