فیبرنوری

February 2, 2024
9:08 جمعه، 13ام بهمنماه 1402
کد خبر: 159757

فیبر نوری شاتل به داراب رسید

عملیات اجرایی طرح ملی پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTx) در شهر داراب استان فارس توسط گروه فناوری ارتباطات و اطلاعات شاتل آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، حمید سلیمان‌پور، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در این مراسم گفت: با اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها علاوه بر افزایش سرعت دسترسی فعلی کاربران خانگی و تجاری به اینترنت ثابت، زیرساخت‌های ارتباطی لازم برای دهه‌های آینده نیز فراهم می‌شود و خدمات فناورانه و به‌روز دنیا که زیرساخت مورد نیاز آن اینترنت باکیفیت، پرسرعت و پایدار است از طریق این بستر در دسترس قرار خواهد گرفت و داراب یکی از این شهرهاست که اپراتور ارتباطی آن (شاتل) مشخص شده و این اپراتور با دریافت مجوزهای لازم، کار عمرانی را از امروز در این شهر آغاز می‌کند.
خلیل اقتصادی، فرماندار شهر داراب با اشاره به تعداد خانوارهای تحت پوشش توضیح داد: در پروژه‌ی فیبر نوری، تمام منازل کسب‌وکارهای شهر داراب با بیش از ۲۵ هزار خانوار تحت پوشش شبکه‌ فیبر نوری قرار خواهند گرفت و مردم این شهر می‌توانند از اینترنت باکیفیت و امن بهره‌مند شوند.
بر این اساس شاتل موظف است مطابق با پروانه‌ی شبکه و خدمات ارتباطی یکپارچه (UNSP)، شبکه‌ی اینترنت پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری (FTTx) را برای دسترسی بیش از ۲۵ هزار خانوار ساکن در شهر داراب، تا تابستان سال آینده و با پوشش ۱۰۰ درصدی برای این شهر فراهم و گسترش دهد.
سجاد معمارزاده، نماینده‌ی گروه شرکت‌های شاتل در شهر داراب گفت: این طرح نیازمند بیش از ۴۰ کیلومتر حفاری است تا مردم این شهر با سرعت حدود ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه به اینترنت پرسرعت فیبر نوری متصل شوند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.