اپراتورها

تلفن همراه

خبر اول

February 2, 2024
11:56 جمعه، 13ام بهمنماه 1402
کد خبر: 159506

اورنج برنامه احیای صخره‌های مرجانی را با تجزیه و تحلیل داده‌ها و هوش مصنوعی توسعه می‌دهد

ICTna.ir – بخش راهکارهای سازمانی و تجاری اورنج، بعنوان بازوی B2B این گروه مخابراتی اروپایی، توسط Tēnaka که برای محافظت از اکوسیستم‌های دریایی کار می‌کند، راهکاری را مهیا کرده تا با برخی به‌روزرسانی‌های فنی، تلاش‌های خود را در حوزه اکوسیستم دریایی تقویت کند. هدف این پروژه، مقیاس‌بندی بازسازی صخره‌های مرجانی در منطقه حفاظت‌شده دریایی مثلث مرجانی مالزی است که هدف آن حفاظت از اکوسیستم دریایی و حفظ حیات وحش است.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، Orange Business برخی از سیستم‌های مجموعه داده‌های خودکار، از جمله جمع‌آوری و مستندسازی و تجزیه و تحلیل داده‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را در این منطقه مستقر و آنلاین خواهد کرد. هدف از این کار ایجاد یک “رویکرد مبتنی بر داده‌های نزدیک به زمان واقعی” برای تلاش‌های حفاظتی در آن منطقه است، به این معنی که داده‌ها و تصاویر را می‌توان مستقیماً به دانشمندان در خشکی تحویل داد و محققان می‌توانند به داده‌ها 24 ساعته دسترسی داشته باشند.

این کار توسط یک ایستگاه تحقیقات دریایی آزمایشگاه Yucca متشکل از یک دستگاه نظارت زیر آب با دوربین‌های 360 درجه ضد آب متصل به شناوری با انرژی خورشیدی با قابلیت‌های پردازش و انتقال فعال می‌شود.

ایستگاه تحقیقاتی از طریق یک سیم کارت اورنج به شبکه محلی تلفن همراه 4G متصل می شود و روزانه تصاویر را به یک زیرساخت مبتنی بر ماکروسافت آجور که توسط اورنج مدیریت می شود، منتقل می کند. همچنین یک الگوریتم هوش مصنوعی ساخته است که تصاویر را تجزیه و تحلیل می کند و به طور خودکار گونه های مختلف ماهی و بی مهرگان را در صخره ها شناسایی و کمیت آن را به طور مداوم ارزیابی میکند.

کریستوف سیمونز، مدیرعامل شرکت بین المللی Orange Business در این زمینه گفت: ما می خواستیم بخشی از راه حل یک چالش زیست محیطی باشیم. کارمندان ما در سرتاسر جهان از Tēnaka برای ابتکار الهام بخش آن در حفظ و احیای اکوسیستم های مرجانی حمایت می کنند. این ابتکاری است که در آن فناوری و خدمات دیجیتالی ما واقعاً می توانند برای ایجاد تأثیر مثبت تفاوت ایجاد کنند.

آن سوفی روکس، بنیانگذار Tēnaka هم در این خصوص گفت: بازسازی اقیانوس بهترین راه حلی است که برای کاهش بحران آب و هوا و تنوع زیستی داریم. بخش راهکارهای سازمانی اورنج، با بهره‌گیری از فناوری، تخصص حیاتی را برای ما به ارمغان می‌آورد تا عملیات خود را افزایش دهیم و به تأثیر جهانی برسیم.

باید یادآوری کنیم که اورنج بیزینس، در پیگیری پروژه‌های مخابراتی B2B سفارشی‌تر خود که با عنوان برنامه استراتژیک “Lead the Future” از ان یاد میشود، با هدف نهایی “بازگرداندن اورنج بیزینس به استانداردهای بازار و رشد سودآور” به طور مداوم سر و صدای رسانه ای راه می اندازد.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.