تلفن همراه

گوشی

February 5, 2024
17:57 دوشنبه، 16ام بهمنماه 1402
کد خبر: 160073

اپل باگ داغ‌ کردن آیفون ۱۶ پرو را رفع می‌کند

منبع: Zoomit

اپل با راهکاری جدید برای جلوگیری از مشکل داغی بیش‌ازحد در آیفون ۱۶ پرو اقدام خواهد کرد.

آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس به بدنه‌ی تیتانیومی مجهز شده‌اند اما همین تغییر مشکلاتی مثل گرمای بیش‌ازحد بدنه را به‌دنبال داشت. درواقع کاربران تا اوایل اکتبر (مهر ۱۴۰۲) از این مشکل شکایت داشتند و سرانجام اپل با انتشار iOS 17.0.3، باگی را که دلیل داغی دستگاه بود، برطرف کرد.

درحالی‌که آپدیت iOS مشکل اصلی داغ‌شدن بیش‌ازحد آیفون ۱۵ پرو را رفع کرد، برخی کاربران این گوشی‌ها همچنان گزارش‌هایی درمورد گرمای زیاد بدنه مطرح می‌کنند. مینگ‌چی کوئو، تحلیلگر نام‌آشنای TF International بخشی از دلیل گرمای بیش‌ازحد آیفون ۱۵ پرو را به بدنه‌ی تیتانیومی این محصول نسبت داده است؛ زیرا ماده‌ی مذکور در انتقال حرارت عملکرد ضعیف‌تری نسبت‌ به فولاد دارد.

سامسونگ گلکسی S24 اولترا را به بدنه‌ی تیتانیومی مجهز کرد و برای جلوگیری از داغ‌ شدن این دستگاه، ابعاد سیستم خنک‌کننده‌ی محفظه‌ی بخار را نسبت‌ به گلکسی S23 اولترا تا ۹۲ درصد افزایش داد.

طبق اعلام کوئو، اپل احتمالاً از محفظه‌ی بخار در مدل‌های پرو آیفون بعدی استفاده خواهد کرد. این سیستم خنک‌کننده‌ی طوری طراحی شده است که گرما را از پردازنده‌ی گوشی دفع می‌کند.

محفظه‌ی بخار درواقع نوعی محفظه‌ی فلزی است که در داخل آن مایعی جریان دارد که با داغ‌ شدن گوشی ابتدا به گاز تبدیل و سپس خنک و متراکم خواهد شد.

در این سیستم کانال دیگری وجود دارد که مایع را به منبع گرمای اصلی برمی‌گرداند. اکنون به‌نظر می‌رسد اپل از سال ۲۰۲۱ کار روی سیستم محفظه‌ی بخار گوشی آیفون را آغاز کرده است.

طبق برخی شایعات، اپل از پوسته‌ی فلزی برای باتری‌های آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس استفاده خواهد کرد. از نظر برخی افشاگران، اپل می‌خواهد از لایه‌ی گرافن متصل به پردازنده‌ی گوشی برای جلوگیری از داغی بیش‌ازحد آن بهره ببرد؛ قابلیتی که گرما را از تراشه دفع می‌کند و آن را به پدهای گرافیتی انتقال می‌دهد.

اپل احتمالاً به‌جای محفظه‌ی بخار از راهکار خنک‌کننده‌ی گرافن استفاده خواهد کرد زیرا این روش وزن آیفون ۱۶ پرو را افزایش نخواهد داد. صرف‌نظر از اینکه اپل از گرافن استفاده کند یا محفظه‌ی بخار، هدف این شرکت جلوگیری از بروز مشکل گرمای شدید در نسل بعدی آیفون‌های پرچمدارش خواهد بود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.