5G, 6G, vRAN, OpenRAN

تلفن همراه

خبر اول

January 31, 2024
13:33 چهارشنبه، 11ام بهمنماه 1402
کد خبر: 159396

مروری بر گزارش مالی سالیانه نوکیا؛ ممکن است اوضاع در اواخر سال بهبود یابد

ICTna.ir – وندور فنلاندی تجهیزات مخابراتی نوکیا، جملات مبتنی بر اظهار تاسف رقیب اصلی خود را در خصوص بازار ضعیف ماکرو تکرار کرد، اما نسبت به یک چرخش قریب الوقوع در پایان سال میلادی جاری، اظهار امیدواری کرده است.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در سراسر بخش های مخابراتی و فناوری، یک روند متناقض کلی به سمت درآمدهای کمتر اما حاشیه های بادوام وجود دارد. این را می‌توان تا حد زیادی با کاهش پیشگیرانه مشاغل و سایر اقدامات برای اطمینان از کاهش سربار حداقلی به سرعت درآمد توضیح داد. در سه ماهه چهارم 2023، فروش نوکیا 21 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت، اما حاشیه عملیاتی آن به طور ادامه داری بهبود یافت، البته اگر تأثیر یک‌بار صدور مجوز در سه ماهه سال قبل را حذف کنید.

پکا لوندمارک، مدیرعامل نوکیا، در این زمینه گفت: در سال 2023 شاهد تغییر معنی‌داری در رفتار مشتری بودیم که بر صنعت ما تأثیر می‌گذاشت و ناشی از محیط کلان اقتصادی و نرخ‌های بهره بالا همراه با مصرف موجودی مشتری بود. اقدام پیشگیرانه در سراسر سازمان به این معنی بود که ما توانستیم از سودآوری خود محافظت کنیم و در عین حال به سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه ادامه دادیم و حاشیه عملیاتی قابل مقایسه 10.7 درصد را برای کل سال ارائه کردیم. این یک عملکرد انعطاف‌پذیر با توجه به محیط چالش‌برانگیز و سهم کمتر کسب‌وکار مجوز پتنت ما با حاشیه بالا بود، زیرا برخی از تمدید مجوزها همچنان برجسته بودند.

بخش صدور مجوز IP واقعاً باید به عنوان یک تجارت مستقل در نظر گرفته شود زیرا در یک محیط اقتصادی بسیار متمایز وجود دارد. یک سال پیش، یکی از دارندگان مجوز تصمیم گرفت که گزینه ای را برای تمدید دائمی معامله خود انتخاب کند، که منجر به شناسایی کل طول عمر معامله در دفاتر آن سه ماهه شد. به طور مشابه، معامله Oppo که به تازگی نهایی شده است ، می تواند به راحتی یک ماه زودتر اتفاق بیفتد.

لوندمارک گفت: با نگاهی به آینده، ما انتظار داریم که محیط چالش برانگیز سال 2023 در نیمه اول سال 2024، به ویژه در سه ماهه اول ادامه یابد. با این حال، ما در حال حاضر شروع به دیدن چند شاخه سبز در افق، با بهبود پذیرش سفارش برای زیرساخت شبکه و برخی از معاملات خاصی که برنده شده‌ایم، داریم.

انتظار می‌رود که این امر باعث بهبود قوی در رشد خالص فروش زیرساخت شبکه در نیمه دوم سال 2024 شود که ما معتقدیم، حتی با نیمه اول چالش‌برانگیز، رشد قابل توجهی را برای کل سال به همراه خواهد داشت. در شبکه های تلفن همراه، ما انتظار داریم که در سال 2024 چالش های اصلی مربوط به سرعت عادی تر سرمایه گذاری در هند و تصمیم AT&T باشد.

بخش موبایل به وضوح پاشنه آشیل نوکیا در سال جاری خواهد بود، اما قراردادAT&T با اریکسون کمکی نکرد. اما نوکیا نسبت به رقیب سوئدی خود مجموعه ای از منافع تجاری متنوع تری دارد و به نظر می رسد برای جبران این سستی، روی زیرساخت شبکه ثابت خود حساب می کند. در هر صورت، به نظر نمی رسد که هیچ کس حداقل برای نیمه اول سال جاری انتظار اخبار کلان خوبی را نداشته باشد.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.