اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

هوش مصنوعی

February 1, 2024
10:32 پنجشنبه، 12ام بهمنماه 1402
کد خبر: 159698

جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی به مرورگر اج می‌آید

منبع: Zoomit

مایکروسافت یکی از جنجالی‌ترین قابلیت‌های گوشی گلکسی S24 سامسونگ را به مرورگر اج اضافه می‌کند.

احتمالاً مایکروسافت قابلیت جست‌وجوی مبتنی‌بر هوش مصنوعی Circle to Search گوگل را به مرورگر اج اضافه خواهد کرد و نام آن را Circle to Copilot خواهد گذاشت. این قابلیت می‌تواند جست‌وجوهای وب را مستقیماً از متن یا تصاویر با حرکت دایره‌ای ماوس انجام دهد.

قابلیت جدید مایکروسافت ممکن است درنهایت Circle to Search with Copilot نام بگیرد. این ویژگی احتمالاً به شما اجازه می‌دهد تا جست‌وجوهای وب را مستقیماً از متن یا تصاویر برجسته، با حرکت دایره‌ای ساده از موس، راه‌اندازی کنید.

سامسونگ در رویداد آنپکد امسال برای اولین‌بار ابزار Circle to Search را برای سری گلکسی S24 معرفی کرد و پس از مراسم اعلام شد که این قابلیت تا ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) به گوشی گوگل مدل پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو اضافه خواهد شد.

کاربران می‌توانند به‌کمک Circle to Search، دور بخشی از تصویر یا متن مدنظر خود در صفحه دایره بکشند تا از‌طریق دستیار هوش مصنوعی گوگل به اطلاعات بیشتری درباره‌ی همان قسمت دست پیدا کنند.

وب‌سایت Windows Report تنظیمات جدیدی در جدیدترین نسخه‌ی مرورگر اج در کانال Canary کشف کرده است که نشان می‌دهد مایکروسافت پشتیبانی از حرکت موس را به کوپایلت اضافه کرده است تا قابلیتی شبیه به Circle to Search را در مرورگر اج فراهم کند.

Circle to Copilot هنوز در مرحله‌ی آزمایشی قرار دارد ا؛ما پس از انتشار عمومی، با کشیدن دایره در هر نقطه از مرورگر، پنل کناری کوپایلت ظاهر می‌شود. در‌حال‌حاضر ت،نها کاری که این ابزار انجام می‌دهد، کپی‌کردن اسکرین‌شات صفحه‌نمایش در چت‌باکس کوپایلت است؛ اما احتمالاً بهبود خواهد یافت؛ زیرا مایکروسافت هنوز در حال کار روی آن است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.