فیبرنوری

January 28, 2024
9:09 یکشنبه، 8ام بهمنماه 1402
کد خبر: 159314

امضای تفاهم نامه حفاری فیبر نوری نافچ و شلمزار

در جلسه ای با حضور شهرداران 15 شهر استان چهارمحال و بختیاری، تفاهم نامه عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها منعقد و عملیات اجرایی در شهر شلمزار کلید خورد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری، جلسه امضای تفاهم نامه عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در مجتمع ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان با حضور مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، شهرداران استان و نماینده شرکت انتقال داده های آسیاتک برگزار شد.

بلالی با اشاره به اعلام آمادگی و همکاری استاندار چهارمحال و بختیاری در مدیریت پروژه فیبر نوری در استان، از شهرداران 15 شهر خواستار همکاری شد تا هر چه سریعتر عملیات عمرانی این پروژه در 15 شهر باقیمانده نیز شروع شود.

بلالی با اشاره به اینکه شرکت آسیا تک تنها شرکت ارائه دهنده خدمات نیست و با ایجاد بستر فیبر نوری سایر اپراتورها هم در تعامل با این شرکت در سال های آتی از این بستر استفاده می کنند، تصریح کرد: وقتی برای ایجاد بستر فیبر نوری عمق حفاری، میکروداکت گذاری و کلیه استانداردهای سازمان تنظیم رعایت شده باشد، سایر اپراتورها هم می توانند از این بستر استاندارد استفاده کنند.

مدیرکل ارتباطات استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح بزرگ مسکن ملی و بافت جمعیتی بالا و جوان در این مناطق استان خواستار احتساب کلیه مسیرهای این مناطق در پروژه مذکور شد و اظهار کرد: بعد از اتمام عملیات عمرانی در مسکن های ملی، نیاز به بستر اینترنت و تلفن ثابت از بدیهیات است و باید هم اکنون با اجرای طرح فیبر نوری در این مناطق بستر مذکور ایجاد شود. بلالی بیان کرد: هماهنگی لازم با شهرداران صورت پذیرفت تا هرکدام که تمایل به اجرای طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها در منطقه طرح های مسکن ملی دارند نقشه طرح تفصیلی را در اختیار اپراتور آسیاتک قرار دهند.
بلالی در جلسه فیبر نوری منازل اظهار کرد: از اهداف وزارت ارتباطات اتصال 20 میلیون خانوار در سطح کشور به بستر فیبر نوری منازل و کسب و کارها است و این اتصال سرعت هایی100 برابر بیشتر از پهنای اینترنت ثابت است و این مزیت بزرگی است که بسیاری از دغدغه های مردم حل می شود.

بلالی با بیان اینکه در جلسه امروز تفاهم نامه اجرای فیبر نوری دو شهر نافچ و شلمزار امضا شد، خاطرنشان کرد: ان شاء الله عملیات عمرانی پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شهر شلمزار تا چند روز آینده شروع می شود.
فضل الله قاسمیان نماینده شرکت آسیاتک، اپراتور مجری این طرح با اشاره به اینکه تاکنون عملیات اجرایی فیبر نوری دو شهر آلونی و سفیددشت به اتمام رسیده و چند شهر دیگر نیز در حال اجراست، اظهار کرد: طراحی صورت پذیرفته با توجه به نقشه شهری است که هر یک از شهرداران در اختیار اپراتور قرار می دهند و با در دست داشتن طراحی، صد در صد خانوارها با کمترین طول مسیر و کمترین آسیب زیرساختی تحت پوشش قرار می گیرند.
وی افزود: کلیه مرمت ها حفاری ها و.. برعهده شرکت است و سعی می شود در سریعترین زمان ممکن عملیات عمرانی فیبر نوری به اتمام برسد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.