فیبرنوری

February 2, 2024
23:28 جمعه، 13ام بهمنماه 1402
کد خبر: 159791

پوشش صد درصدی فیبرنوری ملایر تا اردیبهشت آینده

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان گفت: هم اکنون اجرای شبکه فیبرنوری در شهرستان ملایر آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده صد درصد شهر ملایر زیر پوشش شبکه فیبرنوری قرار می‌گیرد.

«عباس صادقی‌پوریانی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ملایر در بسیاری حوزه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات به ویژه اجرای فیبرنوری جزء شهرستان‌های پیشرو است.

وی افزود: در حال حاضر پروژه فیبرنوری در خیابان‌ها و معابر شهر ملایر در حال اجرا است و ۲ اپراتور همزمان در حال فعالیت هستند و تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده به اتمام می‌رسد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان ادامه داد: در این پروژه بنا است ۵۰ کیلومتر شبکه فیبرنوری حداکثر تا اردیبهشت ماه سال آینده اجرا و امکان پذیرش مشترکان را فراهم کنیم.

صادقی‌پوریانی بیان کرد: طبق تعهد و قراردادی که به شهرداری ملایر منعقد شده ۵۰ کیلومتر پروژه فیبرنوری اجرایی خواهد شد و به ازای هر خانواری که در ملایر زندگی می‌کنند، دولت برای اجرای این طرح پنج میلیون ریال در فاز اول و ۲۰ میلیون ریال در فاز دوم یارانه می‌دهد تا پروژه سریع پیش برود و سرمایه‌گذاری شهرداری ملایر ۸۵۰ میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه از اردیبهشت سال آینده اشترک‌پذیری شروع خواهد شد، گفت: این یک پروژه زیرساختی است و حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه صد درصد ملایر به شبکه فیبرنوری دسترسی پیدا می‌کنند و بر اساس درخواست مشترکان، تا یکماه درخواست هر خانواری انجام می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ملایر ادامه داد: در مورد شهرهای دیگر در تعهد سال آینده ما است و همه شهرها را تا پایان دولت سیزدهم پوشش شبکه فیبرنوری ایجاد خواهد شد.

صادقی‌پوریانی درباره پروژه‌های روستایی نیز اظهار داشت: طبق بازبینی‌های که انجام دادیم ۱۴ پروژه روستایی در شهرستان ملایر طراحی شد که با اجرای این پروژه‌ها، تمام روستاهای این شهرستان به اینترنت پهن باند متصل خواهند شد.

وی با بیان اینکه با هدفگذاری و اجرای ۱۴ پروژه تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار ملایر به اینترنت پهن باند متصل می‌شوند، افزود: از این تعداد ۶ پروژه سه پروژه به بهره‌برداری رسیده و حدود ۹ پروژه نیز از اعتبارات سال ۱۴۰۲ تامین شده و در سال مالی جاری اجرایی خواهند شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان با اشاره به اینکه شهرستان ملایر از این نظر پیشرو است و تقریبا هیچ شعبه‌ای نداریم که به اینترنت اتصال نداشته باشد، یادآور شد: تنها ۲ روستای ملایر دسترسی به اینترنت ندارند که تدابیر لازم برای انتخابات تدبیر خواهد شد و شعب سیار مستقر هستند.

صادقی‌پوریانی گفت: همزمان با دهه فجر ۳۱ پروژه در حوزه ارتباطات با اعتباری بالغ بر ۴۵۵ میلیارد ریال در شهرستان ملایر افتتاح می‌شود که از این تعداد سه پروژه از محل اعتبارات دولتی به مبلغ ۴۲ میلیارد ریال در سه روستا به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: ۲۰۰ میلیارد ریال شرکت ایرانسل و ۲۰۴ میلیارد ریال شرکت همراه اول و در مجموع حدود ۵۰۰ میلیارد ریال شرکت مخابرات در ایام دهه فجر در این شهرستان پروژه قابل افتتاح دارد.

به گزارش ایرنا؛ هم اکنون تمامی روستاهای شهرستان ملایر از حداقل ارتباط در بستر بی‌سیم، سیمی، تلفن همراه و دیتا برخوردارند و از ۲۱۴ روستای ملایر ارتباط ۱۳۲ روستا بر اساس سیمی و ۷۲ روستا بر اساس تلفن بی‌سیم است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.