اپلیکیشن

تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

January 27, 2024
13:31 شنبه، 7ام بهمنماه 1402
کد خبر: 159228

اپل پادکست‌ها را به متن تبدیل می‌کند

منبع: زومیت

قابلیت تبدیل پادکست به متن که در iOS 17.4 ارائه می‌شود، احتمالاً مبتنی‌بر هوش مصنوعی آیفون است.

اپل اعلام کرده‌ است که به زودی پادکست‌ها را به طور خودکار به متن تبدیل می‌کند تا کاربران بیشتری بتوانند از اپیزودهای مورد‌ علاقه‌شان لذت ببرند.

اپلیکیشن پادکست گوشی آیفون این امکان را به تولیدکنندگان پادکست می‌دهد که خودشان هر قسمت را به متن تبدیل کنند که در این صورت متن از دقت بیشتری برخوردار خواهد بود. حالت دوم این است که وظیفه‌ی رونویسی پادکست به اپل محول شود.

زمانی که هر قسمت آپلود می‌شود، نرم‌افزار اپل پادکست شروع به ایجاد یک رونوشت از آن قسمت خواهد کرد؛ طبیعی است که این روند باعث ایجاد تأخیر کوتاهی در زمان انتشار هر اپیزود گردد. اپل نگفته است که ایجاد رونوشت به‌صورت دستی انجام می‌شود یا با اتکا بر هوش مصنوعی.

افرادی که مشتاق هستند بلافاصله بعد از انتشار، پادکست مورد علاقه‌ی خود را گوش کنند، اگر می‌خواهند به متن نیز دسترسی داشته باشند باید برای مدت زمان نامشخصی صبر کنند.

حداقل ۲۴ ساعت زمان خواهد برد تا فرایند تبدیل پادکست به متن توسط اپل تکمیل شود. هر چقدر اپیزود طولانی‌تر باشد، فرایند تبدیل پادکست به متن نیز طولانی‌تر خواهد شد.

متن ‌آهنگ‌ها و پادکست‌هایی که افراد در آن در حال صحبت کردن با یکدیگر هستند، ممکن است به خوبی به متن تبدیل نشوند. همچنین اگر بخشی از یک اپیزود توسط صداهای اضافه‌شده تغییر یابد، آن اپیزود رونویسی نمی‌شود.

هر اپیزود تنها درصورت رعایت قوانین اپل به متن تبدیل می‌شود و یکی از الزامات آپلود فایل‌ها این است که با فرمت VTT یا SRT بارگذاری شوند.

قابلیت جدید اپل در بهار ۲۰۲۴ به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، اسپانیایی و فرانسوی در بیش از ۱۷۰ کشور راه‌اندازی خواهد شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.