اپراتورها

تلفن همراه

خبر اول

February 7, 2024
18:40 چهارشنبه، 18ام بهمنماه 1402
کد خبر: 160258

وزیر ارتباطات: از آبروی دولت برای حمایت از مخابرات مایه گذاشتیم

ICTna.ir – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: زمانی که به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آمدم، شرکت مخابرات در وضعیت بحرانی بود. دولت از آبروی خود مایه گذاشت و بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت ارتباطات به این شرکت تخصیص داده شد تا بتواند مشکلاتش را حل کند.

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، ‏عیسی زارع‌پور در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های شرکت مخابرات ایران افزود: ‏نگاه دولت به شرکت مخابرات ایران نگاه حمایتی بوده و از آبروی دولت مایه گذاشتیم. امیدواریم با نگاه جدی مخابرات و توسعه این شرکت، بتوانیم از حمایتی که کردیم دفاع کنیم.

او از شرکت مخابرات ایران خواست به سمتی حرکت کند که مخابرات در ارایه خدمات ارتباطی به مردم پیشتاز باشد.

زارع‌پور اظهار داشت: در آینده با اینترنت اشیا ، هوش مصنوعی و‌ کلان داده، بسیاری از کارها را می‌توان برخط انجام داد و در مواد ۶۴ تا ۶۸ برنامه هفتم توسعه کشور هم برنامه‌های خوبی برای توسعه هوش مصنوعی، ‌اقتصاد دیجیتال و تکالیف مختلف دستگاه‌های دولتی در نظر گرفته شده است.

او افزود: همه بخش‌های کشور‌ برای توسعه FTTx باید پای کار بیایند. این برای آینده است اما وضع موجود بخصوص زیرساخت‌ها خوب نیست و در یک دهه گذشته متناسب با نیاز کشور توسعه به خوبی صورت نگرفته است. اینکه چه کسی مقصر است را کنار بگذاریم.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه در انتهای رتبه‌بندی جدول ارتباطات ثابت هستیم، تصریح کرد: باتوجه به اینکه ارتباطات اینترنت ثابت وضعیت خوبی ندارد، بار روی شبکه همراه آمد و این شبکه هم پاسخگوی نیاز مردم نیست. برای همین راهبرد اصلی را روی توسعه زیرساخت شبکه ثابت قرار دادیم. مخابرات یک بازیگر اصلی در توسعه شبکه فیبر نوری است و امیدوارم تا پایان دولت زیرساخت FTTx را در همه شهرها فراهم کنیم.

او افزود: انقلابی در سرعت ارتباطات درحال وقوع است. همانطور که از نسل GPRS با سرعت ۱۲۸ کیلویی روی 4G و 5G آمدیم، انبوهی از کاربردها روی زیرساخت‌های ارتباطی جدید نیز ایجاد خواهد شد.

به گفته ‏زارع‌پور، در کنار مخابرات‬، ۹ بازیگر پروانه UNSP برای توسعه FTTx وجود دارد. مخابرات دو نقش کلیدی دارد. یکی لایه دسترسی و دیگری بخش شبکه انتقال بین شهری و داخل استان است که باید شرکت زیرساخت شبکه هسته خود را توسعه دهد تا بتواند به نیازی که ایجاد می‌شود، پاسخ بدهد.

او افزود: در قانون برنامه هفتم و برنامه بودجه ۱۴۰۳ نیز به موضوع حفاری‌ها توجه شده که مجوزهای حفاری FTTx ظرف دو هفته صادر شود تا توسعه شبکه سریع انجام شود.

برخی دنبال توقف افزایش تعرفه خدمات ارتباطی هستند
وزیر ارتباطات همچنین درخصوص افزایش تعرفه خدمات ارتباطی گفت: : درمورد تعرفه‌ها هم بعضا برخی دنبال توقف آن هستند اما با تورم۶۰۰-۷۰۰ درصدی باید تعرفه‌های خدمات ارتباطی تغییر می‌کرد در غیر این صورت شبکه توسعه نمی‌یافت.

او افزود: دخل و خرج بخش خصوصی حوزه ارتباطات باید باهم بخورد. تصمیم کرفتیم از اپراتورها بخواهیم که درآمد حاصل از افزایش تعرفه را صرف توسعه کنند.

زارع‌پور با اشاره به اینکه دنیا به سمت اینترنت هوشمند رفته تا مسایل مختلف را با خدمات جدید فناوری حل کند، گفت: در دوره کرونا چند بار با پشتیبانی مخابرات تماس گرفتم اما وضعیت پاسخگویی‌خوب نبود. این حیثیت مخابرات است و باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.