اپراتورها

تلفن همراه

خبر اول

February 10, 2024
14:47 شنبه، 21ام بهمنماه 1402
کد خبر: 160137

اپراتور “اورنج” راه‌حل‌های سبزتر موبایل را به مشاغل فرانسوی ارائه می‌دهد

ICTna.ir – بخش تجاری اورنج، معروف به Orange Business، شرکت‌های فرانسوی ای را هدف قرار می‌دهد که به دنبال کاهش ردپای کربن خود با پیشنهاد Circular Mobility هستند. این پیشنهاد شامل دستگاه‌هایی است که باعث انتشار کمتر کربن میشوند و همچنین اجاره گوشی‌های هوشمند و جمع‌آوری آنها برای بازسازی یا بازیافت است.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناروی اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بخش کسب و کار سازمانی اورنج، امروز از آغاز عرضه پیشنهاد “تحرک دایره ای” خود در فرانسه خبر داد و متعهد شد ردپای کربن شرکت ها را کاهش دهد. این امر در بحبوحه تقاضای رو به رشد برای دستگاه های نوسازی شده و دست دوم در بخش مصرف کننده رخ می دهد.

پیشنهاد اورنج شامل اتصال و تجهیزات و همچنین خدماتی مانند ارزیابی ردپای کربن است. در خصوص دستگاه‌ها، اورنج می‌گوید «مجموعه‌ای از تلفن‌های همراه پایدار» در دسترس خواهد بود که شامل پایانه‌های بازسازی‌شده و جدید با کمتر از 50 کیلوگرم CO2 تولید شده در طول ساخت است.

این امر مشتریان را با انتخاب مناسبی از دستگاه‌های جدید در میان محبوب‌ترین برندها مواجه می‌کند و اورنج می‌گوید 30 مدل از برندهایی از جمله اپل، Crosscall و سامسونگ در آن گنجانده شده‌اند. در یک  مطالعه دقیق تر  از تأثیرات آب و هوای، اورنج تصریح می کند که ارزیابی انتشار CO2 به داده های تولید کنندگان متکی است.

به نظر می‌رسد بسیاری از مدل‌های پریمیوم بر اساس این معیار از حد مجاز 50 کیلوگرم فراتر می‌روند. برای مثال، بر اساس  داده‌های منتشر شده توسط اپل ، تنها مدل‌های iPhone 15 و iPhone 15 Pro با ظرفیت ذخیره‌سازی پایین‌تر می‌توانند شامل این فهرست شوند و هیچ مدل iPhone 15 Pro واجد شرایط نیست. گلکسی اس 24 پلاس سامسونگ  بر خلاف اس 24 اولترا  هم در این فهرست جای میگیرد.

با این حال، شایان ذکر است که داده‌های گزارش‌شده توسط شرکت‌ها  نادرست خوانده می‌شوند  و گفته می‌شود که بر اساس ارقام مرجع قدیمی است، در حالی که روزنامه فرانسوی لوموند قبلاً استدلال می‌کرد که روش‌های متفاوت مقایسه ارقام را دشوار می‌کند.

تحت گزینه لیزینگ، شرکت‌ها می‌توانند دستگاه‌ها را برای مدت 24 یا 36 ماه اجاره کنند، با سامانه های جمع‌آوری اورنج برای بازسازی و یا بازیافت گوشی در پایان دوره استفاده این آفر جذاب تر میشود. در همین حال، یک بسته داده منعطف با مصرف یک کسب و کار سازگار است که به گفته اورنج به کاهش بیشتر انتشار گازهای گلخانه ای با کاهش تقاضا در شبکه کمک می کند.

این اپراتور ادعا می کند که این محصول به کاهش ردپای کربن تلفن های همراه بین 26 تا 40 درصد کمک می کند. این با سناریویی مقایسه می‌شود که در آن ترکیبی از گوشیهای بازسازی‌شده جدید و اجاره‌ای برای مدت دو سال استفاده می‌شود، بدون اینکه پس از آن جمع‌آوری شود. در سناریوی مرجع میانگین مصرف داده 8 گیگابایت در ماه را در نظر می گیرد که به انتشار سالانه 19.43 کیلوگرم معادل CO2 در هر ترمینال تبدیل می شود.

طول عمر دستگاه تأثیر زیادی بر ردپای کربن آن دارد به طوریکه اگر یک سال دیگر از آن استفاده شود، اورنج تخمین می زند که ردپای کلی آن با 19 درصد کاهش به 15.83 کیلوگرم می رسد.

همچنین بخشی از این پیشنهاد یک ابزار ارزیابی کربن است که توسط شرکت حسابرسی گواهینامه شخص ثالث AFNOR ارائه شده است. رئیس بخش انتقال زیست محیطی آن، بئاتریس پواتیه، در اظهارات منتشر شده توسط اورنج در خصوص این طرح تصریح کرده که “تحرک دایره ای با انتقال زیست محیطی سازمان ها همسو است و نیاز به تضمین های قوی با اعتبارسنجی روش محاسبه، پایگاه های داده پشتیبانی و قالب داده های خروجی دارد”.

پیشنهاد Circular Mobility اورنج به سازمانها، بخشی از طرح Orange’s Re در فرانسه است، جایی که این اپراتور، گوشی‌های هوشمند، ساعت‌های هوشمند و تبلت‌های مشتریان را بازخرید می‌کند. دستگاه‌ها به شرکت‌های شخص ثالث فروخته می‌شوند که در صورت امکان آن‌ها را بازسازی و مجدداً می‌فروشند، یا در موارد کمی برای بازیافت فرستاده می‌شوند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.