تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

February 6, 2024
13:50 سه شنبه، 17ام بهمنماه 1402
کد خبر: 160158

کاهش به‌روزرسانی آیفون‌ها به iOS 17 نسبت به iOS 16

منبع: Digiato

اپل داده‌های جدیدی منتشر کرده که نشان می‌دهد نرخ پذیرش iOS 17 توسط کاربران، در بازه زمانی مشابه پارسال، کمتر از iOS 16 بوده است. از آن‌سو، اما کاربران بیشتر از iPadOS 16 از iPadOS 17 استقبال کرده‌اند.

آپدیت iOS 17 درحال‌حاضر روی 76 درصد از آیفون‌های معرفی‌شده در چهار سال اخیر وجود دارد، درحالی‌که این آمار در بازه زمانی مشابه پارسال برای iOS 16 معادل 81 درصد بود. اگرچه این تفاوت چندان بزرگ به‌نظر نمی‌رسد، اما آیا می‌توان آن را به‌عنوان شکستی برای iOS 17 درنظر گرفت؟

هم‌اکنون هنوز حدود 20 درصد از آیفون‌هایی که در چهار سال گذشته معرفی شده‌اند، از iOS 16 استفاده می‌کنند. 4 درصد از کاربران نیز از سایر نسخه‌های این سیستم‌عامل استفاده می‌کنند. اگر مبنای دستگاه‌ها را تمام آیفون‌های موجود در بازار درنظر بگیریم، سهم iOS 17 به 66 درصد، iOS 16 به 23 درصد و سایر نسخه‌های قبلی مجموعاً به 11 درصد می‌رسد.

نرخ پذیرش iOS 17 و iPadOS 17 توسط کاربران اپل

در صحبت از iPadOS، شرایط برعکس است. جدیدترین آپدیت این سیستم‌عامل، یعنی iPadOS 17، بیشتر از نسخه‌ای که در سال 2022 منتشر شده بود، نظر کاربران را جلب کرده است. iPadOS 17 درحال‌حاضر روی 61 درصد از آیپدهای معرفی‌شده در چهار سال گذشته نصب شده. iPadOS 16 با 29 درصد و سایر نسخه‌های قبلی با 10 درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

یک سال پیش، iPadOS 16 در این بازه زمانی تنها روی 53 درصد از دستگاه‌های معرفی‌شده در چهار سال گذشته وجود داشت، بنابراین می‌بینید که جهش خوبی اتفاق افتاده است. اگر تمام آیپدهای موجود در بازار را درنظر بگیریم، 53 درصد از آن‌ها از iPadOS 17 استفاده می‌کنند، درحالی‌که 29 درصد از iPadOS 16 و 18 درصد از بقیه نسخه‌ها بهره می‌برند.

گفتنی است که این ارقام همچنان از دنیای اندروید بسیار بهتر است، چون تعداد و تنوع دستگاه‌های اپل نسبت به محصولات اندرویدی بسیار کمتر است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.