تلفن همراه

گوشی

هوش مصنوعی

January 30, 2024
15:34 سه شنبه، 10ام بهمنماه 1402
کد خبر: 159578

سکوت سامسونگ درباره هوش مصنوعی پولی گلکسی S24 شکست

منبع: زومیت

سامسونگ پس از اتمام دوره‌ی رایگان گلکسی AI، قابلیت‌های پیشرفته‌تر هوش مصنوعی را به مشترکین پولی ارائه خواهد داد.

تی‌ام رو، رئیس بخش گوشی‌های هوشمند سامسونگ، سکوت خود را درمورد برنامه‌های این شرکت برای گلکسی AI پس از توقف خدمات رایگان آن در سال ۲۰۲۵ شکست.

طبق گزارش ET Telecom، سامسونگ تأیید کرده که با وجود سرمایه‌گذاری عظیمی که برای توسعه‌ی هوش مصنوعی گلکسی AI انجام شده است، قابلیت‌های آن فقط تا سال ۲۰۲۵ برای مشتریان رایگان خواهد بود.

سؤالی که در ذهن همه وجود دارد این است که پس از اتمام دوره‌ی رایگان گلکسی AI در سال ۲۰۲۵ چه اتفاقی خواهد افتاد. به‌ نظر می‌رسد که حتی سامسونگ هم جواب دقیق این سؤال را نمی‌داند.

تی‌ام رو ادعا می‌کند که سامسونگ هنوز هیچ تصمیمی درمورد ساختار نسخه‌ی اشتراکی Galaxy AI پس از سال ۲۰۲۵ نگرفته است. با این حال، او اشاره کرد که برنامه‌هایی برای معرفی قابلیت‌های اختصاصی و قوی‌تر هوش مصنوعی به گوشی سامسونگ برای ارائه به مشترکین پولی وجود دارد.

تی‌ام رو می‌گوید: «بر اساس تجزیه و تحلیل ما، نیازها به هوش مصنوعی متفاوت است. مشتریانی وجود خواهند داشت که از قابلیت‌های هوش مصنوعی به‌‌صورت رایگان استفاده می‌کنند. از طرف دیگر، ممکن است مشتریانی داشته باشیم که ویژگی‌های قدرتمندتری را بخواهند و حتی حاضر باشند برای آن هزینه پرداخت کنند. بنابراین ما تمام این عوامل را در تصمیمات آینده‌ی خود در نظر خواهیم گرفت.»

سامسونگ بیش از یک سال فرصت دارد تا برای آینده‌ی فناوری جدید خود تصمیم بگیرد. در همین حال، تی‌ام رو تصویری از گلکسی AI برای ماه‌های آینده ترسیم کرد. او گفت که این شرکت قصد دارد امسال این فناوری را به بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه در سراسر جهان برساند.

سامسونگ پیش از این اعلام کرده است که چندین پرچمدار قدیمی گلکسی از جمله سری گلکسی اس ۲۳، گلکسی اس ۲۳ اف ای، گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ و سری گلکسی تب اس ۹ در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۴ به دستیار هوش مصنوعی مجهز خواهند شد.

علاوه‌براین، به نظر می‌رسد گلکسی زد فولد ۶ و گلکسی زد فلیپ ۶ نیز دارای قابلیت‌های Galaxy AI باشند. انتظار می‌رود این دستگاه‌ها به سامسونگ کمک کنند تا خود را به هدف عرضه‌ی ۱۰۰ میلیون دستگاه مجهز به گلکسی AI برساند. قیمت گوشی های تاشدنی مورد بحث اعلام نشده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.