تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 4, 2024
13:34 یکشنبه، 15ام بهمنماه 1402
کد خبر: 159908

آمازون 15 میلیارد دلار در ژاپن سرمایه گذاری ابری می‌کند

منبع: همکاران سیستم

شرکت آمازون به طور مداوم در تلاش است تا حضور خود را در عرصه فناوری‌های رایانش ابری پررنگ‌تر کند و در این راستا تصمیم دارد در منطقه آسیا و اقیانوسیه (APAC) سرمایه گذاری‌های گسترده انجام دهد.

مرکز توسعه خدمات وب آمازون (AWS) در ژاپن مقصد جدید آمازون برای سرمایه گذاری‌های جدید است و در تازه‌ترین خبرها گفته شده است که این شرکت قصد دارد تا سال 2027 میلادی 2.26 تریلیون ین معادل 15.24 میلیارد دلار در کشور ژاپن سرمایه گذاری کند.

مرکز AWS آمازون با این سرمایه گذاری در تلاش است زیرساخت‌های ابری خود را در سراسر ژاپن و به ویژه در شهرهای توکیو و اوزاکا تقویت کند. این اقدام در اصل پاسخی به تقاضای رو به رشد برای خدمات هوش مصنوعی در ژاپن صورت می‌گیرد.

سرمایه گذاری‌های جدید آمازون در ژاپن در حالی صورت می‌گیرد که این شرکت بین سال‌های 2011 تا 2022 میلادی اقدام مشابهی را به ارزش 1.51 تریلیون ین در این کشور انجام داده بود.

انتظار می‌رود سرمایه گذاری‌های AWS آمازون در ژاپن حضور این شرکت را در بازار آسیا و اقیانوسیه را گسترده‌تر می‌کند تا آمازون بتواند حاکمیت بازار خدمات ابری عمومی در این منطقه را در دست بگیرد. طبق تازه ترین گزارش مرکز Statista، پیش بینی می‌شود در سال 2024 میلادی آمازون بتواند مجموع درآمدهای خود از خدمات ابری عمومی را به 21.44 میلیارد دلار برساند و این رقم با رشد سالانه 12.3 درصدی تا سال 2028 میلادی به 34.1 میلیارد دلار برسد.

شرکت AWS تصمیم دارد علاوه بر برنامه‌های توسعه خود در ژاپن، یک منطقه زیرساختی در مالزی نیز راه اندازی کند و طی این پروژه پیش بینی شده است تا سال 2037 میلادی حدود 6 میلیارد دلار دیگر در این کشور سرمایه گذاری شود و فرصت‌های شغلی زیادی را به وجود آورد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.