امنیت

فناوری اطلاعات

February 7, 2024
13:13 چهارشنبه، 18ام بهمنماه 1402
کد خبر: 160242

تمام اطلاعات خود را از اینترنت حذف کنید

منبع: Zoomit

سیستم مانیتورینگ فایرفاکس به موزیلا مانیتور تغییر نام یافته و ازطریق اشتراک پولی دردسترس کاربران قرار گرفته است.

موزیلا سرویس جدیدی برای نظارت بر حریم خصوصی معرفی کرده است که در قالب اشتراک پولی و با نام Mozilla Monitor Plus ارائه می‌شود.

سازنده‌ی مرورگر فایرفاکس می‌گوید با پرداخت ۸٫۹۹ دلار در هر ماه، همه‌ی اطلاعات کاربر به‌طور خودکار در بیش‌از ۱۹۰ سایت ازجمله پلتفرم‌های اجتماعی، اپلیکیشن‌ها و ردیاب‌های مرورگرها پاک خواهد شد. این سرویس همچنین سعی دارد اطلاعات خصوصی کاربران را که به فروش رسیده‌اند شناسایی و درصورت امکان آن‌ها را به‌طور خودکار حذف کند.

تونی سینوتو، مدیر محصول موزیلا مانیتور، در گفت‌وگو با سایت ورج گفت شرکتش برای ارائه‌ی سرویس اشتراکی پولی با Onerep همکاری کرده است. سینوتو می‌گوید درحالی‌که پردازش درخواست‌ها معمولاً بین ۷ تا ۱۴ روز طول می‌کشد گاهی امکان حذف داده‌های کاربران از فضای اینترنت وجود ندارد؛ اما موزیلا به تلاش خود در این زمینه ادامه خواهد داد. همچنین دستورالعمل‌هایی برای حذف اطلاعاتی که به‌طور خودکار پاک نمی‌شوند به کاربران پلاس ارائه خواهد شد.

موزیلا می‌گوید اعضای سرویس پایه‌‌ی موزیلا مانیتور، که با نام Basic Monitor شناخته می‌شود، به اسکن رایگان و یک‌بار حذف اطلاعات در کنار اسکن‌های ماهانه‌ی مستمر، دسترسی خواهند داشت. موزیلا سال ۲۰۱۸ سرویس رایگانی برای نظارت بر حریم خصوصی کاربران در دارک وب ارائه داد و طی سال‌های اخیر نیز خدمات دیگری مثل Mozilla VPN و Firefox Relay را با محوریت محافظت از داده‌های خصوصی کاربران ارائه کرده است.

موزیلا می‌گوید اسکن‌های دوره‌ای می‌تواند جزئیاتی مثل نام و آدرس خانه‌ی کنونی و قبلی شما را در فضای آنلاین پیدا کند و در کنار آن سعی دارد اطلاعاتی مثل سرگرمی‌ها یا ناحیه‌‌ی مدرسه‌ی فرزندتان را تشخیص دهد.

خدمات محافظت از حریم خصوصی کاربران در فضای اینترنت نسبتاً رایج هستند اما اکثر مردم آشنایی زیادی با این سرویس‌ها ندارند. به‌عنوان مثال DeleteMe به پیداکردن سایت‌های کلاهبرداری کمک می‌کند. اکنون شهرت موزیلا به‌عنوان یکی از مدافعان همیشگی حریم خصوصی می‌تواند به گسترش بیشتر خدمات حفاظت از حریم‌خصوصی در فضای آنلاین کمک کند.

سرویس موزیلا مانیتور پلاس درحال حاضر با پرداخت هزینه‌ی ۸٫۹۹ دلار در هر ماه دردسترس کاربران است و البته می‌توان در صورت تمایل از سرویس رایگان این شرکت نیز استفاده کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.