بانکداری و پرداخت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 7, 2024
11:12 چهارشنبه، 18ام بهمنماه 1402
کد خبر: 160206

تولید نخستین دستگاه کارت‌خوان با قابلیت سیستم عامل اندروید در کشور

منبع: بورس نیوز

مدیرعامل شرکت توسن تکنو گفت: برای نخستین بار در کشور یک دستگاه کارتخوان با قابلیت سیستم عامل اندروید تولید کردیم که در حوزه امنیت و خدمات پس از فروش بدون نقص است.

نشست خبری شرکت توسن‌تکنو، روز گذشته در جمع خبرنگاران در محل شهرک صنعتی کاسپین قزوین برگزار شد.

براساس این گزارش، در این نشست، محمد مظاهری، مدیرعامل شرکت توسن تکنو درخصوص اهمیت کسب رتبه دانش‌بنیان برای کارتخوان تکنو M۵۰۰ اظهار کرد: این کارتخوان یکی از بهترین محصولات ماست. طراحی و سرمایه‌گذاری این دستگاه توسط شرکت توسن‌تکنو انجام شده و در بازار‌های ایرانی و خارجی قابل عرضه خواهد بود.

وی افزود: مالکیت معنوی این کارتخوان مختص شرکت توسن تکنو بوده و “توسن” نخستین شرکتی است که رتبه دانش بنیان را هم در حوزه نرم افزاری، سخت افزاری و هم پلتفرم‌های مدیریت کارتخوان‌ها دریافت کرده است.

مظاهری تاکید کرد: تولید بدون توجه به مساله دانش بنیان، کاملا بیهوده و ناقص است و به لحاظ اقتصادی و کسب و کار این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است بنابراین توسعه کسب و کار باید به سمت دانش بنیان حرکت کند.

مدیرعامل “توسن” ادامه داد: حتی اگر همکاران ما در چین با ما همکاری نکنند، ما از نظر دانش فنی می توانیم بدون وابستگی تولید این دستگاه را ادامه دهیم.

وی همچنین بیان کرد: برای نخستین بار در کشور یک دستگاه کارتخوان با قابلیت سیستم عامل اندروید تولید کردیم که در حوزه امنیت و خدمات پس از فروش بدون نقص است. خدمات پس از فروش این محصول نیز برای شرکت‌های سخت افزاری و دانش بنیان به دنبال دریافت خدمات پس از فروش برای محصولات دانش بنیان و فناورانه هستند.

مظاهری خاطرنشان کرد: تولید نمونه برد این دستگاه داخل انجام می شود. همچنین تمام تمرکز خود را بر افزایش مقیاس تولید گذاشتیم تا در یک سال آتی آن را توسعه دهیم. تاکنون یک میلیون کارت خوان توسن تکنو در داخل کشور تولید شده است. این کارت‌خوان‌های شبیه‌سازی شده و قابلیت‌های گوشی‌های اندرویدی را داراست که می‌تواند کاملا برای کسب و کار‌های FMCG قابل استفاده باشد.

در ادامه این نشست، احسان بایندور، معاون توسعه محصول نرم‌افزاری شرکت توسن تکنو توضیح داد: ما در شرکت علاوه بر ارائه خدمات سخت افزاری، به سوی خدمات نرم افزاری بر روی ماژول‌های سایر دستگاه‌ها حرکت کرده‌ایم که در این خصوص سامانه مدیریت پایانه‌های پرداخت الکترونیک TECHSTORE عرضه شده است.

بایندور ادامه داد: به کارگیری سامانه مدیریت پایانه‌های پرداخت الکترونیک (TECHSTORE) موجب می شود که هزینه‌های عملیاتی شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت الکترونیک کاهش یابد. می توان گفت این سامانه بدون داشتن نمونه خارجی، باعث ورود توسن‌تکنو به زنجیره تأمین جهانی شده و زمینه صادرات محصول فراهم شده است.

وی درخصوص قابلیت خاص این سامانه گفت: سامانه TECHSTORE دانش بنیان بوده و قابلیت پشتیبانی تمامی دستگاه‌های دیگر شرکت توسن تکنو را دارد.

به گفته معاون توسعه محصول شرکت توسن تکنو، ارسال پیام به صورت فردی و گروهی به پذیرندگان، مدیریت اپ‌ها به صورت یکجا و ارسال آپدیت‌ها بدون نیاز به مراجعه حضوری از طریق سرور‌ها از دیگر قابلیت های این سامانه به شمار می رود.

در این مراسم همچنین، علی عزیزی، مدیر بازاریابی و توسعه کسب و کار شرکت توسن تکنو اظهار کرد: این سامانه دانش بنیان حاصل تلاش ۲۰ ساله شرکت توسن تکنو است که برای نخستین بار در کشور ارائه شده است.

وی بیان کرد: رویکرد شرکت؛ افزایش عمق دانش تولید در کشور است. با تولید سامانه نرم افزاری و سخت افزاری پایانه‌های پرداخت الکترونیک ما به این هدف رسیدیم. کارتخوان تکنو M۵۰۰ نخستین محصول اسمارت کلاسیک بوده که طراحی آن توسط شرکت توسن تکنو انجام شده و توانسته رتبه دانش بنیان را کسب کند.

مدیر بازاریابی و توسعه کسب و کار “توسن” در این باره ادامه داد: تلاش کردیم با تغییر پین پد، سهولت استفاده از این دستگاه را مشتری فراهم کنیم. با اندروید شدن دستگاه‌های کارت خوان و اجرای سامانه‌های مانیتورینگ در کارتخوان‌ها، بخش زیادی از هزینه PSP‌ها و کسب و کار‌ها کاهش می‌یابد. همچنین این قابلیت امکان صرفه جویی در هزینه‌های HR را نیز فراهم کرده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.