باندپهن

فیبرنوری

February 6, 2024
9:51 سه شنبه، 17ام بهمنماه 1402
کد خبر: 160138

وزارت ارتباطات: میزان پوشش در طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارها به 6 میلیون خانوار رسید

مطابق وعده وزیر ارتباطات، با افتتاح پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در سه شهر میبد، بافق و حمیدیا استان یزد، میزان پوشش از 6 میلیون خانوار در سراسر کشور فراتر رفت.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، همزمان با سفر وزیر ارتباطات به استان یزد و افتتاح و صددرصدی پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در سه شهر بافق، میبد و حمیدیا در این استان، میزان پوشش فیبرنوری در سراسر کشور از 6 میلیون خانوار فراتر رفت.

ایجاد 6 میلیون پوشش در پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها درحالیست که هم اکنون این پروژه در بیش از 200 شهر در تمام استان های کشور در دست اجراست و وزیر ارتباطات نیز در سکوی بومی ویراستی اعلام کرد بود که تا پایان دهه فجر، رسیدن به شش میلیون خانوار و کسب و کار تحت پوشش را جشن خواهیم گرفت.
در پروژه فیبرنوری منازل و کسب وکارهای شهرهای میبد، بافق و حمیدیا به ترتیب 48، 13 و 35 کیلومتر عملیات اجرایی صورت گرفته و بیش از 53 هزار خانوار تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته اند.

ابتدای دی ماه نیز با حضور رییس جمهوری، پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای استان گلستان افتتاح شد تا تمام 37 شهر این استان به عنوان نخستین استان کشور بصورت کامل تحت پوشش فیبرنوری قرار گیرد.

بر اساس برنامه وزارت ارتباطات، تا پایان دولت باید 20 میلیون خانوار در کشور تحت پوشش فیبرنوری قرار گیرند که در پایان برنامه هفتم توسعه این 20 میلیون پوشش باید به 20 میلیون اتصال برسد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.