امنیت

February 9, 2024
10:58 جمعه، 20ام بهمنماه 1402
کد خبر: 160289

متا کلاهبرداری آنلاین را جدی نمی‌گیرد

نمایندگان پارلمان انگلیس متا را متهم کرده اند که مشکل کلاهبرداری آنلاین در پلتفرم هایش را جدی نگرفته است.

به گزارش مهر به نقل از پرس اسوسیشن، پس از آنکه نمایندگان صنعت بانکداری اعلام کردند بیشترین کلاهبرداری هایی که مشاهده می کنند از پلتفرم های متا آغاز شده، شرکت مادر فیس بوک و اینستاگرام تحت تحقیق دقیق کمیته منتخب امور داخلی انگلیس(Home Affairs Select Committee) قرار گرفته است.

پل دیویس مدیر جلوگیری از جرایم مالی در TBS در این باره به کمیته مذکور گفت : فیس بوک مکان اصلی شروع کلاهبرداری‌ها است. طرح های مجرمانه جعل هویت و سرمایه گذاری جعلی از شایع ترین انواع کلاهبرداری از مشتریان بانکی است. او در این باره گفت: در خصوص کلاهبرداری های گفته شده ، که به عقیده من موارد اصلی هستند، حدود ۸۰ درصد آنها از شبکه های اجتماعی آغاز می شوند. البته صادقانه، وقتی می گویم شبکه اجتماعی، باید بگویم که بیشتر این کلاهبرداری ها از کانال هایی آغاز می شوند که به یک شرکت خاص یعنی متا تعلق دارند. فیس بوک هیچ کانال پرداختی ندارد.

در مقابل فیلیپ میلتون مدیر سیاست گذاری عمومی در بخش کلاهبرداری در شرکت متا به کمیته گفت: این شرکت با چنین چالشی بسیار جدی برخورد می کند.

او در ادامه افزود: ما از سال ۲۰۱۶ میلادی ۲۰ میلیارد دلار درباره حفظ ایمنی و امنیت هزینه کردیم و این روند کند نشده است. ما فقط در سال گذشته ۵ میلیارد دلار صرف این چالش کردیم. هم اکنون ۴۰ هزار نفر درسراسر شرکت برای حفظ ایمنی و امنیت فعالیت می کنند که نیمی از این افراد به طور مستقیم محتوا را بررسی می کنند. بنابراین ما سرمایه گذاری قابل توجهی برای جلوگیری از وقوع این نوع کلاهبرداری می کنیم.

از سوی دیگر تیم لاتون یکی از اعضای کمیته و نماینده پارلمان عضو حزب محافظه کار گفت: ۵ میلیارد دلاری که متا مدعی است سال گذشته صرف ایمنی و امنیت شده معادل کمتر از ۴ درصد درآمد سالانه شرکت بوده و رقم بسیار بالایی نیست.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.