تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 5, 2024
17:19 دوشنبه، 16ام بهمنماه 1402
کد خبر: 160067

همکاری استراتژیک سوپراپلیکیشن آپ و پلتفرم باما

منبع: Digiato

مراسم امضای قرارداد شروع همکاری استراتژیک آپ و باما در تاریخ ۹ بهمن‌ماه با حضور مدیران دو مجموعه برگزار شد. براساس این همکاری امکان ثبت و بررسی آگهی‌های خرید و فروش خودرو در بستر آپ برای تمام کاربران فراهم شده است.

به جهت تکمیل سبد محصول خود و نیازسنجی بازار خودروی دست دوم، سرویس خرید و فروش خودرو در همکاری با پلتفرم باما به سوپراپلیکیشن آپ اضافه شده است. این گزینه هم‌اکنون در دسترس تمام کاربران است و دو شرکت در مسیر توسعه این سرویس با یکدیگر مشارکت خواهند داشت.

باما فقط سرویس جدید برای سوپراپلیکیشن آپ نیست
«آرمان فرج‌زاده»، مدیر ارشد اجرایی سوپراپلیکیشن آپ در خصوص این همکاری گفت: «باما فقط یک سرویس جدید برای آپ نیست؛ ما براساس یک مدل مشارکت تجاری و استراتژیک به این همکاری رسیدیم. پتانسیل موجود در بازار خرید و فروش خودروی دست دوم، موقعیت چشمگیر برند باما به عنوان مرجع مورد اعتماد در بازار خودرو، تکمیل زنجیره ارزش شرکت آسان پرداخت و ظرفیت کاربران سوپراپلیکیشن آپ از جمله موضوعات مهم ما برای شروع این همکاری بود.»

فرج‌زاده درباره دلایل همکاری با باما گفت: «براساس بررسی‌های انجام شده و در راستای استراتژی‌های کلان گروه آسان پرداخت، حوزه خودرو به عنوان یکی از بخش‌های دارای ظرفیت رشد، برای سرمایه‌گذاری درنظر گرفته شد و با بررسی گزینه‌ها به این نتیجه رسیدیم که باما با توجه به سهم بازار قابل توجه به‌ویژه در دسته خودروهای با قیمت متوسط به بالا، برند خوشنام و باسابقه در این حوزه و نیز طرح‌های جدید برای توسعه کسب‌وکار، بهترین گزینه برای شروع یک همکاری استراتژیک در این زمینه است. از طرفی روند رشد و توسعه باما و رویکرد تیم مدیریتی و اجرایی آن در انتخاب باما به‌عنوان همکار استراتژیک با بازاری پرظرفیت نقش مهمی داشت.»

به گفته فرج‌زاده همکاری استراتژیک سوپراپلیکیشن آپ و پلتفرم باما در قالب یک تفاهم سرمایه گذاری دیده شده است که به سهام‌داری آپ در باما منتهی خواهد شد.

راه‌های نرفته زیادی پیش روی باما است
«امیرعلی شبیری»، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار باما با اشاره به تعداد بیش از چهار میلیون معامله در سال با متوسط قیمتی ۵۰۰ میلیون تومان در ایران گفت: «این بازار به لحاظ مالی و اهمیت آن در سبد دارایی خانواده‌ها بسیار پر اهمیت است. ما در باما ۱۵ سال پیش با یک بازار کاملا سنتی مواجه بودیم، در طول این سال‌ها توانستیم تغییراتی در عادت‌ها و فرایندهای معاملات ایجاد کنیم اما هنوز فاصله زیادی با بازارهای دنیا داریم. وقتی به خدمات و امکاناتی که به صورت آنلاین در اختیار مردم دیگر کشورها قرار می‌گیرد نگاه می‌کنیم، باید بگویم که هنوز در ابتدای راه هستیم و در این مسیر ماموریت اصلی باما خلق راه‌حل‌هایی برای تسهیل چرخه معاملات خودرو در ایران خواهد بود.»

شبیری ادامه داد: «باما در طول سال‌های بعد از تاسیس، با توجه به رشد سریع و جریان مالی مستقل، تاکنون بدون جذب سرمایه به فعالیت خود ادامه داده بود، اما از سال گذشته و با توجه به برنامه‌های توسعه‌ای بزرگی که برای باما پیش‌بینی کرده ایم، تصمیم به همکاری استراتژیک و جذب سرمایه گرفتیم و از میان گزینه‌های متعدد سرمایه‌گذاری، آپ به عنوان یک شرکت شناخته شده با تیم اجرایی قوی و خوش‌فکر و نیز با انبوه کاربران، به عنوان بهترین گزینه سرمایه‌گذار مطرح شد و خوشبختانه در مذاکرات همدلانه به تفاهم رسیدیم. همکاری باما و آپ علاوه بر ورود جریان سرمایه، باعث دسترسی گسترده‌تر باما به جامعه مخاطب آپ خواهد شد؛ جامعه‌ای که امیدوارم فعالیت باما را به بازار همه خودروها و شهرهایی که کمتر در دسترس ما هستند، برساند»

مدیرعامل باما، همچنین خاطر نشان کرد که آینده همکاری باما و آسان پرداخت، به تولید محصولاتی منجر خواهد شد که کل فرآیند خرید و فروش خودرو، از ثبت آگهی و جست‌وجو در بازار گرفته تا انتخاب خودرو و امور مالی و حقوقی معاملات را تسهیل کند و از این بابت ارزش افزوده فراوانی برای مخاطبان بازار خودرو ایجاد شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.