تلفن همراه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

گوشی

January 28, 2024
13:25 یکشنبه، 8ام بهمنماه 1402
کد خبر: 159363

وب‌سایت Microsoft Graveyard قبرستانی برای محصولات مایکروسافت

منبع: دیجیاتو

احتمالاً درباره پروژه Killed by Google شنیده باشید، وب‌سایتی که در آن می‌توانید تمام برنامه‌ها، محصولات، سرویس‌ها و سایر موارد ساخته‌شده توسط گوگل که از بین رفته‌اند را مشاهده کند. مایکروسافت، به‌عنوان یکی دیگر از غول‌های فناوری نیز محصولات زیادی دارد که دیگر پشتیبانی نمی‌شوند و اکنون، می‌توانید تمام آن‌ها را در یک وب‌سایت غیررسمی جدید به نام Microsoft Graveyard مشاهده کنید.

Microsoft Graveyard که توسط «ویکتور فرای» ساخته و اوایل این هفته راه‌اندازی شد، مجموعه‌ای منبع باز از نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای مایکروسافت را شامل می‌شود که دیگر پشتیبانی نمی‌شوند. محصولاتی مانند ویندوز فون، Zune ،Bob و سرفیس Duo در این لیست حضور دارند.

معرفی محصولاتی که توسط مایکروسافت از بین رفته‌اند

بازدیدکنندگان Microsoft Graveyard می‌توانند با کلیک روی سرویس‌های ذکرشده مایکروسافت در آن، اطلاعات بیشتری از ویکی‌پدیا یا وب‌سایت‌های دیگر دریافت کنند. علاوه‌براین، هر محصول دارای توضیحاتی است که شامل زمان قطع پشتیبانی از آن و موارد دیگر می‌شود. به‌عنوان مثال، درباره ویندوز فون در این وب‌سایت توضیح داده شده است: «ویندوز فون که 4 سال پیش توسط مایکروسافت از بین رفت، خانواده‌ای از سیستم عامل‌های موبایل بود که پیش از توقف تولید، جانشین ویندوز موبایل و Zune شد. این پروژه 9 ساله بود.»

علاوه بر محصولاتی که تولید آن‌ها متوقف شده‌اند، Microsoft Graveyard همچنین سرویس‌هایی که به‌زودی پشتیبانی از آن‌ها متوقف می‌شود را نیز فهرست کرده است، مانند ویندوز 10، استور ایکس باکس 360، ویژوال استودیو برای مک و موارد دیگر.

Microsoft Graveyard یک پروژه منبع باز است و همه کاربران می‌توانند موارد جدیدی را به آن اضافه کنند، اشتباهات املایی ثبت‌شده در آن را اصلاح کنند و کارهایی دیگری در آن انجام دهند. این پروژه همچنین دارای یک حساب تردز است که از طریق آن می‌تواند تغییرات فهرست را ردیابی کنید و با توسعه‌دهندگان درباره مایکروسافت و محصولات آن صحبت کنید.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.