خبر اول

فیبرنوری

February 11, 2024
13:34 یکشنبه، 22ام بهمنماه 1402
کد خبر: 160098

دولت ایتالیا برای کابل زیردریایی اسپارکل TIM پیشنهاد قیمت داد

ICTna.ir – وزارت اقتصاد و دارایی ایتالیا پیشنهادی برای تجارت کابل زیردریایی اسپارکل TIM ارائه کرده است، اما هیچ یک از طرف های درگیر حاضر به افشای محتوای آن در حال حاضر نیستند. این شرکت مخابراتی اواخر روز چهارشنبه با اشاره به رسیدن پیشنهاد دولت، تنها چند دقیقه قبل از پایان مهلتی که با KKR برای تکمیل بررسی دقیق و ارائه یک پیشنهاد الزام آور موافقت کرد، اعلامیه ای صادر کرد.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناروی اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، برخی از رسانه‌ها که ادعا می‌کنند دولت با پیشنهاد رقیب برای اسپارکل وارد شده است، هیجان زیادی را نشان می‌دهد. با این حال، اگرچه KKR در بیانیه TIM ذکر نشده است، اما در تمام مدت با MEF در مورد مناقصه کار کرده است. این تنها پیشنهادی است که در چند ماه گذشته منتظر آن بوده ایم. این پیشنهاد ممکن است رسیده باشد، اما راه آینده هنوز مشخص نیست. دولت علاوه بر ارائه پیشنهاد مالی به اندازه نامعلوم، به TIM اجازه می دهد تا گزینه های خود را هم مطرح و بررسی کند.

این شرکت مخابراتی ایتالیایی گفته: این پیشنهاد همچنین به امکان مذاکره با یک گزینه متفاوت با تعدیل احتمالی شرایط قرارداد اشاره دارد، در صورتی که TIM سهام اقلیت را برای مدت معینی حفظ کند و از اجرای برنامه استراتژیک حمایت کند.

هنگامی که هیئت مدیره TIM چهارشنبه آینده برای بررسی پیشنهاد تشکیل جلسه دهد، بحث های زیادی وجود خواهد داشت. اتفاقاً آن جلسه هیئت مدیره قبلاً برنامه ریزی شده بود، بنابراین مدیران TIM می توانند در مورد ترکیب هیئت مدیره در آینده بحث کنند. پیشنهادی برای کاهش تعداد اعضای هیئت مدیره در مخابرات وجود دارد، و همچنین به یک رئیس جدید نیاز دارد، سالواتوره روسی اخیراً اعلام کرده است که به دنبال انتخاب مجدد نخواهد بود.

طبق گزارشات، TIM پیشنهادی را برای Sparkle به ارزش 750 میلیون یورو در ماه نوامبر رد کرد و خودش ارزش کسب و کار را 1 میلیارد یورو ارزیابی کرد. منابع میلانو فاینانزا می گویند پیشنهاد جدید حدود 100 میلیون یورو به قیمت اضافه کرده است و دو طرف را به حد وسط نزدیک می کند. با این حال، Il Sole 24 Ore ادعا می کند که پیشنهاد جدید در همان سطح 750 میلیون یورویی ارائه شده است، معامله با گنجاندن بندی که به TIM اجازه می دهد سهام خود را حفظ کند، شیرین شده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.