5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

تلفن همراه

خبر اول

February 6, 2024
10:48 سه شنبه، 17ام بهمنماه 1402
کد خبر: 159983

وودافون دور بعدی لابی را با تمرکز روی هشدار در مورد 5G SA آغاز کرد

ICTna.ir – سال جدید میلادی نشان‌دهنده فرصت جدیدی برای شرکت‌های مخابراتی است تا از قانون‌گذاران و رگولاتورها بخواهند تا کسب و کارشان را آسان‌تر کنند. در این راستا، وودافون ابتکار عمل را با گزارش جدیدی در دست گرفته است که در مورد چالش های مختلف اروپا و نحوه رسیدگی به آنها از طریق فناوری تلفن همراه و تحول دیجیتال تصویر سازی می کند. با این حال، به زبانی کاملاً مملو از عذاب است ادعا می کند که پیشرفت به دلیل محیط نظارتی فعلی بسیار کند است و این روند، رقابت درازمدت اروپا را به خطر می اندازد.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناروی اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این گزارش که چرا مخابرات و خدمات مخابراتی اهمیت دارد، به طور خاص پیشرفت کند استقرار 5G مستقل (SA) را نشان می‌دهد و هشدار می‌دهد که «شکاف اتصال» بین اروپا و سایر مناطق رقیب در حال گسترده تر شدن است. در واقع، انجمن جهانی تامین کنندگان موبایل (GSA) در این ماه ارقام عرضه خود را به روز کرد و تعداد کل اپراتورهایی را که در سراسر جهان در شبکه های عمومی 5G SA در سه ماهه پایانی سال 2023 سرمایه گذاری می کنند، به 121 در 55 کشور رساند. این اعداد در سه ماهه چهارم 2022، 112 اپراتور بود. در حالی که پیشرفت در حال انجام است، این رقم در مقایسه با 582 اپراتور که در حال حاضر روی 5G غیرمستقل سرمایه‌گذاری می‌کنند، هنوز ناچیز است.

در این گزارش، وودافون که اشاره کرد که در حال حاضراین تناسب در دنیا، در حال کاهش است و این یک مشکل برای رقابت در اروپا است. طی 50 سال گذشته، رشد تولید ناخالص داخلی از 4 درصد به 1 درصد کاهش یافته است، در حالی که نرخ رشد بهره وری نیروی کار اروپا از دهه 1990 به نصف کاهش یافته است. تولید ناخالص داخلی سرانه ثابت بوده است، در حالی که در ایالات متحده تقریباً 50 درصد رشد کرده است.

جای تعجب نیست که وودافون می گوید دیجیتالی شدن کلید معکوس کردن ثروت و اقتصاد بیمار اروپا را دارد.  این یک فرصت تخمینی 1 تریلیون یورویی برای اتحادیه اروپا است که معادل افزودن بازاری به اندازه هلند به تولید اقتصادی اروپاست.

با این حال، در محیط نظارتی کنونی، وودافون فکر نمی‌کند که این شبکه‌ها به‌اندازه کافی برای تحقق این دستاوردهای اقتصادی مستقر شوند.

وودافون اعلام داشت: در حالی که رکود اقتصادی کلان اخیر دسترسی به سرمایه را با مشکل مواجه کرده است، سرمایه گذاری ها به طور طبیعی زمانی دنبال می شوند که بازدهی مثبت و قابل اتکایی از آنها حاصل شود. این امر در بسیاری از نقاط اروپا به عنوان پیامد مستقیم شرایط بد بازار است و تصریح میکند بعضا نظارتی وجود ندارد.

در ادامه این گزارش آمده است: تغییر خیلی دیر شده است. این امر مستلزم تجدید قابل توجهی در بازار واحد است، کلیدی برای باز کردن قفل رقابت بیشتر اروپا. همچنین برای تسریع تحول دیجیتال در سراسر قاره ضروری است.

وودافون گفته: گزارش بعدی ما نشان می‌دهد که چگونه اروپا می‌تواند با ایجاد بازار و چارچوب قانونی مناسب برای هدایت سرمایه‌گذاری و در عین حال بهترین استفاده از بازار واحد برای بهره‌گیری از حداکثر منافع، در دیجیتال پیشروی کند.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.