امنیت

فناوری اطلاعات

February 6, 2024
16:15 سه شنبه، 17ام بهمنماه 1402
کد خبر: 160173

پلیس فتا: برای دریافت سود سهام عدالت نیاز به واریز هیچ‌گونه وجهی نیست

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی هشدار داد : هرگونه پیامک با سرشماره‌های شخصی که حاوی لینک مبنی‌بر دریافت سود سهام عدالت می‌باشد، کلاهبرداری است و برای دریافت سود سهام عدالت نیاز به واریز هیچ‌گونه وجهی نمی‌باشد و این سود در زمان مقرر توسط دولت به حساب بانکی معرفی‌شده واریز خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ الوانی رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی در تشریح این خبر گفت: فردی به پلیس فتا مراجعه و با ارائه شکوائیه اعلام داشت چند روز قبل از طرف یکی از دوستانم پیامکی مبنی‌بر دریافت سود سهام عدالت دریافت کردم، که در آن لینک قرار داشت و از من خواسته شده بود برای دریافت سود سهام عدالت وارد لینک شده و مبلغ ناچیز 5000 تومان را واریز کنم، از آنجایی که به وی اعتماد داشتم، بر روی لینک موجود در پیامک کلیک کردم که پس از آن ، نرم افزار جعلی “سهام عدالت”بر روی گوشی من نصب شد و پس از وارد کردن اطلاعات حساب بانکی در نرم افزار و واریز مبلغ ،متوجه شدم تمام موجودی حساب بانکی‌ام به مبلغ 850 میلیون ریال که دسترنج چندین ساله‌ام بوده ،خالی شده است ،لذا من از این موضوع شاکی بوده و خواهان رسیدگی می‌باشم.

این مقام سایبری افزود:به‌منظور رسیدگی به شکایت این شهروند بزه‌دیده و احقاق‌حق آنان، بلافاصله کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار‌داده و پرونده اولیه در این خصوص تشکیل گردید.

سرهنگ الوانی افزود: با اقدامات تخصصی و فنی انجام شده توسط کارشناسان پلیس فتا و استخراج مستندات و ادله دیجیتال لازم ، فرد کلاهبردار که در خارج از استان سکونت داشت، شناسایی گردید .

وی افزود:در ادامه با هماهنگی مقام محترم قضایی و با تلاش کارشناسان پلیس فتا مبلغ به حساب شاکی برگشت داده شد و پرونده نیز برای سیر مراحل قضایی به دادسرا ارسال گردید.

سرهنگ الوانی خاطر‌نشان کرد : کاربران از هرگونه کنجکاوی در فضای مجازی خودداری نموده و از کلیک برروی لینک‌های موجود در فضای مجازی و یا پیامک‌های ارسالی از طرف مجرمین سایبری در خصوص دریافت سود سهام عدالت جدا خودداری نمایند و در خصوص دریافت سود سهام عدالت به این نکات توجه نمایند که هرگونه پیامک با سرشماره‌های شخصی که حاوی لینک مبنی‌بر دریافت سود سهام عدالت می‌باشد، کلاهبرداری است و همچنین برای دریافت سود سهام عدالت نیاز به واریز هیچ‌گونه وجهی نمی‌باشد و این سود در زمان مقرر توسط دولت به حساب بانکی معرفی‌شده واریز خواهد شد.

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی گفت: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.gov.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار ،حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت نمایند .

همچنین شماره تماس 096380 مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر کشور می‌باشد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.