اپراتورها

خبر اول

رگولیشن

January 30, 2024
10:50 سه شنبه، 10ام بهمنماه 1402
کد خبر: 159390

سه متقاضی به دنبال تبدیل شدن به چهارمین اپراتور تلفن همراه کره‌جنوبی با فرکانس 28Ghz هستند

ICTna.ir – کره جنوبی مناقصه طیف فرکانسی در باند 28 گیگاهرتز را آغاز کرده است، رقابتی که برای وارد کردن اپراتور چهارم تلفن همراه به بازار کره طراحی شده است. حراج طیف برای تخصیص مجدد فرکانس‌های ضبط شده از سه اپراتور تلفن همراه موجود در این کشور، یعنی SK Telecom، KT Corp و LG U+، در سال گذشته و سال قبل برگزار می‌شود. سه اپراتور فعلی و بزرگ کره جنوبی، مجوزهای 28 گیگاهرتز خود را پس از ناکامی در دستیابی به اهداف از دست دادند و دولت متعهد شد که از این طیف برای ایجاد رقابت جدید استفاده کند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، وزارت علوم و فناوری اطلاعات و ارتباطات این کشور روز پنجشنبه اعلام کرد که اولین روز مناقصه پس از شش نوبت به پایان رسید و مجموع آن به 75.7 میلیارد وون معادل 57 میلیون دلار آمریکا رسید. این رقابت با قیمت پایه 74.2 میلیارد وون کره آغاز شده بود. این وزارتخانه نام یک پیشنهاد دهنده به نام Sejong Telecom را در بیانیه اش که به زبان کره ای منتشر کرده، آورده، اما مشخص نیست که چرا این کار نسبتا غیر معمول را در مورد این متقاضی انجام داده است.

به گزارش JoonAng دیلی، شرکت Sejong Telecom یکی از سه شرکت کننده در این مناقصه است و دو متقاضی دیگر شرکتهای Stage X و My Mobile Consortium هستند. ولی در اطلاعیه وزارت ICT و علوم کرده فقط اسم سجونگ تلکام آورده شده است.

این مقاله توضیح داد که این مسابقه در 50 دور برگزار خواهد شد، بنابراین ما می توانیم نتیجه را در چند هفته بعد ببینیم. اگر بیش از یک مدعی هنوز در رقابت باقی بماند، این طیف به بالاترین پیشنهاد داده خواهد شد. این روزنامه خاطرنشان کرد که قیمت نهایی پرداخت شده احتمالاً حدود 100 میلیارد وون وون خواهد بود.

این به نوعی کمتر از پول نقدی است که SK Telecom، KT Corp و LG U+ در سال 2018 برای همین فرکانس پرداخت کرده بودند. دولت فرکانس های 28 گیگاهرتز را در کنار فرکانس 3.5 گیگاهرتز به حراج گذاشت، اما در حالی که برای دومی رقابت وجود داشت، هر سه اپراتور 800مگاهرتز را انتخاب کردند. طیف 28 گیگاهرتز با قیمت  پیشنهادی حدود 207 میلیارد وون برای هر کدام در نهایت معامله شده بود. این باند از پایان همان سال برای استفاده در دسترس بود و اپراتورها موظف بودند از آن برای استقرار 15هزار ایستگاه BTS در مدت سه سال استفاده کنند.

با این حال، آنها تمام انرژی خود را برای راه اندازی 5G در باند فرکانسی 3.5 گیگاهرتز متمرکز کردند و تا حد زیادی mmWave را نادیده گرفتند. دولت در نهایت از این که آنها در خصوص تعهداتشان تنبلی کردند نا امید شد و مجوزهای مربوط به فرکانس 28 گیگاهرتز را پس گرفت، KT Corp و LG U+ در سال 2022 و بعداً SK Telecom که تلاش بیشتری کرده بود اما هنوز تنها 1650 سایت را تا می 2023 مدیریت می کرد، فرکانس های خود را بالاجبار پس دادند.

دولت بلافاصله در مورد تخصیص مجدد مجوزها به دیگر بازیگران بحث کرد و تشخیص داد که برای جلب علاقه باید مشوق‌های مختلفی را به T&C اضافه کند. اساساً، مشوق‌های مالی برای کمک به اپراتورهای جدید 28 گیگاهرتز برای مدیریت بار سرمایه‌گذاری و بهبود وضعیت کسب‌وکار در این راستا توسط دولت برنامه ریزی شد.

همین امر می تواند دلیل قیمت پایه نسبتا پایین در این حراج باشد. علاوه بر این، طبق گفته‌های Korea JoonAng Daily ، برنده مناقصه باید در سه سال اول 6هزار ایستگاه BTS در سراسر کشور برپا کند و همچنین اقدامات خاصی را برای مقابله با تراکم فرکانس و تداخل مطابق پروانه اش، اجرا کند. این اهداف تنها یک سوم اندازه‌ای است که در سال 2018 به MNOها تحمیل شد، چیزی که دوباره نشان می‌دهد که دولت تشخیص می‌دهد که هر بازیکن جدیدی به کمی پیشرفت، امتیاز، حمایت و زمان نیاز دارد. چراکه ساختن یک کسب و کار موفق بر اساس 28 گیگاهرتز کار سختی خواهد بود و شرایط مجوز تجدیدنظر شده باید کمک کننده باشد.

 

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.