امینت

تلفن همراه

گوشی

January 29, 2024
10:13 دوشنبه، 9ام بهمنماه 1402
کد خبر: 159428

این قابلیت آیفون را همین حالا فعال کنید

منبع: زومیت

ویژگی جدید آیفون دست دزد‌ها را از تنظیمات امنیتی حساس گوشی شما کوتاه می‌کند.

اپل به‌منظور محافظت از اطلاعات امنیتی حساس کاربران، قابلیت Stolen Device Protection را برای انواع گوشی آیفون مجهز به iOS 17.3 منتشر کرد. علاوه‌بر آیفون‌ها، انواع تبلت اپل نیز این ویژگی را دریافت کرده‌اند.

طبق بیانیه‌ی رسمی اپل، قابلیت Stolen Device Protection دغدغه‌ی کسانی را از بین می‌برد که هنگام ساخت اپل آیدی یا حساب‌های بانکی نگران به‌سرقت رفتن اطلاعاتشان هستند. Stolen Device Protection با افزودن لایه‌ی امنیتی اضافه به دستگاه‌های واجدشرایط، دسترسی سارقان به Keychain را از بین می‌برد.

قابلیت امنیتی جدید آیفون مکان‌هایی نظیر خانه یا محل کار کاربران را شناسایی می‌کند و هنگامی‌که افراد ناشناس سعی کنند در این مکان‌ها از دستگاه آن‌ها استفاده کنند، حلقه‌ی امنیتی بیومتریک جدیدی را فعال می‌کند.

به‌دلیل ایمنی بیشتر ویژگی‌هایی نظیر فیس آیدی و تاچ آیدی درمقایسه‌با رمزعبور، دسترسی سارقان به اطلاعات حیاتی کاربران بسیار سخت‌تر می‌شود. این یعنی اگر دستگاهی که قابلیت Stolen Device Protection آن روشن باشد، دزدیده شود، سارق برای دسترسی به اطلاعات راهی به‌‌جز استفاده از ویژگی‌های بیومتریک ندارد.

درصورت خروج آیفون یا آیپد از مکان‌های شناسایی‌شده، استفاده از رمز‌های عبور ذخیره‌شده در Keychain یا سافاری، خاموش کردن Lost Mode، درخواست اپل کارت جدید و استفاده از آیفون برای راه‌اندازی دستگاه‌های جدید نیز قابلیت یادشده را فعال می‌کنند.

علاوه‌بر آنچه گفته شد، اگر کسی قصد داشته باشد از حساب اپل آیدی خروج شود یا رمز‌عبور را تغییر دهد یا دستگاه را در مکانی ناشناس بازنشانی کند، باید پس از احراز هویت ازطریق ویژگی‌های بیومتریک، یک ساعت صبر کند و سپس دوباره فرایند احراز هویت را انجام بدهد.

تغییر رمزعبور و به‌روزرسانی تنظیمات امنیتی اپل آیدی، افزودن یا حذف چهره و اثرانگشت و غیرفعال‌کردن ویژگی‌ Find My نیز این ویژگی را فعال می‌کنند.

در‌صورت فعال‌بودن احراز هویت دو‌مرحله‌ای و Find My، کاربران می‌توانند با مراجعه به بخش Face ID/Touch ID & Passcode قابلیت Stolen Device Protection را فعال کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.