تلفن همراه

گوشی

February 1, 2024
0:33 پنجشنبه، 12ام بهمنماه 1402
کد خبر: 159696

نمایشگر همیشه روشن گلکسی S24 با مشکل روشنایی و زردی مواجه است

منبع: دیجیاتو

بررسی‌های مختلف سری گلکسی S24 نشان می‌دهد که نمایشگر پرچمدارهای جدید سامسونگ در حالت همیشه روشن یا AOD کم‌نورتر از نسل قبلی است. همچنین تصاویر در این حالت کمی زردرنگ به‌نظر می‌رسند. این حالت حتی با تنظیمات مختلف نیز بهتر نمی‌شود.

براساس بررسی‌های سایت SamMobile، نمایشگر همیشه روشن در سری گلکسی S24 نسبت به نسل‌های قبلی خود، یعنی سری گلکسی S22 و گلکسی S23، به میزان قابل‌توجهی کم‌نورتر است. این وضعیت چه در حالت قراردادن تصویر پس‌زمینه و چه در حالت عادی AOD تغییری نمی‌کند و تیره باقی می‌ماند. به‌نظر می‌رسد که سامسونگ با کاستن نور نمایشگر در AOD می‌خواهد این حالت روی شارژ باتری تأثیر کمتری داشته باشد، اما تیره‌بودن AOD حتی گاهی سبب دشواری خوانایی متن‌ها می‌شود. همچنین با فعال یا غیرفعال کردن قابلیت‌های محافظ چشم و Adaptive Color Tone حالت رنگی AOD بهتر نمی‌شود.

سامسونگ ممکن است این مشکل را با عرضه یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری بهبود ببخشد. بااین‌حال، بررسی‌های دقیق نمایشگر این گوشی‌ها در حالت همیشه روشن نشان داده است که صرف‌نظر از اینکه والپیپر قرار دهید یا تنظیمات رنگی چه باشد، هاله‌ای زردرنگ مشاهده می‌شود که مشخص نیست سامسونگ به‌عمد آن را روی صفحه قرار داده است یا در آینده اصلاحش می‌کند.

نمایشگر سری گلکسی S24 همانند سری قبلی خود، با حالت‌های رنگی Vivid و Natural ارائه می‌شود. بااین‌حال، بررسی‌ها نشان می‌دهد که اشباع رنگی در این دو حالت چندان فرقی با یکدیگر ندارند. به عبارت دیگر، در این گوشی حالت‌های رنگی Vivid و Natural بسیار شبیه به‌هم به‌نظر می‌رسند و عملکرد گزینه Vivid در مقایسه با گوشی‌های قبلی این شرکت، به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.