تلفن همراه

گوشی

January 30, 2024
11:30 سه شنبه، 10ام بهمنماه 1402
کد خبر: 159536

وان‌ پلاس به بازار اروپا برگشت

منبع: زومیت

با‌‌ اینکه فعالیت برند‌های اوپو و ویوو در بازار اروپا متوقف‌ شده‌، وان‌پلاس پس از حل پرونده‌ی حقوقی با نوکیا، دوباره به آلمان بازگشته است.

هم‌اکنون وان‌پلاس آمادگی فروش اولین مدل تاشدنی خود یعنی اوپن را در سراسر آلمان دارد. وان‌ پلاس اوپن تنها گوشی تا‌شدنی وان پلاس است که تقریباً سال پیش در همین ماه معرفی شد. این برند چینی اخیراً پیش‌فروش مدل‌های وان ‌پلاس ۱۲ و وان پلاس 12R را هم آغاز کرد.

پس از شکست BBK Electronics از نوکیا در دادگاه چین، چهار برند معروف ویوو، وان‌پلاس، اوپو و ریلمی که BBK مالک آن‌ها است، مجبور به توقف فعالیت‌های خود در چندین بازار اروپایی شدند. با این اتفاق، فروش گوشی ویوو و گوشی وان پلاس و گوشی اوپو و گوشی ریلمی متوقف شد.

هفته‌ی گذشته نوکیا و اوپو قرارداد جهانی مجوز پتنت را امضا کردند تا اختلاف‌ها رفع شود. این اتفاق باعث شد وان‌پلاس به‌عنوان یکی از برند‌های شرکت BBK به بازار اروپا برگردد. غیبت وان‌پلاس باعث افزایش قیمت گوشی های این شرکت در بازار سیاه شده بود.

به ادعای مکث جمبر، افشاگری در ایکس، وان‌پلاس به آلمان برگشته و مشتریان ساکن در این کشور هم‌اکنون می‌توانند وان‌پلاس اوپن را سفارش دهند و وان‌پلاس ۱۲ و وان پلاس 12R را پیش‌خرید کنند.

اوپو و ویوو در سایت‌های آلمانی خود همچنان می‌گویند محصولاتشان در این بازار موجود نیست. همچنین، سایت‌های مذکور این دو شرکت چینی‌، فاقد لیست کامل محصولات هستند. به احتمال زیاد، این دو شرکت هم بعد از وان‌پلاس، در روزهای آینده فروش خود را مجدداً آغاز خواهند کرد.

با‌اینکه این اتفاق یک ضربه‌ی مهلک به هر چهار شرکت BBK وارد کرد، اما تلخ‌ترین اتفاق نصیب اوپو شد؛ چون درست قبل از عرضه‌ی گوشی پرچمدارش یعنی فای X6 پرو، فروش اوپو در بازار مورد بحث ممنوع شد.

گوشی فایند X7 اولترا به تازگی در چین عرضه شده است اما به ادعای مکث جمبر، اوپو هنوز برنامه‌ای برای عرضه‌ی این گوشی در اروپا ندارد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.