اپراتورها

تلفن همراه

خبر اول

January 27, 2024
14:39 شنبه، 7ام بهمنماه 1402
کد خبر: 159207

تلفونیکا از اصرار بر کنترل کامل واحد آلمانی کوتاه می‌آید

ICTna.ir – اپراتور تلفونیکا اسپانیا سهم خود را در تجارت خود در کشور آلمان افزایش داده است، اما نه به اندازه ای که انتظار داشت. این اپراتور در ماه نوامبر یک پیشنهاد عمومی برای 28.2 درصد باقی مانده از تلفونیکا آلمان که قبلاً مالک آن نبود، ارائه کرد. پیشنهاد فوق نشان دهنده 37 درصد حق بیمه بر قیمت سهام در آن زمان بود.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، دوره پذیرش چهارشنبه گذشته به پایان رسید و این هفته تلفونیکا اعلام کرد که سهم خود را از 71.81 درصد به 93.1 درصد افزایش داده و در مجموع 1.48 میلیارد یورو به صورت نقد پرداخت کرده است.

سهامدارانی که تنها 7.86 درصد از سرمایه سهام تلفونیکا آلمان را نمایندگی می کنند، سهام خود را طی مناقصه ای عرضه کردند، در حالی که 13.43 درصد دیگر در یک معامله جداگانه پس از ارائه پیشنهاد عمومی به دست آمد.

این نشان می‌دهد که سهامداران تلفونیکا آلمان به اندازه این اپراتور مشتاق هستند که باقی ماندن بازار تلفن همراه آلمان را به هر نحو حفظ کنند.

هنگامی که تلفونیکا پیشنهاد خود را اعلام کرد، گفت که “تعهد قوی خود را به بازار آلمان، که نماینده یکی از جذاب ترین و با ثبات ترین بازارهای مخابراتی در اروپا است، تقویت کرده است.”

متقاعد کردن سرمایه گذاران برای جدا شدن از سهام خود در حالی که همزمان در مورد چشم انداز واحدی که در آن سرمایه گذاری شده اند صحبت می کنند، باید دشوار باشد.

از زمانی که پیشنهاد حراج سهام ارائه شد، تلفونیکا همچنین یک استراتژی جدید گروهی فراگیر را اعلام کرد. بر اساس طرح GPS، تلفونیکا، هدف افزایش جریان نقدی آزاد سالانه (FCF) را تا سال 2026 از 2.1 میلیارد یورو در سال 2023 به 3 میلیارد یورو تعیین کرده است که نرخ رشد ترکیبی سالانه اش (CAGR) 10درصد است. همچنین بهبود درآمد و EBITDA به ترتیب 1 درصد و 2 درصد طی سه سال آینده را هدف قرار داده است. تلفونیکا گفت که هدف رشد FCF آن در راستای تعهد خود به کاهش بدهی، انجام تعهدات مالی و تضمین پرداخت سود سهام است.

با توجه به این نکته، تلفونیکای آلمان منبع قابل اعتمادی برای سود سهام در دهه گذشته بوده است و در سه سال گذشته 0.18 یورو به ازای هر سهم یعنی معادل 535 میلیون یورو در کل، پرداخت کرده است. این موضوع شاید دلیل تردید سهامداران برای جدایی از سهام خود را توضیح دهد. در همین حال، در جبهه داخلی، تلفونیکا یک نوع کاملاً متفاوت تراکنش با پول کلان را اعلام کرده است. این شرکت در یک پرونده نظارتی فاش کرد که حق پخش مسابقات فوتبال لالیگا اسپانیا را تمدید کرده است.

با مبلغ چشمگیر 1.29 میلیارد یورویی، تلفونیکا از ژانویه آینده به مدت سه فصل در هر روز حق پخش پنج بازی را خواهد داشت و تا پایان فصل، برای آن فصل اول 250 میلیون یورو و برای هر یک از دو فصل بعدی 520 میلیون یورو پرداخت خواهد کرد. این توافق همچنین شامل حق پخش یک دور از “ال کلاسیکو” بین بارسلونا و رئال مادرید است. سرویس پخش DAZN بخشی از حقوق پخش را نیز تضمین کرده است.

همانطور که Digital TV Europe گزارش داده تلفونیکا، قبلاً حقوق پخش را از سال 2021-2027 تضمین کرده بود، اما رگولاتور حوزه رقابت در اسپانیا، CNMC، با این استدلال که تلفونیکا به دلیل قوانین حاکم بر خرید تلویزیون های پولی نباید اجازه داشته باشد مدتی بیش از سه سال این قرارداد را در اختیار داشته باشد، این معامله را قفل کرد. با این حال، این قوانین در ماه مه گذشته منقضی شد و تلفونیکا را آزاد گذاشت تا توافق جدیدی با لالیگا امضا کند.

در بیانیه ای، لالیگا گفت که امتیازهای اعطا شده همان امتیازهایی است که به تلفونیکا و DAZN (سرویس پخش دیجیتال) در سال 2021 داده شد. لیگ اعلام کرد که انگیزه آن “ابهام قانونی است که می تواند از تعهدات تلفونیکا در مورد ادغام Digital+ ناشی شود. با این وجود، این سازمان اعلام کرد که از حفظ وضعیت موجود خوشحال است، که “باعث توزیع بهتر محتوا و در نتیجه تسهیل دسترسی بیشتر هواداران به فوتبال شده است.”

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.