5G, 6G, vRAN, OpenRAN

تلفن همراه

هوش مصنوعی

February 7, 2024
13:36 چهارشنبه، 18ام بهمنماه 1402
کد خبر: 160102

شرکت مخابرات کره جنوبی و اینتل هوش مصنوعی مبتنی بر سرعت 6G را به کار می‌گیرند

ICTna.ir – شرکت مخابرات کره جنوبی، SK Telecom، تخمین می‌زند که امکان کاهش تأخیر ارتباطی تا 70 درصد در شبکه اصلی و بهبود کارایی خدمات را تا حدود 33 درصد را با رسیدن به فناوری 6G محقق خواهد ساخت. بنا به اعلام SK Telecom، معماری هسته 6G که هنوز به پایان نرسیده است، باید انعطاف‌پذیری و ایمنی بالاتری نسبت به نسل‌های قبلی داشته باشد و با تعبیه فناوری‌های هوشمند و اتوماسیون، کیفیت خدمات و فناوری‌های هوش مصنوعی پایدار را به مشتریان ارائه دهد.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناروی اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، از نظر مشکل خاصی که اینتل و اینتل در حال تلاش برای حل آن هستند، این نسخه می گوید که با ادامه توسعه فناوری شبکه اصلی، “سیستم هایی که شبکه را تشکیل می دهند و عملکردهای دقیقی که خدمات مختلف را ارائه می دهند نیز به طور انفجاری در حال افزایش هستند.” این امر، منجر به “پیچیدگی شبکه” می شود و با ادامه آن، تاخیرهای ارتباطی افزایش می یابد.

بنابراین شرکت‌ها چیزی به نام Inline Service Mesh ارائه کرده‌اند که از پردازنده‌های Intel Xeon با هوش مصنوعی داخلی استفاده می‌کند و قرار است با کاهش تأخیر بین عملکرد واحد بدون پراکسی، سرعت ارتباط را در شبکه اصلی افزایش دهد.

از طریق این فناوری، هوش مصنوعی می‌تواند در مدل‌های متنوع‌تری در شبکه اصلی اعمال شود و می‌تواند تاخیرهای ارتباطی را تا 70 درصد کاهش دهد و با استفاده از معماری هسته 6G، کارایی خدمات را تا 33 درصد در شبکه اصلی افزایش دهد.

یو تاکی، معاون مدیرعامل و رئیس بخش فناوری اطلاعات در SKT گفت: ما از طریق همکاری مستمر توسعه فناوری با اینتل برای تضمین رهبری در 6G، یک دستاورد فنی دیگر به دست آوردیم. ما به تحقیقات خود ادامه خواهیم داد و برای تجاری سازی معماری هسته 6G مبتنی بر هوش مصنوعی تلاش خواهیم کرد.

دن رودریگز، نایب رئیس شرکت شبکه Intel و Edge Solutions Group هم در این خصوص گفت: تلاش های تحقیق و توسعه ما با SK Telecom برای ارائه نوآوری هایی که توسط ارائه دهندگان خدمات ارتباطی در سراسر جهان به کار گرفته شده و ادامه می یابد. با استفاده از جدیدترین پردازنده های Intel Xeon با ویژگی های هوش مصنوعی داخلی. شرکت‌های ما می‌توانند هم عملکرد و هم کارایی را بهبود ببخشند که برای شبکه‌های اصلی آینده حیاتی خواهد بود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.