اپراتورها

اینترنت و شبکه

خبر اول

February 11, 2024
11:37 یکشنبه، 22ام بهمنماه 1402
کد خبر: 160106

درآمد خدمات مخابراتی با میزبانی بی‌طرف تا 2030 به 1.3 میلیارد دلار خواهد رسید

ICTna.ir – ارقام جدید موسسه تحقیقاتی و مطالعاتی ABI Research به منابع جدید درآمد پرسود برای ارائه دهندگان میزبانی بی طرف (Neutral host connectivity) اشاره می کند. این شرکت تحلیلی گفت که انتظار دارد تا سال 2030 درآمد اتصال میزبان خنثی به 1.3 میلیارد دلار برسد.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناروی اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، به طور سنتی زمانی که در مورد میزبان های بی طرف صحبت می شود، معمولاً پردیس ها، بلوک های اداری، استادیوم ها و مکان ها، مراکز خرید و مراکز حمل و نقل هستند. اما در بخش‌های تولید صنعتی، لجستیک، انبارداری و تولید انرژی فرصت‌های رو به رشدی وجود دارد. در واقع، ABI تخمین می زند که بیش از 65 درصد از 1.3 میلیارد دلار از این ورتیکالها به دست خواهد آمد.

Leo Gergs، تحلیلگر اصلی اتصال سازمانی و بازارهای 5G در ABI Research در این خصوص گفته: این یافته‌ها طیفی از موضوعات جالب را برای اتصال سازمانی باز می‌کند. اول، اهمیت روزافزون میزبان‌های خنثی و ارائه‌دهندگان خدمات مدیریت‌شده برای ایجاد اتصال به بخش‌های مختلف سازمانی را نشان می‌دهد.

Gergs گفت که تقاضا برای شبکه های میزبان خنثی به دلیل قیمت های انرژی بالاتر و بودجه های محدود است. اولی تقاضا برای دیجیتالی شدن را تقویت می کند، در حالی که دومی شرکت ها را تشویق می کند تا زیرساخت شبکه شرکتی خود را به یک میزبان بی طرف یا ارائه دهنده خدمات مدیریت شده برون سپاری کنند.

او گفت: بحث‌های ما با شرکت‌های صنایع مختلف نشان داد که معماری سنتی تحویل میزبان خنثی نیست، بلکه میراث و تجربه آن‌ها به‌عنوان یک ارائه‌دهنده خدمات مدیریت شده است که این فرصت را ایجاد می‌کند.

تحقیقات ABI با آنچه دیگران اخیراً در مورد بازار میزبان خنثی می گویند، مطابقت دارد.

استفان پونگراتز، نایب رئیس Dell’Oro در یک پست وبلاگی که در آن افکار خود را در مورد کنگره جهانی موبایل (MWC) لاس وگاس در ماه اکتبر خلاصه می‌کرد، گفت که بحث در مورد بازار میزبان خنثی دیگر فقط در مورد مکان‌های عمومی بزرگ نیست.

او نوشت : اقتصاد بهبود یافته، سادگی، مقیاس‌پذیری و زمان‌های استقرار مرتبط با پیشنهادات میزبان خنثی اخیراً اعلام‌شده انتظار می‌رود فرصت‌هایی را فراتر از ردپای سنتی DAS باز کند.

موسسه مطالعاتی ResearchAndMarkets در نوامبر گفت که انتظار دارد ارزش بازار تا سال 2028 به 8.7 میلیارد دلار برسد. مشابه ABI و Dell’Oro، پیش‌بینی می‌کند که رشد توسط استقرار خصوصی در بخش‌های شرکتی، صنعتی و دولتی هدایت شود.

با فرض ادامه رشد بازار پس از سال 2028، تا سال 2030 ارزش آن به طور قابل توجهی بیش از 8.7 میلیارد دلار خواهد بود. اگر دقیق باشد، به این معناست که درآمد 1.3 میلیارد دلاری اتصال بخش نسبتاً کوچکی از کل کیک این ماجرا است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.