اپراتورها

اینترنت و شبکه

خبر اول

هوش مصنوعی

February 8, 2024
12:23 پنجشنبه، 19ام بهمنماه 1402
کد خبر: 160024

سینگ‌تل سنگاپور شروع به کار روی دیتاسنتر با طعم هوش مصنوعی کرد!

ICTna.ir – در همکاری با انویدیا، شرکت مخابراتی Singtel سنگاپور مجموعه جدیدی از مراکز داده را با تمرکز بر ارائه خدمات مولد هوش مصنوعی به شرکت های منطقه ای راه اندازی خواهد کرد. بر این اساس، واحد InfraCo دیجیتال سینگتل به شریک ابری انویدیا تبدیل خواهد شد و کل تلاش را به استراتژی ملی هوش مصنوعی سنگاپور 2.0 مرتبط می‌کند، که برای ایجاد نوآوری و ایجاد ارزش جدید از طریق هوش مصنوعی تنظیم شده است.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این خدمات با نام تجاری Nxera معرفی خواهد شد و با پردازنده‌های گرافیکی معماری Nvidia Hopper لود می‌شوند و از معماری‌های مرجع هوش مصنوعی انویدیا استفاده می‌کنند. اولین خدمات هوش مصنوعی سینگتل در سنگاپور در دسترس خواهد بود و مراکز داده آینده در اندونزی و تایلند در دست ساخت خواهند بود. به گفته انویدیا، مراکز داده جدید به عنوان موتورهای قابل اعتماد هوش مصنوعی مولد برای شرکت‌های منطقه عمل خواهند کرد.

سینگتل مجموعه گسترده تری از محصولات خود را به عنوان نقطه فروش در مورد اینکه چرا ممکن است شرکت ها بخواهند به عنوان یک بازیکن هوش مصنوعی منطقه ای به آن روی بیاورند، با شبکه پهن باند ثابت، کابل های زیردریایی، شبکه 5G و پلت فرم ابری Paragon که آنها را هماهنگ می کند، ارائه می کند.

بیل چانگ، مدیر عامل Nxera و واحد InfraCo دیجیتال سینگتل در این زمینه گفت: راه اندازی برند مرکز داده Nxera نقطه عطفی برای کسب و کار مرکز داده ما است، زیرا ما به دنبال افزایش ظرفیت خود در منطقه بیش از 200 مگاوات در سه سال آینده هستیم. همانطور که ما کسب و کار مرکز داده خود را ایجاد می کنیم، گروهی هدفمند و کاملاً همسو از شرکای اکوسیستم با قابلیت های متمایز و پلت فرم های منحصر به فرد را ایجاد می کنیم که به ما کمک می کند این زیرساخت دیجیتال را در دنیای هوش مصنوعی را به صورت پایدار و مسئولانه رشد دهیم. این به معنای دموکراتیک کردن دسترسی به هوش مصنوعی برای شرکت‌ها، معرفی انرژی‌های تجدیدپذیر و فناوری‌های پایدار و کمک به تولید استعداد برای نسل جدید مراکز داده ما است.

این اعلامیه نشان می دهد که مراکز داده جدید تا چه حد پایدار خواهند بود و قصد دارد یک پلت فرم نوآوری مشترک برای توسعه و آزمایش خنک کننده مایع و غوطه وری و همچنین فناوری های صرفه جویی در آب راه اندازی کند. سینگتل می‌گوید زمانی که این فناوری‌ها در حال اجرا باشند، در دیتاسنتر Tuas در سنگاپور و دیگر مراکز داده در منطقه پیاده‌سازی خواهند شد. DC Tuas دارای PUE 1.23 در بار کامل خواهد بود، که به این معنی است که یکی از کارآمدترین مراکز داده در آسیا خواهد بود.

Nxera همچنین قصد دارد با شرکت نرم‌افزار Red Dot Analytics، یک پلتفرم هوشمند IoT و دیجیتال دوقلوی توسعه دهد تا با استفاده از قابلیت‌های پیش‌بینی و شبیه‌سازی این پلتفرم، عملیات مرکز داده خود را نظارت، مدیریت و بهینه‌سازی کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.